Höstblåsor
Barnsjukdomar
  1. Molle
    #1

    Höstblåsor

    Jag har en pojke på snart ett år och han har en kompis som troligtvis fick höstblåsor för några dagar sedan. Igår dök det så plötsligt upp massor av röda prickar på min sons mage, ben, hals, rygg och på rumpan. De på rumpan blev snabbt större och är riktigt illröda. På övriga kroppen är de väldigt små och rätt ljusröda. Men kan det vara höstblåsor? Höstblåsor uppkommer väl på händer, fötter och i munnen? Han har inga prickar alls på de ställena... värst är det som sagt på rumpan och lite på benen. Han har heller inte haft någon som helst feber och är precis som vanligt i övrigt.
  2. 1
    Höstblåsor Jag har en pojke på snart ett år och han har en kompis som troligtvis fick höstblåsor för några dagar sedan. Igår dök det så plötsligt upp massor av röda prickar på min sons mage, ben, hals, rygg och på rumpan. De på rumpan blev snabbt större och är riktigt illröda. På övriga kroppen är de väldigt små och rätt ljusröda. Men kan det vara höstblåsor? Höstblåsor uppkommer väl på händer, fötter och i munnen? Han har inga prickar alls på de ställena... värst är det som sagt på rumpan och lite på benen. Han har heller inte haft någon som helst feber och är precis som vanligt i övrigt.
  3. Sema m. Izabella+ bf 051210.
    #2

    Samma här!

    Trodde att det var höstblåsor på dottern som är 22månader, men hon har fått som eksemprickar runt handleden, uppåt armbågarna, lite på benen och en stor en på rumpan.

    Vårdguiden trodde inte det var höstblåsor, men kanske eksem av nåt slag? Kolla med din bvc.
  4. 2
    Samma här! Trodde att det var höstblåsor på dottern som är 22månader, men hon har fått som eksemprickar runt handleden, uppåt armbågarna, lite på benen och en stor en på rumpan.

    Vårdguiden trodde inte det var höstblåsor, men kanske eksem av nåt slag? Kolla med din bvc.

Liknande trådar

  1. Höstblåsor
    By Moomin in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-07-02, 08:56
  2. Höstblåsor
    By RundTina in forum _05 Höstbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-08, 20:11
  3. Höstblåsor
    By RundTina in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-07, 08:29
  4. Höstblåsor
    By rubinen in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 10:09
  5. Höstblåsor?
    By johi in forum _0507 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-22, 20:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar