Känner mig inte hemsk alls.
Kärlek & relationer
  1. Anna
    #1

    Känner mig inte hemsk alls.

    Vet att alla här är så emot otrohet. Men jag är det mot min sambo och jag känner ingen skuld alls. Vi har iofs ett speciellt förhållande där det går ut på att han inte älskar mig och inte vill ha sex med mig men det är praktiskt att bo ihop. Vill även upplysa att min sambo har gjort ganska elaka saker mot mig. Och nu har jag träffat en man som är allt jag saknat hos min sambo. Han tycker om mig, vill ha sex med mig, låter mig ta på honom, vill prata med mig, bryr sig, jag kan fortsätta hur länge som helst. Skulle kunna lämna min sambo men så länge det funkar och alla mår bra så ser jag ingen orsak till det. Det är svårt att prata med min sambo, har försökt, men han kan bara prata om sina saker och vad han ska bygga och lyssnar aldrig på mig. Har berättat för honom att jag ska försora brösten i vinter och varje gång jag tar upp det igen så är det som om han aldrig hört det förr. Tycker så mycke om min nya \"älskare\" som han än är.
  2. 1
    Känner mig inte hemsk alls. Vet att alla här är så emot otrohet. Men jag är det mot min sambo och jag känner ingen skuld alls. Vi har iofs ett speciellt förhållande där det går ut på att han inte älskar mig och inte vill ha sex med mig men det är praktiskt att bo ihop. Vill även upplysa att min sambo har gjort ganska elaka saker mot mig. Och nu har jag träffat en man som är allt jag saknat hos min sambo. Han tycker om mig, vill ha sex med mig, låter mig ta på honom, vill prata med mig, bryr sig, jag kan fortsätta hur länge som helst. Skulle kunna lämna min sambo men så länge det funkar och alla mår bra så ser jag ingen orsak till det. Det är svårt att prata med min sambo, har försökt, men han kan bara prata om sina saker och vad han ska bygga och lyssnar aldrig på mig. Har berättat för honom att jag ska försora brösten i vinter och varje gång jag tar upp det igen så är det som om han aldrig hört det förr. Tycker så mycke om min nya \"älskare\" som han än är.
  3. sara med 4:e på väg
    #2

    Bara en liten fråga

    Varför är du kvar hos en man som behandlar dig på detta viset??? tycker du inte att du är bättre värd??? hade jag suttit i dina kläder hade jag bett den mannen att flyga och fara för längesedan. Lycka till
  4. 2
    Bara en liten fråga Varför är du kvar hos en man som behandlar dig på detta viset??? tycker du inte att du är bättre värd??? hade jag suttit i dina kläder hade jag bett den mannen att flyga och fara för längesedan. Lycka till
  5. Anonym
    #3

    Men om allt är så bra

    med din \"nya\", varför stanna kvar hos din nuvarande? Tycker du får ta dig i kragen och bestämma vem du vill leva med..
  6. 3
    Men om allt är så bra med din \"nya\", varför stanna kvar hos din nuvarande? Tycker du får ta dig i kragen och bestämma vem du vill leva med..
  7. här med
    #4

    Då är vi två

    Du är inte ensam om din situation på något sätt. Visst kan det vara lätt att stå på utsidan och säga \"men lämna då den relation du har idag\" utan att veta hur det ligger till i enskilda fall.
    Jag har inte någon ny man men lever i en dålig relation av ren bekvämhet. Mitt eget val.

    Det enda som man kanske bör tänka på är att alla andra män lätt blir drömprinsar i ett sånt läge. Alla män/kvinnor är ju underbara i början, vissa fortsätter att vara det medan andra visar sig vara mindre lyckade när man kan se dom som dom är och inte som man önskar att dom skulle vara.
  8. 4
    Då är vi två Du är inte ensam om din situation på något sätt. Visst kan det vara lätt att stå på utsidan och säga \"men lämna då den relation du har idag\" utan att veta hur det ligger till i enskilda fall.
    Jag har inte någon ny man men lever i en dålig relation av ren bekvämhet. Mitt eget val.

    Det enda som man kanske bör tänka på är att alla andra män lätt blir drömprinsar i ett sånt läge. Alla män/kvinnor är ju underbara i början, vissa fortsätter att vara det medan andra visar sig vara mindre lyckade när man kan se dom som dom är och inte som man önskar att dom skulle vara.
  9. Vissis
    #5

    Låter som...

    om du har ett ganska hemskt liv egentligen! Har lite svårt att inse att man håller ihop ett förhållande av bekvämlighetsskäl. Du och din sambo har ju ett uppenbart kommunikationsproblem men jag förstår att du blir glad över att få lite uppmärksamhet - men otrohet lär ju inte göra ditt redan komplicerade liv något enklare...
  10. 5
    Låter som... om du har ett ganska hemskt liv egentligen! Har lite svårt att inse att man håller ihop ett förhållande av bekvämlighetsskäl. Du och din sambo har ju ett uppenbart kommunikationsproblem men jag förstår att du blir glad över att få lite uppmärksamhet - men otrohet lär ju inte göra ditt redan komplicerade liv något enklare...
  11. Anna
    #6

    Tack.

    Men det är inte så lätt att lämna en man när man har hus och barn. Känner mig lite bekväm, dessutom känns allt lättare sen jag träffade min nya \"vän\" :-) . En underbar känsla.
  12. 6
    Tack. Men det är inte så lätt att lämna en man när man har hus och barn. Känner mig lite bekväm, dessutom känns allt lättare sen jag träffade min nya \"vän\" :-) . En underbar känsla.
  13. Anna
    #7

    Har ingen lust

    att ta mig i kragen än. Lever i nuet och njuter av varje dag. En dag kommer jag att måsta välja men inte just nu. :-)
  14. 7
    Har ingen lust att ta mig i kragen än. Lever i nuet och njuter av varje dag. En dag kommer jag att måsta välja men inte just nu. :-)
  15. Anna
    #8

    Skönt att veta.

    Att inte alla här är \"perfekta\". Men jag gillar verkligen min nya vän. Han gör allt för mig jag har önskat och försökt få min sambo att göra och säga. Känns inte riktigt som en falsk drömprins men vi får väl se :-)
  16. 8
    Skönt att veta. Att inte alla här är \"perfekta\". Men jag gillar verkligen min nya vän. Han gör allt för mig jag har önskat och försökt få min sambo att göra och säga. Känns inte riktigt som en falsk drömprins men vi får väl se :-)
  17. Anna
    #9

    Men det känns enklare

    just nu. Vet att det blir kompliserat senare men det tar jag då. Vill bara njuta en stund, det är så länge sen.
  18. 9
    Men det känns enklare just nu. Vet att det blir kompliserat senare men det tar jag då. Vill bara njuta en stund, det är så länge sen.
  19. Camelia
    #10

    Men varför vill DU vara ihop...

    Med någon som inte tycker om dig och inte vill ha sex med dig? Usch, jag tycker att det låter jättesorgligt och som att du behöver jobba på självkänslan.
  20. 10
    Men varför vill DU vara ihop... Med någon som inte tycker om dig och inte vill ha sex med dig? Usch, jag tycker att det låter jättesorgligt och som att du behöver jobba på självkänslan.
  21. Medlem sedan
    Sep 2002
    #11

    Men är du det?

    På vilket sätt har du lovat honom trohet när han inte älskar dig eller vill vara dig fysiskt nära? Är ni inte mer än 2 kompisar som bor ihop?

    På vilket sätt är det mer praktiskt att bo ihop med honom? Varför är ni ett par istället för bara 2 som delar boende om det är så att ni inte älsakr varandra?
  22. 11
    Men är du det? På vilket sätt har du lovat honom trohet när han inte älskar dig eller vill vara dig fysiskt nära? Är ni inte mer än 2 kompisar som bor ihop?

    På vilket sätt är det mer praktiskt att bo ihop med honom? Varför är ni ett par istället för bara 2 som delar boende om det är så att ni inte älsakr varandra?
  23. Camilla
    #12

    Inte i samma situation...

    vad gäller att vara \"otrogen\" men känslan känner jag igen lite grann (se inlägget längre ned).
    Tror ändå att det är lättare att _inte_ påbörja ett nytt förhållande i ditt (och mitt) läge, utan försöka komma på fötterna själv.
  24. 12
    Inte i samma situation... vad gäller att vara \"otrogen\" men känslan känner jag igen lite grann (se inlägget längre ned).
    Tror ändå att det är lättare att _inte_ påbörja ett nytt förhållande i ditt (och mitt) läge, utan försöka komma på fötterna själv.
  25. Been there, done that
    #13

    Nej, en dag kommer...

    din SAMBO att välja och du kan inte göra ett skit åt hans val utan han väljer då endast och bara det som han vill och med största säkerhet så kan du räkna med att han kommer att lämna dig förr eller senare, oftast förr.

    När den dagen väl kommer då lovar jag dig att du kommer att känna dig som skit och sedan kommer du precis som alla andra på denna sida att förevigt ångra att du bedrog honom. Det sitter som en sten i själen och följer med dig genom resten av livet oavsett om ni fortsätter eller inte.

    Men tills dess så kan du ju alltid njuta av stunden och förbereda dig på det bryska uppvaknandet från Lala-land.
  26. 13
    Nej, en dag kommer... din SAMBO att välja och du kan inte göra ett skit åt hans val utan han väljer då endast och bara det som han vill och med största säkerhet så kan du räkna med att han kommer att lämna dig förr eller senare, oftast förr.

    När den dagen väl kommer då lovar jag dig att du kommer att känna dig som skit och sedan kommer du precis som alla andra på denna sida att förevigt ångra att du bedrog honom. Det sitter som en sten i själen och följer med dig genom resten av livet oavsett om ni fortsätter eller inte.

    Men tills dess så kan du ju alltid njuta av stunden och förbereda dig på det bryska uppvaknandet från Lala-land.
  27. Anonym
    #14

    Håller med! *imt*

    x
  28. 14
    Håller med! *imt* x
  29. sara med 4:e på väg
    #15

    Kan förstå

    att det känns jobbigt att lämna allt men om man bara skall se till era barn så mår ju inte dem bra av att det är dåligt er emellan. Jag satt själv tidigare i ett dåligt förhållande men av bekvämlighet så fortsatte man i samma spår ( vi hade som tur var inga barn, gjorde abort motvilligt vilket kan vara skönt idag när man har facit i hand) Jag tycker att du skall prata med din nya vän om det hela för han kanske vill vara där för dig och stötta dig igenom det hela. Och det är samma här att vill du ha någon att prata med är det bara att skicka medelande till mig. Jag har \"hjälpt\" några av mina vänner igenom jobbiga separationer. Hur som helst så är det ingen utav er som mår bra utav att ha det som ni har det. Vad kan också hända om din man för reda på att du har en annan???? Kan inte det bli en värre situation???? Jag hoppas att du förstår min rätt, vill absolut inte dömma dig överhuvudtaget bara hjälpa till. Kramar och lycka till
  30. 15
    Kan förstå att det känns jobbigt att lämna allt men om man bara skall se till era barn så mår ju inte dem bra av att det är dåligt er emellan. Jag satt själv tidigare i ett dåligt förhållande men av bekvämlighet så fortsatte man i samma spår ( vi hade som tur var inga barn, gjorde abort motvilligt vilket kan vara skönt idag när man har facit i hand) Jag tycker att du skall prata med din nya vän om det hela för han kanske vill vara där för dig och stötta dig igenom det hela. Och det är samma här att vill du ha någon att prata med är det bara att skicka medelande till mig. Jag har \"hjälpt\" några av mina vänner igenom jobbiga separationer. Hur som helst så är det ingen utav er som mår bra utav att ha det som ni har det. Vad kan också hända om din man för reda på att du har en annan???? Kan inte det bli en värre situation???? Jag hoppas att du förstår min rätt, vill absolut inte dömma dig överhuvudtaget bara hjälpa till. Kramar och lycka till
  31. :oP
    #16

    Inte konstigt...

    Att han inte älskar dig eller vill ta i dig, hur lätt är det att älska någon som varken respekterar sig själv eller människor i ens liv, varken sin man eller älskare, och som på råga av allt måste göra tuttjobb för att känna sig tillfreds med sitt liv. Jag skulle heller inte känna kärlek, mer bli äcklad av din konstiga syn på sex..
    Dessutom bli äcklad av att du skulle ta hem smittor av din \"heta älskare\"...
    Tror nog det hela handlar om att du har ett behov att bli bekräftad, du vill bli bekräftad av att ha en man vid sidan om, men klarar inte av att leva med honom, för dina förhållanden går ju i stupet, och du måste bli bekräftad genom o fixa tuttarna, o så vill du troligen även bli bekräftad genom att skriva här om hur praktiskt, smidigt o bekvämt o samtidigt så lustfyllt spännande ditt liv är...
    Jaja, grattis grattis. Där innerst inne är det nog inte så praktiskt att hellre leva en lögn än att bygga upp en självrespekt..
  32. 16
    Inte konstigt... Att han inte älskar dig eller vill ta i dig, hur lätt är det att älska någon som varken respekterar sig själv eller människor i ens liv, varken sin man eller älskare, och som på råga av allt måste göra tuttjobb för att känna sig tillfreds med sitt liv. Jag skulle heller inte känna kärlek, mer bli äcklad av din konstiga syn på sex..
    Dessutom bli äcklad av att du skulle ta hem smittor av din \"heta älskare\"...
    Tror nog det hela handlar om att du har ett behov att bli bekräftad, du vill bli bekräftad av att ha en man vid sidan om, men klarar inte av att leva med honom, för dina förhållanden går ju i stupet, och du måste bli bekräftad genom o fixa tuttarna, o så vill du troligen även bli bekräftad genom att skriva här om hur praktiskt, smidigt o bekvämt o samtidigt så lustfyllt spännande ditt liv är...
    Jaja, grattis grattis. Där innerst inne är det nog inte så praktiskt att hellre leva en lögn än att bygga upp en självrespekt..
  33. Medlem sedan
    Oct 2003
    #17

    Men varför inte...


    ...bara prata med din sambo och ge honom samma frihet. Han kanske också hellre vill ha en affär med någon som \"har allt som han saknar hos SIN sambo\".
    Också kan ni ju fortsätta ha det praktiska \"som funkar och där alla mår bra\" som du beskriver det utan en massa svek och lögner inblandade.
    Fast det där med att \"alla mår bra\"......det tvivlar jag på utifrån vad du beskriver!


  34. 17
    Men varför inte...
    ...bara prata med din sambo och ge honom samma frihet. Han kanske också hellre vill ha en affär med någon som \"har allt som han saknar hos SIN sambo\".
    Också kan ni ju fortsätta ha det praktiska \"som funkar och där alla mår bra\" som du beskriver det utan en massa svek och lögner inblandade.
    Fast det där med att \"alla mår bra\"......det tvivlar jag på utifrån vad du beskriver!


  35. Medlem sedan
    Nov 2005
    #18

    hmmm..samma här.

    Känner mig inte heller hemsk. Men tycker nog sj att man söker inget om allt e tipptop i ett förhållande. lr? Mår inte dåligt de jag har gjort men undrar bara om samvetet kommer ikapp nån dag.. vad tror du. P.S jag känner mig oxå rätt bekväm där jag e.. så jag förstår dig D.S
  36. 18
    hmmm..samma här. Känner mig inte heller hemsk. Men tycker nog sj att man söker inget om allt e tipptop i ett förhållande. lr? Mår inte dåligt de jag har gjort men undrar bara om samvetet kommer ikapp nån dag.. vad tror du. P.S jag känner mig oxå rätt bekväm där jag e.. så jag förstår dig D.S

Liknande trådar

  1. Känner inte för någon mat alls
    By "Es mamma" in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-04-09, 14:53
  2. Känner mig inte gravid alls..
    By cellen in forum _1005 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-19, 10:25
  3. Känner mig inte alls...
    By Cissi3 in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-11, 19:25
  4. känner mig inte alls redo
    By malin2 in forum Träning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-29, 14:32
  5. Känner mig ju inte alls gravid...
    By anonym in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-18, 09:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar