föräldrargrupp?
Flerhandikapp
  1. en mamma
    #1

    föräldrargrupp?

    Är det någon som vet om några träffar/grupper för föräldrar som har flerhandikappade barn där man träffas och utbyter erfarenheter. Tycker det är toppen att denna sida finns men jag tänkte att det kanske fanns något mer?
  2. 1
    föräldrargrupp? Är det någon som vet om några träffar/grupper för föräldrar som har flerhandikappade barn där man träffas och utbyter erfarenheter. Tycker det är toppen att denna sida finns men jag tänkte att det kanske fanns något mer?
  3. Sara
    #2

    funderar också

    Jag vet tyvärr inte om några, det är synd. När min dotter var nyfödd ocu upp till 2år gick vi på föräldraträffar på Spädbarnsverksamheten Tittut i Stockholm, det var mycket givande, men sedan verkar det inte finnas något. Väldigt synd tycker jag.
  4. 2
    funderar också Jag vet tyvärr inte om några, det är synd. När min dotter var nyfödd ocu upp till 2år gick vi på föräldraträffar på Spädbarnsverksamheten Tittut i Stockholm, det var mycket givande, men sedan verkar det inte finnas något. Väldigt synd tycker jag.
  5. Elenor med Sol
    #3

    Föreningslivet

    Det är ju väldigt olika var man bor och hur mycket verksamhet som finns. På vissa ställen har jag förstått att habiliteringen har träffar, men oftast handlar det nog om föreningslivet. Kolla om RBU (Rörelsehindrade barn och ungdomar) eller FUB (Föreningen för utvecklingsstörda barn och ungdomar) har någon verksamhet där ni bor. Vilken förening ni känner er mest hemma i osv. Om det finns en förening men inga sådana träffar, kanske ni själva kan gå med och dra igång något, jag är säker på att det finns en viss efterfrågan. I Skellefteå har i alla fall RUB startat igång sådan verksamhet.
  6. 3
    Föreningslivet Det är ju väldigt olika var man bor och hur mycket verksamhet som finns. På vissa ställen har jag förstått att habiliteringen har träffar, men oftast handlar det nog om föreningslivet. Kolla om RBU (Rörelsehindrade barn och ungdomar) eller FUB (Föreningen för utvecklingsstörda barn och ungdomar) har någon verksamhet där ni bor. Vilken förening ni känner er mest hemma i osv. Om det finns en förening men inga sådana träffar, kanske ni själva kan gå med och dra igång något, jag är säker på att det finns en viss efterfrågan. I Skellefteå har i alla fall RUB startat igång sådan verksamhet.
  7. Medlem sedan
    Oct 2004
    #4

    Föräldra grupp Skellefteå

    Hej Elenor,

    Jag vet en mamma som funderar på att dra ihop en grupp med mammor och pappor, mest för att ha en socialkontakt samt att stötta varandra. Hon finns också i Skellefteå.

    Om Du vill kan jag be henne messa dig, men då behöver jag ett \"username\"

    Ha det s bra

    Wolf
  8. 4
    Föräldra grupp Skellefteå Hej Elenor,

    Jag vet en mamma som funderar på att dra ihop en grupp med mammor och pappor, mest för att ha en socialkontakt samt att stötta varandra. Hon finns också i Skellefteå.

    Om Du vill kan jag be henne messa dig, men då behöver jag ett \"username\"

    Ha det s bra

    Wolf
  9. Ann m Fanny -99 och Frida -02
    #5

    Vi gjorde så

    att vi bad dem på vår habilitering att bjuda in föräldrar till en grupp och nu har vi en kanonbra föräldragrupp som ses en gång i månaden. Fråga där om de inte kan göra det, min erfarenhet är att de ofta kan göra sånt om man bara ber dem.
  10. 5
    Vi gjorde så att vi bad dem på vår habilitering att bjuda in föräldrar till en grupp och nu har vi en kanonbra föräldragrupp som ses en gång i månaden. Fråga där om de inte kan göra det, min erfarenhet är att de ofta kan göra sånt om man bara ber dem.
  11. Elenor med Sol
    #6

    Har lämnat...

    mitt username och min e-postadress i ett mess till dig.
  12. 6
    Har lämnat... mitt username och min e-postadress i ett mess till dig.
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7

    Hej!!

    Jag har som Wolfen sa, funderat på att starta en föräldragrupp här i skellefteå!
    Du kan höra av dig på min sida så får du mail och telefon nummer av mig där!
    Ha det så bra, så hörs vi!!
    Mvh

    (andra som bor i närheten av Skellefteå kan oxå höra av sig)
  14. 7
    Hej!! Jag har som Wolfen sa, funderat på att starta en föräldragrupp här i skellefteå!
    Du kan höra av dig på min sida så får du mail och telefon nummer av mig där!
    Ha det så bra, så hörs vi!!
    Mvh

    (andra som bor i närheten av Skellefteå kan oxå höra av sig)

Liknande trådar

  1. Föräldrargrupp och UL
    By Ann74 in forum 1201 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-12-04, 20:31
  2. Föräldrargrupp
    By ralooki in forum _1109 Septemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-07-20, 11:12
  3. Föräldrargrupp!?!
    By undrar?!? in forum _1110 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-06-12, 09:46
  4. Föräldrargrupp
    By Rufs in forum Gravidsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-05-05, 10:19
  5. Föräldrargrupp?
    By DollyLolly in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-23, 14:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar