Villrådig
Kärlek & relationer
  1. Vill ha råd...
    #1

    Villrådig

    Hej!

    Jag lever med en fantastisk man som jag älskar beundrar och vill leva tillsammans med. Jag har nog vad vissa skulle säga starkt bekräftelsebehov eller vad andra skulle säga frihetsbehov. Jag vet inte vad jag vill egentligen, vill jag leva i ett äktenskap eller vill jag leva ensam? Eller vill jag egentligen leva som Fru annorlunda här nere? Går det? Eller skulle jag sabba vårt äktenskap? Är det värt risken? Varför drömmer jag om andra? Var jag för ung när jag träffade min nuvarande man (23 år fick barn när jag 24 och idag 31)? Är jag inne i en kris? Beror det här på att jag innerst inne inte tror att jag är älskad av min man. Åhh, vad jag har en längtan efter en stark man som verkligen bara älskar mig. Men min man är ju fantastisk men jag tycker nog att det är jag som håller upp honom... Jag vill bli uppburen... Någon som känner igen sig och kan ge svar? Jag vill så gärna veta om detta är normalt eller om jag borde söka hjälp....

    Varför är jag inte nöjd och rofylld? Jag har ju allt jag drömt om....

  2. 1
    Villrådig Hej!

    Jag lever med en fantastisk man som jag älskar beundrar och vill leva tillsammans med. Jag har nog vad vissa skulle säga starkt bekräftelsebehov eller vad andra skulle säga frihetsbehov. Jag vet inte vad jag vill egentligen, vill jag leva i ett äktenskap eller vill jag leva ensam? Eller vill jag egentligen leva som Fru annorlunda här nere? Går det? Eller skulle jag sabba vårt äktenskap? Är det värt risken? Varför drömmer jag om andra? Var jag för ung när jag träffade min nuvarande man (23 år fick barn när jag 24 och idag 31)? Är jag inne i en kris? Beror det här på att jag innerst inne inte tror att jag är älskad av min man. Åhh, vad jag har en längtan efter en stark man som verkligen bara älskar mig. Men min man är ju fantastisk men jag tycker nog att det är jag som håller upp honom... Jag vill bli uppburen... Någon som känner igen sig och kan ge svar? Jag vill så gärna veta om detta är normalt eller om jag borde söka hjälp....

    Varför är jag inte nöjd och rofylld? Jag har ju allt jag drömt om....

  3. Vardis
    #2

    Om du var nöjd och ...

    rofylld så skulle du förmodligen inte vara nöjd med det heller så himla länge :-) Själv tycker jag det låter läskigt (missförstå mig rätt) att vara nöjd, precis som om man slagit sig till ro för att aldrig ändra på nånting mer. Du funderar över ditt liv bara, kanske står du just nu i ett vägskäl och funderar på vilken väg du skall ta. Kan du acceptera det förhållande du lever idag så kräver det hårt jobb för att få det att fungera eftersom förhållanden aldrig nånsin är statiska - om du inte kan tänka dig det så gå vidare. Man går igenom livet och påverkas ständigt av andra människor, ibland mer än vad man själv vill men det händer ändå att fantasin drar iväg med tankarna åt håll som får en att ifrågasätta och undra, men håller man bara ut så brukar det drar förbi tills det är dags för nästa vända. Jag tycker du låter fullständigt normal och i vilket fall som helst väldigt lik mig själv som jag funkar. Mitt liv går upp och ner, det står aldrig stilla och jag ifrågasätter ständigt mitt och sambons förhållande och försöker hitta lösningar på hur vi skall få det bättre och vi pratar enormt mycket om just såna saker också. Tror inte på att det har något med ålder att göra, men jag hoppas att det skall bli lugnare med åren, fast det blir det inte enligt min svärmor som fyller 60 nästa år :-). Själv är jag 40 och har varit ihop med min sambo sen jag var 27. Jag har aldrig sökt hjälp för mina grubblerier, plötsligt löser de sig själv, men jag tror inte det är nån dum idé att få lite hjälp med att få lite struktur på tankarna.
  4. 2
    Om du var nöjd och ... rofylld så skulle du förmodligen inte vara nöjd med det heller så himla länge :-) Själv tycker jag det låter läskigt (missförstå mig rätt) att vara nöjd, precis som om man slagit sig till ro för att aldrig ändra på nånting mer. Du funderar över ditt liv bara, kanske står du just nu i ett vägskäl och funderar på vilken väg du skall ta. Kan du acceptera det förhållande du lever idag så kräver det hårt jobb för att få det att fungera eftersom förhållanden aldrig nånsin är statiska - om du inte kan tänka dig det så gå vidare. Man går igenom livet och påverkas ständigt av andra människor, ibland mer än vad man själv vill men det händer ändå att fantasin drar iväg med tankarna åt håll som får en att ifrågasätta och undra, men håller man bara ut så brukar det drar förbi tills det är dags för nästa vända. Jag tycker du låter fullständigt normal och i vilket fall som helst väldigt lik mig själv som jag funkar. Mitt liv går upp och ner, det står aldrig stilla och jag ifrågasätter ständigt mitt och sambons förhållande och försöker hitta lösningar på hur vi skall få det bättre och vi pratar enormt mycket om just såna saker också. Tror inte på att det har något med ålder att göra, men jag hoppas att det skall bli lugnare med åren, fast det blir det inte enligt min svärmor som fyller 60 nästa år :-). Själv är jag 40 och har varit ihop med min sambo sen jag var 27. Jag har aldrig sökt hjälp för mina grubblerier, plötsligt löser de sig själv, men jag tror inte det är nån dum idé att få lite hjälp med att få lite struktur på tankarna.

Liknande trådar

  1. villrådig...
    By fulafaria in forum Gravidsnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 05:36
  2. Villrådig!!!
    By Linda med Jonathan in forum Bebissnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-02-22, 21:08
  3. Villrådig
    By anonymt namn in forum Planera för barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-09, 21:25
  4. villrådig
    By dilemma in forum Hälsa & välbefinnande
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-24, 11:21
  5. Villrådig (po.p)
    By Marie in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-20, 15:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar