Höstblåsor??
_0406 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2005
    #1

    Höstblåsor??

    Det går höstblåsor på Oscars dagis. Idag när jag skulle byta blöja på honom hade en massa konstiga prickar/blåsor runt snoppen och några i ena ljumsken. Han har även någon enstaka prick i ansiktet, men inga i händerna eller på fötterna. har inte kollat i munnen.
    Kan detta vara höstblåsor?
    Hoppas verkligen inte detta, hade hoppas att han äntligen skulle få vara på dagis en hel vecka.
  2. 1
    Höstblåsor?? Det går höstblåsor på Oscars dagis. Idag när jag skulle byta blöja på honom hade en massa konstiga prickar/blåsor runt snoppen och några i ena ljumsken. Han har även någon enstaka prick i ansiktet, men inga i händerna eller på fötterna. har inte kollat i munnen.
    Kan detta vara höstblåsor?
    Hoppas verkligen inte detta, hade hoppas att han äntligen skulle få vara på dagis en hel vecka.
  3. Medlem sedan
    Jun 2000
    #2

    Ja

    Alexs höstblåsor började just i ljumsken, runt snoppen och i rumpan. Jag trodde därför att det var blöjutslag (han är jättekänslig i rumpen så det låg närmast till hand), efter ett par dagar kom det blåsor på fötterna och sen händerna. Han hade tack och lov inte svårt att äta och jag misstänker han inte hade det så jobbigt i munnen. Sambon fick det i stället, för han kunde inte äta på en vecka eller nått sånt... :)
  4. 2
    Ja Alexs höstblåsor började just i ljumsken, runt snoppen och i rumpan. Jag trodde därför att det var blöjutslag (han är jättekänslig i rumpen så det låg närmast till hand), efter ett par dagar kom det blåsor på fötterna och sen händerna. Han hade tack och lov inte svårt att äta och jag misstänker han inte hade det så jobbigt i munnen. Sambon fick det i stället, för han kunde inte äta på en vecka eller nått sånt... :)
  5. Medlem sedan
    Jan 2005
    #3

    Idag på ....

    morgonen var de borta. Så vi får se omde kommer tillbaka igen. Han hade fått clementin på dagis och varit dålig i magen. Så prickarna kanske kom att det.
    Hur länge dröjde det innan Alexs blåsor försvann?
  6. 3
    Idag på .... morgonen var de borta. Så vi får se omde kommer tillbaka igen. Han hade fått clementin på dagis och varit dålig i magen. Så prickarna kanske kom att det.
    Hur länge dröjde det innan Alexs blåsor försvann?
  7. Medlem sedan
    Jun 2000
    #4

    Jag minns inte

    Vi vet inte hur länge han hade blåsorna eftersom vi inte kopplade ihop det hela med höstblåsor först. Vi trodde ju att det i ljumsken var blöjutslag och sen när blåsorna kom på händer och fötter trodde vi att det var för att han lekt med tistlar (det var fullt med tistlar i en lekpark vi var mycket i just då). men jag gissar att det höll på i 2 veckor eller nått. Jag hade väl mina i nån vecka och sambon i kanske två veckor. Jag fick bara typ tre stycken så jag var inte så farligt drabbad.
  8. 4
    Jag minns inte Vi vet inte hur länge han hade blåsorna eftersom vi inte kopplade ihop det hela med höstblåsor först. Vi trodde ju att det i ljumsken var blöjutslag och sen när blåsorna kom på händer och fötter trodde vi att det var för att han lekt med tistlar (det var fullt med tistlar i en lekpark vi var mycket i just då). men jag gissar att det höll på i 2 veckor eller nått. Jag hade väl mina i nån vecka och sambon i kanske två veckor. Jag fick bara typ tre stycken så jag var inte så farligt drabbad.

Liknande trådar

  1. Höstblåsor
    By Moomin in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-07-02, 08:56
  2. Höstblåsor
    By RundTina in forum _05 Höstbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-08, 20:11
  3. Höstblåsor
    By RundTina in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-07, 08:29
  4. Höstblåsor
    By rubinen in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 10:09
  5. Höstblåsor?
    By johi in forum _0507 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-22, 20:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar