Har ni berättat för kompisar och kollegor? Vi har berättat för några kompisar och jag har sagt det till några nära kollegor.
1
Har ni berättat för kompisar? Har ni berättat för kompisar och kollegor? Vi har berättat för några kompisar och jag har sagt det till några nära kollegor.
Jag berattade for nastan alla sa fort jag fick veta det sjalv! *s* Nu gar det nastan inte langre att dolja magen sa nu skulle jag inte kunna halla det hemligt vare sej jag ville eller inte... ;-)
2
Alla vet! Jag berattade for nastan alla sa fort jag fick veta det sjalv! *s* Nu gar det nastan inte langre att dolja magen sa nu skulle jag inte kunna halla det hemligt vare sej jag ville eller inte... ;-)
att berätta det på jobbet väldigt tidigt eftersom vi hade en vårdtagare med bältros och en som får cellgifter och då ska gravida inte gå dit, annars hade jag nog väntat med att berätta på jobbet.
För nån har inte kunnat hålla tyst fast att jag bad om det så flera vårdtagare har fått veta och även massor i byn där jag bor. Känns lite tråkit för det är ju en sak man vill berätta själv men som jag inte tycker att mina vårdtagare har nåt att göra med i ett sådant tidigt skeende..
6
jepp, var \"tvungen\" att berätta det på jobbet väldigt tidigt eftersom vi hade en vårdtagare med bältros och en som får cellgifter och då ska gravida inte gå dit, annars hade jag nog väntat med att berätta på jobbet.
För nån har inte kunnat hålla tyst fast att jag bad om det så flera vårdtagare har fått veta och även massor i byn där jag bor. Känns lite tråkit för det är ju en sak man vill berätta själv men som jag inte tycker att mina vårdtagare har nåt att göra med i ett sådant tidigt skeende..
Är en sådan person som alla kan läsa av och jag har svårt att hålla sådanna här saker hemliga.
Sen tyckte jag att det bästa för mig var att berätta ganska tidigt. Om något skulle gå fel så kände jag att jag ville att familj, släkt och vänner skulle veta så att jag slapp att berätta allt från början.
Sen vill jag veta mer om graviditeter och det skulle nog ha verkat misstänkt om man börjar fråga.
Kram
7
Alla vet Är en sådan person som alla kan läsa av och jag har svårt att hålla sådanna här saker hemliga.
Sen tyckte jag att det bästa för mig var att berätta ganska tidigt. Om något skulle gå fel så kände jag att jag ville att familj, släkt och vänner skulle veta så att jag slapp att berätta allt från början.
Sen vill jag veta mer om graviditeter och det skulle nog ha verkat misstänkt om man börjar fråga.
vi har berätttat för dom vi ville berrätta för och resten kommer att fatta när dom väl träffar mig. T.o.m kunder på jobbet tittar, nickar och ler =)
Så nu har jag helt enkelt slutat gömma magen eller tränga in den i för små byxor. Har inhandlat ett par mammabyxor, sen funkar ju de riktigt låga jeansen fortfarande.
8
Ja vi har berätttat för dom vi ville berrätta för och resten kommer att fatta när dom väl träffar mig. T.o.m kunder på jobbet tittar, nickar och ler =)
Så nu har jag helt enkelt slutat gömma magen eller tränga in den i för små byxor. Har inhandlat ett par mammabyxor, sen funkar ju de riktigt låga jeansen fortfarande.
Några kompisar, närmsta familjen och en kollega. Kan nog inte dölja det jätte länge till men en vecka till eller så går nog. Men så har jag ju inte bf förrän den 27:e. Fick blodtryckfall på jobbet igår och då var det inte långt ifrån att alla fick reda på det :)
//Anna
9
Inte så många Några kompisar, närmsta familjen och en kollega. Kan nog inte dölja det jätte länge till men en vecka till eller så går nog. Men så har jag ju inte bf förrän den 27:e. Fick blodtryckfall på jobbet igår och då var det inte långt ifrån att alla fick reda på det :)
//Anna
hans urin och dyl innehåller cellgifter och han kissar mycket så man får byta sängkläder och dyl varje dag (trots blöja) och det är lätt att man får på sig trots skyddsutrustning. Man får inte heller ta i hans medicin eftersom man kan bli steril så det känns extra kymigt att vara där som gravid så riktlinjerna är att om man planerar att bli gravid eller är gravid ska man inte gå dit.
13
han får det i hemmet och hans urin och dyl innehåller cellgifter och han kissar mycket så man får byta sängkläder och dyl varje dag (trots blöja) och det är lätt att man får på sig trots skyddsutrustning. Man får inte heller ta i hans medicin eftersom man kan bli steril så det känns extra kymigt att vara där som gravid så riktlinjerna är att om man planerar att bli gravid eller är gravid ska man inte gå dit.
Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.
Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.