Hur mycket får jag låna?
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Anne
    #1

    Hur mycket får jag låna?

    Snart ensamstående med 2 barn vv, dags att börja planera för eget boende, villa idag. Efter försäljningen får jag ca 300 000kr. Hur mycket tror ni jag kan få i lån till en bostadsrätt eller ett radhus? Jag vet att jag kan fråga på banken, men jag bor på en liten ort och vill vänta med det tills skilsmässan är \"officiell\" Månadslön idag 15000kr brutto, om några månader 20000kr.
  2. 1
    Hur mycket får jag låna? Snart ensamstående med 2 barn vv, dags att börja planera för eget boende, villa idag. Efter försäljningen får jag ca 300 000kr. Hur mycket tror ni jag kan få i lån till en bostadsrätt eller ett radhus? Jag vet att jag kan fråga på banken, men jag bor på en liten ort och vill vänta med det tills skilsmässan är \"officiell\" Månadslön idag 15000kr brutto, om några månader 20000kr.
  3. Medlem sedan
    Jun 2004
    #2

    Det finns en mall

    hur mycket man ska ha efter fasta kostnader. När vi tog lån ville banken att vi skulle ha 11 000 kr efter fasta kostnader. Vi är 2 vuxna, inga barn.
  4. 2
    Det finns en mall hur mycket man ska ha efter fasta kostnader. När vi tog lån ville banken att vi skulle ha 11 000 kr efter fasta kostnader. Vi är 2 vuxna, inga barn.
  5. Isa med Ellen 0309&Gustav0506
    #3

    Inte Anne men..

    Jag undrar om de där 11 000 gäller efter fasta kostnader som rör lånet eller totalt, när alla fasta kostnader såsom t ex föräskringar,telefon, dagisavgift mm är betalda?
  6. 3
    Inte Anne men.. Jag undrar om de där 11 000 gäller efter fasta kostnader som rör lånet eller totalt, när alla fasta kostnader såsom t ex föräskringar,telefon, dagisavgift mm är betalda?
  7. Medlem sedan
    Jun 2004
    #4

    Fasta

    är såna som betalas varje månad. T ex hyra, bolån, billån, CSN osv. Inte telefon och försäkringar. Dagisavgift kan jag inte uttala mig om.
  8. 4
    Fasta är såna som betalas varje månad. T ex hyra, bolån, billån, CSN osv. Inte telefon och försäkringar. Dagisavgift kan jag inte uttala mig om.
  9. Lollo
    #5

    Dagisavgift räknas med i kalkylen,

    och ligger således utanför de 11000 kronorna (där jag är anställd räknar vi med 6000kr/vuxen och 2000kr/barn, men det varierar från bank till bank)
  10. 5
    Dagisavgift räknas med i kalkylen, och ligger således utanför de 11000 kronorna (där jag är anställd räknar vi med 6000kr/vuxen och 2000kr/barn, men det varierar från bank till bank)

Liknande trådar

  1. Hur mycket får man låna
    By Kanske på väg in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-10-22, 07:56
  2. Hur mycket ska vi låna?
    By Hoppas på svar in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-09-18, 12:02
  3. Låna hur mycket?
    By -sniff- in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-12, 17:33
  4. Törs vi låna så mycket?
    By Rådvill in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-02-28, 21:31
  5. Hur mycket kan vi låna?
    By Anna in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-10-20, 07:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar