Sjuk 5 åring
_00 Alla barn
  1. vinecooler
    #1

    Sjuk 5 åring

    Nu måste jag få lite råd. Har en femåring som är sjuk! ja kan kanske diskuteras men hur som haver har hon kräkts imorse men vill äta o springer och hoppar i soffan men jag vill hitta på något med henne inomhus. Vad brukar ni göra? Måste bli något då lillbrorsan sover.
    Ej tips på spel o pussel utan mer pyssel utan grejjer då iom att jag inte tar mig nånstans.
    Tack på förhand
  2. 1
    Sjuk 5 åring Nu måste jag få lite råd. Har en femåring som är sjuk! ja kan kanske diskuteras men hur som haver har hon kräkts imorse men vill äta o springer och hoppar i soffan men jag vill hitta på något med henne inomhus. Vad brukar ni göra? Måste bli något då lillbrorsan sover.
    Ej tips på spel o pussel utan mer pyssel utan grejjer då iom att jag inte tar mig nånstans.
    Tack på förhand
  3. Medlem sedan
    Mar 2000
    #2

    Tänkte föreslå

    att baka nåt eller så, men det kanske inte är någon höjdare om hon är magsjuk...
  4. 2
    Tänkte föreslå att baka nåt eller så, men det kanske inte är någon höjdare om hon är magsjuk...
  5. Medlem sedan
    Jul 2005
    #3

    Har tänkt tanken

    men det var nog så jobbigt då jag skulle äta frukost, där sitter jag med typ rykande kopp choklad och mackor medans hon får ett smörgåsrån usch vilken hemsk mamma jag är! Jag får nog fasta till lunch! Skulle iofs behövas.
  6. 3
    Har tänkt tanken men det var nog så jobbigt då jag skulle äta frukost, där sitter jag med typ rykande kopp choklad och mackor medans hon får ett smörgåsrån usch vilken hemsk mamma jag är! Jag får nog fasta till lunch! Skulle iofs behövas.
  7. Medlem sedan
    Jul 2005
    #4

    Nu är nästa problem

    Hon kräktes då pga att jag \"matförgiftade\" henne henne igår. Gav henne gamla köttbullar har jag nog konstaterat men om det är så vet jag dock inte dock nu börjar hennes lilla mage knorra ohc är hungrig stackarn. Jag vet ju själv hur det är men att förklara för henne att hon inte får äta - det är svårt suck och hur gott är det med riskex o rån? Jag bara undrar!!!!
  8. 4
    Nu är nästa problem Hon kräktes då pga att jag \"matförgiftade\" henne henne igår. Gav henne gamla köttbullar har jag nog konstaterat men om det är så vet jag dock inte dock nu börjar hennes lilla mage knorra ohc är hungrig stackarn. Jag vet ju själv hur det är men att förklara för henne att hon inte får äta - det är svårt suck och hur gott är det med riskex o rån? Jag bara undrar!!!!
  9. Mustardseed
    #5

    Men hon kan väl äta?

    Det gäller väl bara att servera rätt saker. Lite ris eller kokt potatis, kokt fisk eller liknande.

    Och om hon själv inte mår illa längre utan är pigg och hungrig så borde andra saker gå bra att äta också.
  10. 5
    Men hon kan väl äta? Det gäller väl bara att servera rätt saker. Lite ris eller kokt potatis, kokt fisk eller liknande.

    Och om hon själv inte mår illa längre utan är pigg och hungrig så borde andra saker gå bra att äta också.
  11. Medlem sedan
    Jul 2005
    #6

    nu har hon tjatat

    så först fick hon kokt ris o rån och nu serverades kokt potatis o ägg. Hon har inte kräkts nå mer så det var nog bara! köttbullarna som gjorde sitt.
  12. 6
    nu har hon tjatat så först fick hon kokt ris o rån och nu serverades kokt potatis o ägg. Hon har inte kräkts nå mer så det var nog bara! köttbullarna som gjorde sitt.

Liknande trådar

  1. sjuk 16-åring
    By Nyponrosen in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2011-02-04, 14:18
  2. Sjuk 14-åring
    By anonymt namn in forum Tonåringar
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-02-07, 22:54
  3. Sjuk 8-åring...
    By kitt in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-22, 20:37
  4. sjuk 1 åring
    By Millan med 4 in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-12, 18:21
  5. har en sjuk 12 åring
    By atiram in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-01, 08:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar