Jag är så förbannad!
Kärlek & relationer
  1. Sorry....
    #1

    Jag är så förbannad!

    Min mans föräldrar har aldrig respekterat min man och han har alltid ignorerat dem. Om inte han gjorde som de sa så pratade de alltid med mig och \"tvingade\" mig att få honom att göra saker. De är fruktansvärt trångsynta, påflugna och egoistiska. Det som de tycker om är det som alla tycker om. De tjatade på oss i fyra år att vi skulle komma och vandra med dem.

    Det hela har eskalerat sen vi fick barn. De har trakasserat och terroriserat oss sen han föddes. De hade helst velat vara här varannan dag. Och när de inte var här så ringde de stup i kvarten. Svarade jag inte så ringde de efter några minuter igen osv. Varenda gång jag svarade tjatade de på oss att vi måste komma upp till dem eller att de vill komma ner. Jag slutade svara i telefonen till slut.

    Under hela sonens första år hade jag enorma sömnsvårigheter, fick svårt att andas, hjärtklappning och kraftig yrsel. Jag sov kanske 4 timmar per natt, ibland upphackat, hela sonens första år. Sonen har visserligen inte sovit så bra men det stora problemet var svärföräldrarna. Till slut var jag så yr att jag knappt kunde stå upp.

    Besökte en läkare som förklarade att jag var utmattad och stressad. Man tror ju att vuxna människor ska fatta när man inte svarar i telefonen och inte själv ringer och frågar om vi kan komma och hälsa på dem.

    Mannen har försökt prata med dem, men han är enormt konflikträdd. Dels så är jag förbannad över att han har låtit allt det här gå ut över mig. Han har sett hur dåligt jag har mått p g a dem. Dels så vet jag faktiskt inte längre vad jag/vi kan göra.

    Vi har diskuterat och kommit fram till att vi får helt enkelt träffa dem två gånger om året. När de var här sist så viskade svärmor i smyg till min man att \"dina syskon kommer hem till oss i jul\". De har alltid försökt boka upp oss ett halvår i förväg. De kan aldrig förstå att vi vill vara själva eller åka iväg på sommaren någonstans dit vi vill åka och inte spendera flera veckor hos dem.

    Hur ska vi få dem att fatta att vi lever vårt liv och vill göra som VI VILL? Vi vill bestämma vart vi ska åka på semester. Det är trots allt vuxna människor vi talar om. Men de förstår inte...

    Blä... jag kommer alltid ångra att vår son fått sådana usla och egoistiska farföräldrar. Aldrig att de ska få tvinga vår son till något.
  2. 1
    Jag är så förbannad! Min mans föräldrar har aldrig respekterat min man och han har alltid ignorerat dem. Om inte han gjorde som de sa så pratade de alltid med mig och \"tvingade\" mig att få honom att göra saker. De är fruktansvärt trångsynta, påflugna och egoistiska. Det som de tycker om är det som alla tycker om. De tjatade på oss i fyra år att vi skulle komma och vandra med dem.

    Det hela har eskalerat sen vi fick barn. De har trakasserat och terroriserat oss sen han föddes. De hade helst velat vara här varannan dag. Och när de inte var här så ringde de stup i kvarten. Svarade jag inte så ringde de efter några minuter igen osv. Varenda gång jag svarade tjatade de på oss att vi måste komma upp till dem eller att de vill komma ner. Jag slutade svara i telefonen till slut.

    Under hela sonens första år hade jag enorma sömnsvårigheter, fick svårt att andas, hjärtklappning och kraftig yrsel. Jag sov kanske 4 timmar per natt, ibland upphackat, hela sonens första år. Sonen har visserligen inte sovit så bra men det stora problemet var svärföräldrarna. Till slut var jag så yr att jag knappt kunde stå upp.

    Besökte en läkare som förklarade att jag var utmattad och stressad. Man tror ju att vuxna människor ska fatta när man inte svarar i telefonen och inte själv ringer och frågar om vi kan komma och hälsa på dem.

    Mannen har försökt prata med dem, men han är enormt konflikträdd. Dels så är jag förbannad över att han har låtit allt det här gå ut över mig. Han har sett hur dåligt jag har mått p g a dem. Dels så vet jag faktiskt inte längre vad jag/vi kan göra.

    Vi har diskuterat och kommit fram till att vi får helt enkelt träffa dem två gånger om året. När de var här sist så viskade svärmor i smyg till min man att \"dina syskon kommer hem till oss i jul\". De har alltid försökt boka upp oss ett halvår i förväg. De kan aldrig förstå att vi vill vara själva eller åka iväg på sommaren någonstans dit vi vill åka och inte spendera flera veckor hos dem.

    Hur ska vi få dem att fatta att vi lever vårt liv och vill göra som VI VILL? Vi vill bestämma vart vi ska åka på semester. Det är trots allt vuxna människor vi talar om. Men de förstår inte...

    Blä... jag kommer alltid ångra att vår son fått sådana usla och egoistiska farföräldrar. Aldrig att de ska få tvinga vår son till något.
  3. Eva E
    #2

    Men...

    ...det är faktiskt vanligt att man planerar julen ganska långt i förväg i många familjer. Att föräldrar/svärföräldrar hör sig för var och hur de vuxna barnen med familjer tänker fira jul är inget märkvärdigt... Det är klart att man kan uppleva det som tjatigt och irriterande med det är inget OVANLIGT som dina svärföräldrar pysslar med tycker jag. Det är lite konstigt att du blir så enormt pressad av - i mitt tycke - en ganska vanlig fråga så man undrar nästan om något annat ligger bakom.
  4. 2
    Men... ...det är faktiskt vanligt att man planerar julen ganska långt i förväg i många familjer. Att föräldrar/svärföräldrar hör sig för var och hur de vuxna barnen med familjer tänker fira jul är inget märkvärdigt... Det är klart att man kan uppleva det som tjatigt och irriterande med det är inget OVANLIGT som dina svärföräldrar pysslar med tycker jag. Det är lite konstigt att du blir så enormt pressad av - i mitt tycke - en ganska vanlig fråga så man undrar nästan om något annat ligger bakom.
  5. me
    #3

    Du är din egen person

    Du är nog en sådan snäll och omtänksam person som tänker ut hur en annan människa troligen ska reagera innan du säger eller gör något. Du vill aldrig göra någon annan ledsen eller arg, och har säkert hindrats många, många gånger från att säga vad du tycker och tänker till dina svärföräldrar...

    Men nu måste du börja handskas med dem på ett annat sätt för din egen skull. Du kan inte räkna med att din man säger till dem och försvarar dig och ditt värde som individ. DU måste säga till dem för att vara snäll mot dig själv, och du ska inte ha några skuldkänslor när du blir din egen talesman. Du är en individ som är värd lika mycket som farmor och lika mycket som farfar, det är DITT liv och det är DU som bestämmer! Om du inte vill fira jul med farmor+farfar så finns det inget fel med att säga det till dem. Visst kommer de att bli förvånade och verka arga när du börjar stå på dig, men de kommer att respektera dig mer. Lycka till!
  6. 3
    Du är din egen person Du är nog en sådan snäll och omtänksam person som tänker ut hur en annan människa troligen ska reagera innan du säger eller gör något. Du vill aldrig göra någon annan ledsen eller arg, och har säkert hindrats många, många gånger från att säga vad du tycker och tänker till dina svärföräldrar...

    Men nu måste du börja handskas med dem på ett annat sätt för din egen skull. Du kan inte räkna med att din man säger till dem och försvarar dig och ditt värde som individ. DU måste säga till dem för att vara snäll mot dig själv, och du ska inte ha några skuldkänslor när du blir din egen talesman. Du är en individ som är värd lika mycket som farmor och lika mycket som farfar, det är DITT liv och det är DU som bestämmer! Om du inte vill fira jul med farmor+farfar så finns det inget fel med att säga det till dem. Visst kommer de att bli förvånade och verka arga när du börjar stå på dig, men de kommer att respektera dig mer. Lycka till!
  7. tina
    #4

    Låter jättejobbigt!

    Förstår att du känner dig enormt stressad och pressad av deras krav, att tjata i 4 år på er och försöka styra hela ert liv, det låter jättejobbigt!
    Tror enda sättet är att du och din man börjar stå på er och säga ifrån, visa att det ÄR ni som bestämmer över ert liv!!

    Lycka till!
  8. 4
    Låter jättejobbigt! Förstår att du känner dig enormt stressad och pressad av deras krav, att tjata i 4 år på er och försöka styra hela ert liv, det låter jättejobbigt!
    Tror enda sättet är att du och din man börjar stå på er och säga ifrån, visa att det ÄR ni som bestämmer över ert liv!!

    Lycka till!
  9. cene
    #5

    Egen tomt

    Tänk dig att du är en tomt.
    Folk genar över den, det kanske t o m blivit stigar tvärsöver och i hörnen av folk som traskat där, utan att bry sig om att det är DIN tomt.

    Har du rätt eller inte att inhängna din tomt?
    Du har den rätten! Ingen kan ta den rätten ifrån dig.

    Vad händer då, när du satt upp staket?
    Jo, de där som använt stigarna kommer att se att det står ett staket tvärsöver deras stig! Så oförskämt! Någon har satt ett staket på deras stig!
    De kommer att sparka på staketet, försöka rucka på stolparna, men staketet håller!

    Nå, efter att många gånger upptäckt att det står ett staket tvärsöver stigen och de var tvungna att gå runt om, så börjar de med tiden vänja sig vid att gå runt om, utan att först gå och kolla om man inte kan putta ner den där stolpen idag heller.

    Vad händer innanför staketet?
    stigarna växer igen, det finns möjlighet att göra rabatter, kort sagt, det grönskar.

    Med tiden tillkommer det en grind i staketet. Ägaren bestämmer om när den ska vara öppen för vem. Och besökarna förundras över växtprakten och har aldrig hört talas om att det funnits några stigar...


    \"Det hade varit jättetrevligt att fira jul med er och alla syskonen. Men vi har haft ett tufft år och jag orkar inte med så mycket folk på en gång. Vi måste ta det lugnt i år och fira hemma. Tack för inbjudan.\"

    \"Flera veckor hos er i sommar? Nej, vi hade tänkt åka iväg till... som har väntat på oss länge. Men några dagar blir det kanske. Tack för inbjudan.\"


    Tycker det låter som du har dem på behörigt avstånd gepgrafiskt iaf. Tur det.

    Uppmärksamma din man på att sätta staket runt sig också.

    Stort lycka till!
  10. 5
    Egen tomt Tänk dig att du är en tomt.
    Folk genar över den, det kanske t o m blivit stigar tvärsöver och i hörnen av folk som traskat där, utan att bry sig om att det är DIN tomt.

    Har du rätt eller inte att inhängna din tomt?
    Du har den rätten! Ingen kan ta den rätten ifrån dig.

    Vad händer då, när du satt upp staket?
    Jo, de där som använt stigarna kommer att se att det står ett staket tvärsöver deras stig! Så oförskämt! Någon har satt ett staket på deras stig!
    De kommer att sparka på staketet, försöka rucka på stolparna, men staketet håller!

    Nå, efter att många gånger upptäckt att det står ett staket tvärsöver stigen och de var tvungna att gå runt om, så börjar de med tiden vänja sig vid att gå runt om, utan att först gå och kolla om man inte kan putta ner den där stolpen idag heller.

    Vad händer innanför staketet?
    stigarna växer igen, det finns möjlighet att göra rabatter, kort sagt, det grönskar.

    Med tiden tillkommer det en grind i staketet. Ägaren bestämmer om när den ska vara öppen för vem. Och besökarna förundras över växtprakten och har aldrig hört talas om att det funnits några stigar...


    \"Det hade varit jättetrevligt att fira jul med er och alla syskonen. Men vi har haft ett tufft år och jag orkar inte med så mycket folk på en gång. Vi måste ta det lugnt i år och fira hemma. Tack för inbjudan.\"

    \"Flera veckor hos er i sommar? Nej, vi hade tänkt åka iväg till... som har väntat på oss länge. Men några dagar blir det kanske. Tack för inbjudan.\"


    Tycker det låter som du har dem på behörigt avstånd gepgrafiskt iaf. Tur det.

    Uppmärksamma din man på att sätta staket runt sig också.

    Stort lycka till!
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6

    Vad klokt det lät!

    Att tänka sig ett staket runt sin tomt, och att bestämma själv vem som är välkommen in!

    Bra tankar att hålla i bakhuvudet!
  12. 6
    Vad klokt det lät! Att tänka sig ett staket runt sin tomt, och att bestämma själv vem som är välkommen in!

    Bra tankar att hålla i bakhuvudet!
  13. Sorry....
    #7

    Tack...

    för ditt svar. Jag tror inte riktigt du förstod vad jag försökte få fram. Det är inte en gång de frågat hur vi ska fira jul, de har ringt och trakasserat oss i över ett år. Om du läser mitt inlägg igen så ser du vad som \"ligger bakom\".
  14. 7
    Tack... för ditt svar. Jag tror inte riktigt du förstod vad jag försökte få fram. Det är inte en gång de frågat hur vi ska fira jul, de har ringt och trakasserat oss i över ett år. Om du läser mitt inlägg igen så ser du vad som \"ligger bakom\".
  15. Sorry....
    #8

    Jo...

    så är det väl och jag försöker säga ifrån men de tycker ju att det som de tycker är det riktiga. Men jag antar att det bara är att fortsätta sätta gränser som gäller. Och som sagt då kanske de kommer börja respektera oss mer.

    Tack för ditt svar!
  16. 8
    Jo... så är det väl och jag försöker säga ifrån men de tycker ju att det som de tycker är det riktiga. Men jag antar att det bara är att fortsätta sätta gränser som gäller. Och som sagt då kanske de kommer börja respektera oss mer.

    Tack för ditt svar!
  17. Sorry....
    #9

    Ja...

    jag har förut varit tuff av mig men efter de senaste två åren så har självförtroendet fått sig en törn. Men jag jobbar på det. Min man är konflikträdd vilket har gjort att jag inte känner att han respeterar mig (eftersom han inte kan säga ifrån och svärföräldrarna bara kör över oss).

    Men jag försöker säga ifrån. Annars får vi ju flytta.

    Tack för ditt svar!
  18. 9
    Ja... jag har förut varit tuff av mig men efter de senaste två åren så har självförtroendet fått sig en törn. Men jag jobbar på det. Min man är konflikträdd vilket har gjort att jag inte känner att han respeterar mig (eftersom han inte kan säga ifrån och svärföräldrarna bara kör över oss).

    Men jag försöker säga ifrån. Annars får vi ju flytta.

    Tack för ditt svar!
  19. Sorry....
    #10

    Tack...

    för det utförliga svar! Jag ska försöka komma ihåg allt du skrev, det var verkligen bra tips! Ska försöka få mannen att tänka så också och försöka utvidga våra gränser lite.

    Tack igen!
  20. 10
    Tack... för det utförliga svar! Jag ska försöka komma ihåg allt du skrev, det var verkligen bra tips! Ska försöka få mannen att tänka så också och försöka utvidga våra gränser lite.

    Tack igen!
  21. Eva E
    #11

    Som jag förstod...

    ...var deras fråga om julen ett exempel på deras \"trakasserier\"? Det var alltså fråga om att svärmor - i slutet av oktober - i smyg (tolkar jag som att det skett lite diskret) har frågat din man om hur o var ni tänker fira jul? Du får ursäkta, men om det är ett exempel på deras \"trakasserier\" så har jag svårt att förstå ditt problem. Det är vardagsmat att föräldrar frågar sina vuxna barn under senhösten var o när de ska fira jul. Det är inga trakasserier. Det är därför jag undrar över hur pass \"trakasserad\" du egentligen är. Om dina svärföräldrars andra \"trakasserier\" är i klass med julfrågan så verkar du vara otroligt känslig.
  22. 11
    Som jag förstod... ...var deras fråga om julen ett exempel på deras \"trakasserier\"? Det var alltså fråga om att svärmor - i slutet av oktober - i smyg (tolkar jag som att det skett lite diskret) har frågat din man om hur o var ni tänker fira jul? Du får ursäkta, men om det är ett exempel på deras \"trakasserier\" så har jag svårt att förstå ditt problem. Det är vardagsmat att föräldrar frågar sina vuxna barn under senhösten var o när de ska fira jul. Det är inga trakasserier. Det är därför jag undrar över hur pass \"trakasserad\" du egentligen är. Om dina svärföräldrars andra \"trakasserier\" är i klass med julfrågan så verkar du vara otroligt känslig.
  23. minus
    #12

    Och jag tolkar INTE att Sorrys problem

    är svärmors \"diskreta fråga i smyg\" om julen. Utan att problemet är att svärföräldrarna tagit över deras liv, inte ger dem någon egen respekt, tjatar på dem i fyra år, ringer oavbrutet med några minuters mellanrum. Kan inte ens med godaste vilja kalla deras beteende \"diskret och i smyg\" och att kalla Sorry som nästan blivit sjuk på kuppen (enligt hennes läkare) \"du verkar vara otroligt känslig\" är bara för mycket!!

    Nej, stå på dig, Sorry!

  24. 12
    Och jag tolkar INTE att Sorrys problem är svärmors \"diskreta fråga i smyg\" om julen. Utan att problemet är att svärföräldrarna tagit över deras liv, inte ger dem någon egen respekt, tjatar på dem i fyra år, ringer oavbrutet med några minuters mellanrum. Kan inte ens med godaste vilja kalla deras beteende \"diskret och i smyg\" och att kalla Sorry som nästan blivit sjuk på kuppen (enligt hennes läkare) \"du verkar vara otroligt känslig\" är bara för mycket!!

    Nej, stå på dig, Sorry!

  25. Eva E
    #13

    Fast...

    ...det enda KONKRETA exempelt på svärföräldrarnas \"trakasserier\" är att svärmor i smyg har frågat sin son var familjen ska fira jul. Det kan inte jag förstå hur det kan klassas som trakasserier?? För mig är det normalt familjeliv. Om min sambos mamma frågade honom var vi skulle fira jul skulle jag inte alls kalla det för trakasserier från hennes sida! (Jag skulle faktiskt bli mer sårad om de bara struntade i var vi firade jul...) Det är just därför jag undrar om det verkligen är svärföräldrarna som ligger bakom \"Sorrys\" sjukdom eller om det är något annat som spökar?
  26. 13
    Fast... ...det enda KONKRETA exempelt på svärföräldrarnas \"trakasserier\" är att svärmor i smyg har frågat sin son var familjen ska fira jul. Det kan inte jag förstå hur det kan klassas som trakasserier?? För mig är det normalt familjeliv. Om min sambos mamma frågade honom var vi skulle fira jul skulle jag inte alls kalla det för trakasserier från hennes sida! (Jag skulle faktiskt bli mer sårad om de bara struntade i var vi firade jul...) Det är just därför jag undrar om det verkligen är svärföräldrarna som ligger bakom \"Sorrys\" sjukdom eller om det är något annat som spökar?
  27. Sorry...
    #14

    Du...

    verkar tro att det handlar om EN fråga. Det gör det inte. Det handlar om att de ringde under drygt ett år i princip varannan dag, flera gånger om dagen och tjatade på oss. Vi har sagt till dem att vi inte vill komma till dem stup i kvarten. De vägrar acceptera det.

    Har du haft någon som tvingar sig på dig? Någon som kommer hem till dig utan att den personen är inbjuden? Någon som jämt tjatar på dig och försöker få dig att göra saker du inte vill? Jag tror inte det för då hade nog svaret sett annorlunda ut.

    Jag hoppas innerligt att du har mer empati mot andra annars är det riktigt sorgligt.
  28. 14
    Du... verkar tro att det handlar om EN fråga. Det gör det inte. Det handlar om att de ringde under drygt ett år i princip varannan dag, flera gånger om dagen och tjatade på oss. Vi har sagt till dem att vi inte vill komma till dem stup i kvarten. De vägrar acceptera det.

    Har du haft någon som tvingar sig på dig? Någon som kommer hem till dig utan att den personen är inbjuden? Någon som jämt tjatar på dig och försöker få dig att göra saker du inte vill? Jag tror inte det för då hade nog svaret sett annorlunda ut.

    Jag hoppas innerligt att du har mer empati mot andra annars är det riktigt sorgligt.
  29. Medlem sedan
    Sep 2005
    #15

    Läste du andra stycket...

    i Sorrys första inlägg? Tycker det framgår ganska klart att det var mer än en fråga om julen.
  30. 15
    Läste du andra stycket... i Sorrys första inlägg? Tycker det framgår ganska klart att det var mer än en fråga om julen.
  31. me
    #16

    å, vad bra!

    Det är ungefär det jag också ville skriva till Sorry men din analogi var perfekt! Jag tar också till mig din tomtanalogi...jättebra!
  32. 16
    å, vad bra! Det är ungefär det jag också ville skriva till Sorry men din analogi var perfekt! Jag tar också till mig din tomtanalogi...jättebra!
  33. me
    #17

    jag kämpar

    i en liknande situation med mina egna svärföräldrar. Det är jättejobbigt ibland och jag måste säga om och om till mig själv att jag också är värd och måste ta hand om mig själv och mina egna behov. Det är viktigt att du inte får yrsel, sömnsvårigheter osv Ta hand om DIG!
  34. 17
    jag kämpar i en liknande situation med mina egna svärföräldrar. Det är jättejobbigt ibland och jag måste säga om och om till mig själv att jag också är värd och måste ta hand om mig själv och mina egna behov. Det är viktigt att du inte får yrsel, sömnsvårigheter osv Ta hand om DIG!
  35. Eva E
    #18

    Men varför...

    ...nämnde du din svärmors framviskade fråga om julen om det _inte_ var för att ge ett exempel på dina svärföräldrars sk trakasserier? Anser du dig vara trakasserad för att svärmor frågar din sambo om era julplaner? Annars förstår jag inte varför du nämnde julen!

    Jag förstår att det inte handlar om EN fråga utan att \"tjatet\" om julen endast var ett exempel på deras terrorism. Grejen är bara att ditt exempel inte visade att dina svärföräldrar terroriserar er - de gör bara samma sak som massor av andra föräldrar gör! Därför undrar man om resten av deras sk terrorism också handlar om likadana, vardagliga saker som hundratusentals andra föräldrapar också gör, och som ingen annan skulle komma på tanken att kalla för terrorism.

    När du berättar om julfrågan så säger du att dina svärföräldrar försöker binda upp er halvårsvis i förväg. Men - julen är två månader bort, inte ett halvår bort! Det är alltså en kraftig överdrift från din sida att påstå att de försöker styra era liv halvårsvis i förväg om du nu hänvisar till frågan om julen, som du gjorde. Därför undrar man om du överdriver lika kraftigt när du t ex säger att de ringt varannan dag, flera gånger om dagen och tjatat på er. Kanske är det istället så att du retar dig på svärföräldrarna av någon anledning och de därför inte ens kan ställa en vanlig, normal fråga till er eller ringa ett telefonsamtal utan att du känner dig trakasserad... Kanske är inte lösningen att ni flyttar utan att du tar reda på varför du reagerar så starkt på enkla frågor från svärföräldrarna.
  36. 18
    Men varför... ...nämnde du din svärmors framviskade fråga om julen om det _inte_ var för att ge ett exempel på dina svärföräldrars sk trakasserier? Anser du dig vara trakasserad för att svärmor frågar din sambo om era julplaner? Annars förstår jag inte varför du nämnde julen!

    Jag förstår att det inte handlar om EN fråga utan att \"tjatet\" om julen endast var ett exempel på deras terrorism. Grejen är bara att ditt exempel inte visade att dina svärföräldrar terroriserar er - de gör bara samma sak som massor av andra föräldrar gör! Därför undrar man om resten av deras sk terrorism också handlar om likadana, vardagliga saker som hundratusentals andra föräldrapar också gör, och som ingen annan skulle komma på tanken att kalla för terrorism.

    När du berättar om julfrågan så säger du att dina svärföräldrar försöker binda upp er halvårsvis i förväg. Men - julen är två månader bort, inte ett halvår bort! Det är alltså en kraftig överdrift från din sida att påstå att de försöker styra era liv halvårsvis i förväg om du nu hänvisar till frågan om julen, som du gjorde. Därför undrar man om du överdriver lika kraftigt när du t ex säger att de ringt varannan dag, flera gånger om dagen och tjatat på er. Kanske är det istället så att du retar dig på svärföräldrarna av någon anledning och de därför inte ens kan ställa en vanlig, normal fråga till er eller ringa ett telefonsamtal utan att du känner dig trakasserad... Kanske är inte lösningen att ni flyttar utan att du tar reda på varför du reagerar så starkt på enkla frågor från svärföräldrarna.
  37. Sorry...
    #19

    Nä...

    jag känner INGEN annan vars föräldrar eller svärföräldrar ringer hem till dem var och varannan dag och tjatar på dem. Heller ingen annan som viskande försöker tvinga den ena partnern att man ska fira jul hos dem. Frågan om julfirandet kom efter förra julen, sen i våras, i somras och nu igen. Fattar du inte att de inte godtar ett nej?

    Och nej, \"vanliga föräldrar\" ringer inte och tjatar ihjäl deras barn. Sen min man var ung har han ignorerat dem eftersom han inte får tycka som han vill. Vi satt hemma hos dem en gång och vi pratade om teater. Vi sa att vi inte brukade gå på teater och inte tyckte det var så skoj. Hans far svarar \"Alla tycker det är skoj att gå på teater\". Så är det med det mesta. Alla ska tycka som dem.

    Angående \"halvårsvis\" så nej, det är inte halvårsvis, det har varit så i flera år nu. Samma tjat om jul, helger, somrar, ALLT. De vägrar acceptera och respektera oss. DET stör mig. Inget annat. Du verkar fortfarande inte ha förstått vad det handlar om. Men du är antagligen precis som dem, som lever i en väldigt trångsynt värld och inte kan acceptera och respektera andra.
  38. 19
    Nä... jag känner INGEN annan vars föräldrar eller svärföräldrar ringer hem till dem var och varannan dag och tjatar på dem. Heller ingen annan som viskande försöker tvinga den ena partnern att man ska fira jul hos dem. Frågan om julfirandet kom efter förra julen, sen i våras, i somras och nu igen. Fattar du inte att de inte godtar ett nej?

    Och nej, \"vanliga föräldrar\" ringer inte och tjatar ihjäl deras barn. Sen min man var ung har han ignorerat dem eftersom han inte får tycka som han vill. Vi satt hemma hos dem en gång och vi pratade om teater. Vi sa att vi inte brukade gå på teater och inte tyckte det var så skoj. Hans far svarar \"Alla tycker det är skoj att gå på teater\". Så är det med det mesta. Alla ska tycka som dem.

    Angående \"halvårsvis\" så nej, det är inte halvårsvis, det har varit så i flera år nu. Samma tjat om jul, helger, somrar, ALLT. De vägrar acceptera och respektera oss. DET stör mig. Inget annat. Du verkar fortfarande inte ha förstått vad det handlar om. Men du är antagligen precis som dem, som lever i en väldigt trångsynt värld och inte kan acceptera och respektera andra.
  39. Sorry...
    #20

    Precis...

    inte alltid så lätt att tänka på när man mår dåligt. Men nu försöker jag ta nya tag. Mannen orkar inte heller med dem, de har aldrig respekterat honom.

    Jag ska försöka komma ihåg dina ord :) Tack!
  40. 20
    Precis... inte alltid så lätt att tänka på när man mår dåligt. Men nu försöker jag ta nya tag. Mannen orkar inte heller med dem, de har aldrig respekterat honom.

    Jag ska försöka komma ihåg dina ord :) Tack!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. NU är jag förbannad!
    By - Miko - in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-27, 18:32
  2. Nu e jag förbannad
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-28, 15:07
  3. Fly förbannad!!
    By Limsa in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-02-05, 21:19
  4. Förbannad!
    By Hunnisarna82 in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 11:10
  5. NU är jag förbannad!!!
    By UngMamma89 in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2007-12-04, 19:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar