Jag är glömsk
Ryggmärgsbråck
  1. Medlem sedan
    Jun 2001
    #1

    Jag är glömsk

    Jag måste härmed erkänna att jag är rätt glömsk. Här i Stockholm ska ju inledas ett försök med trängselavgifter vid infarterna till innerstan men man kan få dispens från dessa när man är handikappad.

    När man gör en ansökan om dispens ska man ta en kopia på parkeringstillståndet för handikappade och bifoga detta som en bilaga till ansökan. Och detta gjorde jag i förra veckan. Men i fredags fick jag tillbaka min ansökan från myndigheten och orsaken till detta var att mitt p-tillstånd gick ut den 30 september 2005, och detta hade jag totalt missat.

    Vilken tur att jag inte har fått några p-böter sedan mitt tillstånd gick ut. Och jag kan erkänna en sak till, jag gjorde samma tabbe för tre år sedan då det gick ut den gången. Vid det tillfället var det en kund som upptäckte att jag hade ett \"handikapptillstånd\" som inte längre gällde.
  2. 1
    Jag är glömsk Jag måste härmed erkänna att jag är rätt glömsk. Här i Stockholm ska ju inledas ett försök med trängselavgifter vid infarterna till innerstan men man kan få dispens från dessa när man är handikappad.

    När man gör en ansökan om dispens ska man ta en kopia på parkeringstillståndet för handikappade och bifoga detta som en bilaga till ansökan. Och detta gjorde jag i förra veckan. Men i fredags fick jag tillbaka min ansökan från myndigheten och orsaken till detta var att mitt p-tillstånd gick ut den 30 september 2005, och detta hade jag totalt missat.

    Vilken tur att jag inte har fått några p-böter sedan mitt tillstånd gick ut. Och jag kan erkänna en sak till, jag gjorde samma tabbe för tre år sedan då det gick ut den gången. Vid det tillfället var det en kund som upptäckte att jag hade ett \"handikapptillstånd\" som inte längre gällde.
  3. vittosvart
    #2

    Var inte ledsen ;)

    det hände oss också...fast vi fick dyra p-böter utanför sjukhuset när dottern opererades...som togs tillbaka efter läkarintyg...ska man behöva TÄNKA på det oxå *ler*
  4. 2
    Var inte ledsen ;) det hände oss också...fast vi fick dyra p-böter utanför sjukhuset när dottern opererades...som togs tillbaka efter läkarintyg...ska man behöva TÄNKA på det oxå *ler*
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3

    inte konstigt

    att du missar, det är så otroligt mycket att hålla reda på om olika bistånd och bidrag som löper ut. Som funktionshindad borde man ha ett superminne och ofta (säger inte att det gäller dig) är det precis tvärtom. Jag har ett ganska hyfsat minne än så länge, men missar ändå att hålla reda på och ta kontakter i tid osv. Min son har en del (ändå mindre än många andra) kognitiva svårigheter och det är inte lätt, även om han har lärt sig en del strategier för att kompensera. Har också hört det där om trängselavgifter och vad det kan innebära för den del. Har en kompis (inte funktionshindrad) som måste flytta från innerstan på grund av detta, tur i alla fall att man åtminstone har tänkt på funktionshindrade
  6. 3
    inte konstigt att du missar, det är så otroligt mycket att hålla reda på om olika bistånd och bidrag som löper ut. Som funktionshindad borde man ha ett superminne och ofta (säger inte att det gäller dig) är det precis tvärtom. Jag har ett ganska hyfsat minne än så länge, men missar ändå att hålla reda på och ta kontakter i tid osv. Min son har en del (ändå mindre än många andra) kognitiva svårigheter och det är inte lätt, även om han har lärt sig en del strategier för att kompensera. Har också hört det där om trängselavgifter och vad det kan innebära för den del. Har en kompis (inte funktionshindrad) som måste flytta från innerstan på grund av detta, tur i alla fall att man åtminstone har tänkt på funktionshindrade
  7. Medlem sedan
    Jun 2001
    #4

    Förr

    Förr om åren fick jag av min hemkommun en påminnelse om att mitt p-tillstånd höll på att gå utt men man har antagligen slutat med att skicka ut denna i de besparingstider som har rått de senaste åren. Och jag i och för sig tycka att det är min sak att hålla reda på såna här saker, men precis som du säger så är det ibland svårt att hålla allting i huvudet som rör handikappet.

    Som tur är har jag inte åkt på några p-böter och jag behöver inte heller visa upp något nytt läkarintyg, min kommun inser att mitt handikapp inte växer bort.

  8. 4
    Förr Förr om åren fick jag av min hemkommun en påminnelse om att mitt p-tillstånd höll på att gå utt men man har antagligen slutat med att skicka ut denna i de besparingstider som har rått de senaste åren. Och jag i och för sig tycka att det är min sak att hålla reda på såna här saker, men precis som du säger så är det ibland svårt att hålla allting i huvudet som rör handikappet.

    Som tur är har jag inte åkt på några p-böter och jag behöver inte heller visa upp något nytt läkarintyg, min kommun inser att mitt handikapp inte växer bort.

Liknande trådar

  1. Hur glömsk kan man bli?!?
    By gluttgirl in forum _1106 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-05-16, 09:24
  2. Glömsk..Jag,nej då! ;)
    By jmed2 in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-25, 19:41
  3. Glömsk?
    By väntar barn nr 6 in forum Gravidsnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-08-21, 07:11
  4. Glömsk
    By Malin Lucas o Casper in forum Försöker bli med barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-19, 10:35
  5. Glömsk!
    By annasthlm in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-06-20, 22:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar