Också ny här
_96 Alla barn
  1. Sazelia
    #1

    Också ny här

    Har två underbara barn, födda -96 och -04.
    Bor i Göteborg.

    Har en liten fråga;
    Får era 9-åringar veckopeng/månadspeng? I så fall hur mycket?
    Har ni några särskilda \"regler\" om vad de får eller inte får göra med sina pengar?

    30-åriga mamman,
    Sazelia
  2. 1
    Också ny här Har två underbara barn, födda -96 och -04.
    Bor i Göteborg.

    Har en liten fråga;
    Får era 9-åringar veckopeng/månadspeng? I så fall hur mycket?
    Har ni några särskilda \"regler\" om vad de får eller inte får göra med sina pengar?

    30-åriga mamman,
    Sazelia
  3. Sofia*
    #2

    Hej och välkommen

    Jag heter Sofia* och är mamma till 2 flickor födda -96 och -00. Båda mina flickor får veckopeng, den stora flickan får 30 kr/ vecka. Hon får använda pengaran nästan hur hon vill. Det händer att vi vuxna protesterar om hon vill köpa saker som inte är värda sitt pris. Men mest handlar barnen på loppis, eller spar till dyrare saker.
  4. 2
    Hej och välkommen Jag heter Sofia* och är mamma till 2 flickor födda -96 och -00. Båda mina flickor får veckopeng, den stora flickan får 30 kr/ vecka. Hon får använda pengaran nästan hur hon vill. Det händer att vi vuxna protesterar om hon vill köpa saker som inte är värda sitt pris. Men mest handlar barnen på loppis, eller spar till dyrare saker.
  5. Medlem sedan
    Jan 1998
    #3

    Välkommen!

    Mina grabbar har åldern * 10 i månadspeng - dvs 90kronor.
  6. 3
    Välkommen! Mina grabbar har åldern * 10 i månadspeng - dvs 90kronor.
  7. waWa
    #4

    Välkommen ....

    ..kul att så många nya hittat hit.
    Jag har en Tjej, Johanna född maj-96
    Svar på dina frågor....Ja hon får månadspeng sedan hon fyllde 7 år. Nu får hon 90:- det är helt och hållet hennes peng som hon får bestämma över. :o)
  8. 4
    Välkommen .... ..kul att så många nya hittat hit.
    Jag har en Tjej, Johanna född maj-96
    Svar på dina frågor....Ja hon får månadspeng sedan hon fyllde 7 år. Nu får hon 90:- det är helt och hållet hennes peng som hon får bestämma över. :o)
  9. Lisa med Chrille
    #5

    Välkommen

    Alltid roligt med nya här.

    Chrille får 20:- / vecka. De får han använda hur han vill men vi försöker övertala honom att spara till lite större saker. Sen får han dessutom 10:- extra vid provtagning (just nu 1 ggr/vecka). Så det blir en hel del pengar. Enda regeln är att om veckopengen används till godis så är det max 10:- / vecka, men just nu har Chrille godislov.

    Själv kallas jag Lisa här och mer om mig och min 96:a hittar du i min info.
  10. 5
    Välkommen Alltid roligt med nya här.

    Chrille får 20:- / vecka. De får han använda hur han vill men vi försöker övertala honom att spara till lite större saker. Sen får han dessutom 10:- extra vid provtagning (just nu 1 ggr/vecka). Så det blir en hel del pengar. Enda regeln är att om veckopengen används till godis så är det max 10:- / vecka, men just nu har Chrille godislov.

    Själv kallas jag Lisa här och mer om mig och min 96:a hittar du i min info.
  11. Elisa m K-96 och två småsyskon
    #6

    Välkommen:)

    Min -96a får 20 kr i veckopeng om rummet är städat på torsdag kväll! Godis köper vi (det blir lätt så stora mängder annars!) så han sparar mest till större saker som TV-spel etc.
  12. 6
    Välkommen:) Min -96a får 20 kr i veckopeng om rummet är städat på torsdag kväll! Godis köper vi (det blir lätt så stora mängder annars!) så han sparar mest till större saker som TV-spel etc.

Liknande trådar

  1. Också ny!
    By m.aria in forum _1011 Novemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-03-15, 09:05
  2. Hej, nu är jag också här!
    By cirkusmamman in forum _1011 Novemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-03-09, 09:23
  3. Vi också
    By inez in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-20, 21:45
  4. Också verkar denna månad vara körd också
    By Anis in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-09, 13:59
  5. Men har ni ett LIV också!?
    By .:Sabina:. in forum Vikt
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2008-01-20, 09:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar