Orolig för min son..
_00 Alla barn
  1. Hjälp mig!
    #1

    Orolig för min son..

    han är såå känslig, så sur och gnällg varje dag....
    HAn är inte social för fem öre när vi är hemma och klagar på det mesta. Skulle han få vore han som fastklistrad framför teven och instängd på sitt rum ensam. Han vill INTE vara ute med oss om vi har besäk mm. Han blir ofta så ledsen och jag blir tokig på detta. Jag försöker fråga vad det är, försöker ge honom tid och kärlek som jag ger alla barn, men det verkar inte hjälpa. Han är hos sin pappa varannan vecka och där är han inte arg, sur eller ledsen någonting utan det är hos mig han blir liten och ledsen..Vad ska jag göra!?
  2. 1
    Orolig för min son.. han är såå känslig, så sur och gnällg varje dag....
    HAn är inte social för fem öre när vi är hemma och klagar på det mesta. Skulle han få vore han som fastklistrad framför teven och instängd på sitt rum ensam. Han vill INTE vara ute med oss om vi har besäk mm. Han blir ofta så ledsen och jag blir tokig på detta. Jag försöker fråga vad det är, försöker ge honom tid och kärlek som jag ger alla barn, men det verkar inte hjälpa. Han är hos sin pappa varannan vecka och där är han inte arg, sur eller ledsen någonting utan det är hos mig han blir liten och ledsen..Vad ska jag göra!?
  3. Hjälp mig!
    #2

    FÖRLÅÅÅT!!!!!! FEL SNACK!!!

    g
  4. 2
    FÖRLÅÅÅT!!!!!! FEL SNACK!!! g
  5. Hjälp mig!
    #3

    NU är jag vimsig!!! Det var ju rätt!!!

    d
  6. 3
    NU är jag vimsig!!! Det var ju rätt!!! d
  7. A-k
    #4

    hej

    Jag förstår att du tycker att det är jobbigt och att du kanske blir frustrerad över situationen.
    Jag har inget konkret tips då min är motsatsen till din pojk, (kan oxå vara påfrestande ibland)

    Skriver mest för att göra dig uppmärksam på att någon läst ditt inlägg.
  8. 4
    hej Jag förstår att du tycker att det är jobbigt och att du kanske blir frustrerad över situationen.
    Jag har inget konkret tips då min är motsatsen till din pojk, (kan oxå vara påfrestande ibland)

    Skriver mest för att göra dig uppmärksam på att någon läst ditt inlägg.
  9. Hjälp mig!
    #5

    Åh vad

    snällt gjort av dig :) Kram!!
  10. 5
    Åh vad snällt gjort av dig :) Kram!!
  11. Sofia*
    #6

    Normalt femårsbeteende

    låter det som i mina öron. Att han tar ut det på dig och inte på pappan tolkar jag som att han är tryggare hos dig och därmed vågar låta ut dessa känslor. Är det bara du och pojken hos dig? Det är en svår sits att leva ensam med ett barn, kanske reagerar han på situationen också och det förstärker beteendet. Jag tycker att du, för att kunna lugna dig själv. Ska boka en tid hos bvc s barnpsykolog. Där kan du få både förklaringar och hjälp att hantera barnets beteende.
  12. 6
    Normalt femårsbeteende låter det som i mina öron. Att han tar ut det på dig och inte på pappan tolkar jag som att han är tryggare hos dig och därmed vågar låta ut dessa känslor. Är det bara du och pojken hos dig? Det är en svår sits att leva ensam med ett barn, kanske reagerar han på situationen också och det förstärker beteendet. Jag tycker att du, för att kunna lugna dig själv. Ska boka en tid hos bvc s barnpsykolog. Där kan du få både förklaringar och hjälp att hantera barnets beteende.
  13. Hjälp mig!
    #7

    Men vad

    skönt att höra att det låter lite normalt...jag lever inte ensam med honom utan har man och har nyss fått en son till. Kan ju vara lite så att han är avundsjuk? Eler? Fast han verkar inte så...
    Han är med och grejar med nya barnet och gillar min man.
    Jag ska nog ringa BVC tack för tipset!! Kram!
  14. 7
    Men vad skönt att höra att det låter lite normalt...jag lever inte ensam med honom utan har man och har nyss fått en son till. Kan ju vara lite så att han är avundsjuk? Eler? Fast han verkar inte så...
    Han är med och grejar med nya barnet och gillar min man.
    Jag ska nog ringa BVC tack för tipset!! Kram!

Liknande trådar

  1. Orolig eller över-orolig?
    By Otis in forum Småbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-08-30, 08:28
  2. Orolig
    By L0ved in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-29, 16:25
  3. orolig :-(
    By miss thunder in forum Försöker bli med barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-03, 21:18
  4. Orolig.
    By anonymt namn in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 08:29
  5. Orolig! Är ej orolig längre!
    By Orolig igår! in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-20, 19:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar