Litet huvud och dil njure?
Flera barn - tvillingar & fler
  1. Anna m Klara -03 och bf 5/12x2
    #1

    Litet huvud och dil njure?

    Var på UL idag och där konstaterades att tvåan har \"litet huvud\" jämfört med resten av kroppen (som var lite mindre än ettan men helt normal). Någon fler som fått detta besked? BM sa att det inte var något farligt, men man undrar ju ändå om allt är som det ska... Hon sa även att tvåans ena njure var dillitant (tror jag det hette :-) ) och att det samlades vätska, men det skulle kanske försvinna innan förlossningen. Har någon varit med om samma sak?
  2. 1
    Litet huvud och dil njure? Var på UL idag och där konstaterades att tvåan har \"litet huvud\" jämfört med resten av kroppen (som var lite mindre än ettan men helt normal). Någon fler som fått detta besked? BM sa att det inte var något farligt, men man undrar ju ändå om allt är som det ska... Hon sa även att tvåans ena njure var dillitant (tror jag det hette :-) ) och att det samlades vätska, men det skulle kanske försvinna innan förlossningen. Har någon varit med om samma sak?
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2

    inget svar..

    .. men en styrke kram kan jag ge! När får du kolla upp det igen? Vi måste ju bara lita på vad dom säger, säger dom att det är helt normalt så är det väl det! Det är iallafall vad jag har försökt intala mig ang våra minisars problem..

    Upptäckte dom det först nu, du är ju ganska långt in i grav, men du kanske inte har haft så många UL?

    Lycka till iallafall!
  4. 2
    inget svar.. .. men en styrke kram kan jag ge! När får du kolla upp det igen? Vi måste ju bara lita på vad dom säger, säger dom att det är helt normalt så är det väl det! Det är iallafall vad jag har försökt intala mig ang våra minisars problem..

    Upptäckte dom det först nu, du är ju ganska långt in i grav, men du kanske inte har haft så många UL?

    Lycka till iallafall!
  5. Lapplandstjejen m Anton&twins v 33
    #3

    min tvåa har

    ovalt huvud vilket beror på läget den ligger som intyckt i sidan på höger lite bakom ettan, men det är inget som är farligt eller så utan är lägesbetingat,
    Ang njuren vet jag inte men det är säkert oxå ngt som är lägesbetingat.
    Hur ligger dina bebbar nu?
    Mina är H/H ner.
  6. 3
    min tvåa har ovalt huvud vilket beror på läget den ligger som intyckt i sidan på höger lite bakom ettan, men det är inget som är farligt eller så utan är lägesbetingat,
    Ang njuren vet jag inte men det är säkert oxå ngt som är lägesbetingat.
    Hur ligger dina bebbar nu?
    Mina är H/H ner.
  7. Anna m Klara -03 och bf 5/12x2
    #4

    Aha!

    Så kan det ju vara! Tvåan ligger i säte och trycker sitt lilla huvud upp mot mina revben rätt ofta... Det kanske är lite intryckt där med? Hon verkade inte speciellt orolig, fast det blev ju jag :-). Är i v. 35 så nu är det upploppet! Har gjort i ordning spjälsängen nu och börjar längta intensivt! Fast jag är så trött och lägger mig direkt jag kommit hem igen efter jag lämnat lilltjejen på dagis och vaknar lagom till lunch...!
  8. 4
    Aha! Så kan det ju vara! Tvåan ligger i säte och trycker sitt lilla huvud upp mot mina revben rätt ofta... Det kanske är lite intryckt där med? Hon verkade inte speciellt orolig, fast det blev ju jag :-). Är i v. 35 så nu är det upploppet! Har gjort i ordning spjälsängen nu och börjar längta intensivt! Fast jag är så trött och lägger mig direkt jag kommit hem igen efter jag lämnat lilltjejen på dagis och vaknar lagom till lunch...!
  9. Nostalgisk tvillingmamma på besök
    #5

    När mina ...

    .. enäggstvillingar föddes för många år sedan (de är tonåringar nu) så hade de helt olika huvudform.
    I 2:ans förlossningsjournal (han låg i säte upptryckt under mina revben) stod det \"huvudet något tillplattat\" - han var liksom lite tillplattad ovanifrån. Detta rättade till sig efter en tid.
    Det kan alltså finnas en naturlig förklaring till att huvudena ser olika ut!
  10. 5
    När mina ... .. enäggstvillingar föddes för många år sedan (de är tonåringar nu) så hade de helt olika huvudform.
    I 2:ans förlossningsjournal (han låg i säte upptryckt under mina revben) stod det \"huvudet något tillplattat\" - han var liksom lite tillplattad ovanifrån. Detta rättade till sig efter en tid.
    Det kan alltså finnas en naturlig förklaring till att huvudena ser olika ut!

Liknande trådar

  1. huvud upp? huvud ner?ingen vet
    By xaramia in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-11, 19:39
  2. huvud upp? huvud ner?ingen vet
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-11, 10:44
  3. huvud upp? huvud ner?ingen vet
    By xaramia in forum _0807 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-11, 10:37
  4. Hjälm till litet huvud?
    By Tacksam för hjälp! in forum Utvecklingshämning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 22:45
  5. Litet huvud
    By Mamma till stjärnöga in forum Utvecklingshämning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-01-11, 18:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar