Min livs kärlek fyller 30 år
Hem & fritid
  1. Världens lyckligaste
    #1

    Min livs kärlek fyller 30 år

    Jag har rätt nyligen träffat mitt livs kärlek. En underbar man och nu fyller han 30 år. Jag behöver presenttips. Nåt fint minne, romantiskt överraskning mm.
  2. 1
    Min livs kärlek fyller 30 år Jag har rätt nyligen träffat mitt livs kärlek. En underbar man och nu fyller han 30 år. Jag behöver presenttips. Nåt fint minne, romantiskt överraskning mm.
  3. Medlem sedan
    Jun 2004
    #2

    Kanske

    ett armbandsur där du låter gravera in några fina ord på baksidan av boetten?
    Eller kanske en liten resa med övernattning på herrgård, värdshus eller liknande?
    Hoppas det blir en fin födelsedag!
  4. 2
    Kanske ett armbandsur där du låter gravera in några fina ord på baksidan av boetten?
    Eller kanske en liten resa med övernattning på herrgård, värdshus eller liknande?
    Hoppas det blir en fin födelsedag!
  5. Medlem sedan
    Jun 2005
    #3

    Om du nu är helt säker... :=)

    så gjorde jag så här för tio år sedan...jag gav maken vin...olika flaskor med olika lagring för olika högtidsdagar...då hade vi känt varandra i tre månader kanske...han blev överlycklig...vi har tre flaskor kvar :=)(de har gått åt med giftermål, barnafödande, husköp mm...ett till 10 årig bröllopsdag...(nästa år)en till 20 årig och en till 30 årig sen har jag fått en cognac som vi skall ha på hemmet :=) av honom :=)
  6. 3
    Om du nu är helt säker... :=) så gjorde jag så här för tio år sedan...jag gav maken vin...olika flaskor med olika lagring för olika högtidsdagar...då hade vi känt varandra i tre månader kanske...han blev överlycklig...vi har tre flaskor kvar :=)(de har gått åt med giftermål, barnafödande, husköp mm...ett till 10 årig bröllopsdag...(nästa år)en till 20 årig och en till 30 årig sen har jag fått en cognac som vi skall ha på hemmet :=) av honom :=)
  7. Anonym
    #4

    Underbar idé!

    Den ska jag också använda!
  8. 4
    Underbar idé! Den ska jag också använda!
  9. Världens lyckligaste
    #5

    Vilken kanonidé

    Och det passar hur bra som helst eftersom han är en liten vinkännare också. En liten fråga bara? Hur många flaskor köpte du och hur planerade du för husköp, barnafödande, bröllopsdag mm. Det kan ju vara kul att skriva nån liten etikett till varje flaska för vilket tillfälle den är ämnad.
  10. 5
    Vilken kanonidé Och det passar hur bra som helst eftersom han är en liten vinkännare också. En liten fråga bara? Hur många flaskor köpte du och hur planerade du för husköp, barnafödande, bröllopsdag mm. Det kan ju vara kul att skriva nån liten etikett till varje flaska för vilket tillfälle den är ämnad.
  11. Medlem sedan
    Jun 2005
    #6

    Jag gjorde så här:=)

    Jag fick hjälp av en dåvarande kollega som är sommelier att välja vinerna eftersom de som skall lagras länge \"bör\" klara det...Jag köpte två flaskor för barn, men döpte dem egna barnet nr 1 & 2, men skrev oxå denna flaska är även för att fira det kortvuxna släktet i allmänhet :=) sen döpte jag dem \"förlovning\" \"bröllop\", \"bröllopsresa\", första gemensamma sjukdagen\" \"ettårsdagen\" \"10 årig bröllopsdag\" \"20 årig bd\" 30 årig... totalt 10 flaskor...sen satta jag dit handgjorda kort på varje flaska där det stod vad de var till för...samt att på bröllop flaskan skrev jag ett \"bäst före datum :=)\" LYCKA TILL!!!
  12. 6
    Jag gjorde så här:=) Jag fick hjälp av en dåvarande kollega som är sommelier att välja vinerna eftersom de som skall lagras länge \"bör\" klara det...Jag köpte två flaskor för barn, men döpte dem egna barnet nr 1 & 2, men skrev oxå denna flaska är även för att fira det kortvuxna släktet i allmänhet :=) sen döpte jag dem \"förlovning\" \"bröllop\", \"bröllopsresa\", första gemensamma sjukdagen\" \"ettårsdagen\" \"10 årig bröllopsdag\" \"20 årig bd\" 30 årig... totalt 10 flaskor...sen satta jag dit handgjorda kort på varje flaska där det stod vad de var till för...samt att på bröllop flaskan skrev jag ett \"bäst före datum :=)\" LYCKA TILL!!!
  13. Medlem sedan
    Feb 2003
    #7

    Så jäkla snyggt!

    det var det bästa jag nånsin hört!

    synd att jag inte visste detta för 12 år sedan då vi blev tillsammans. nu är vi förlovade, har två barn, har köpt boende osv...

    klockren idé!
  14. 7
    Så jäkla snyggt! det var det bästa jag nånsin hört!

    synd att jag inte visste detta för 12 år sedan då vi blev tillsammans. nu är vi förlovade, har två barn, har köpt boende osv...

    klockren idé!
  15. Medlem sedan
    Jun 2005
    #8

    Det är faktiskt en väldigt bra

    present...funkar till brudpar oxå :=)
  16. 8
    Det är faktiskt en väldigt bra present...funkar till brudpar oxå :=)
  17. Suss
    #9

    Om du inte är helt säker...*ler*

    ...så kanske ett smycke?
    Jag gav min sambo en ring, Efva Attlings tjocka silverring där det är graverat \"...from here to eternity..\" Den är hur fin som helst!
  18. 9
    Om du inte är helt säker...*ler* ...så kanske ett smycke?
    Jag gav min sambo en ring, Efva Attlings tjocka silverring där det är graverat \"...from here to eternity..\" Den är hur fin som helst!
  19. Medlem sedan
    Jun 2005
    #10

    åhhh...den är sååå snygg! Det får bli julklappen

    i år!!!!
  20. 10
    åhhh...den är sååå snygg! Det får bli julklappen i år!!!!
  21. Suss
    #11

    Jaa, visst är den!

    Jag hoppas själv på att få en med, haha ;-)

  22. 11
    Jaa, visst är den! Jag hoppas själv på att få en med, haha ;-)

Liknande trådar

  1. Mitt livs stora kärlek - lurad
    By majda in forum Separation
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2012-05-28, 18:24
  2. Hur kommer man över sitt livs kärlek?
    By Anonym olycklig in forum Kärlek & relationer
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2012-02-25, 14:16
  3. mitt livs kärlek...
    By Anonym in forum Styvfamiljer
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-01-28, 17:28
  4. Mitt livs kärlek?
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2010-07-30, 17:23
  5. Alltså gammal kärlek och ung kärlek
    By ullet in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-01-07, 22:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar