Vill vi ha färdtjänst-snack?
Ryggmärgsbråck
  1. Medlem sedan
    Oct 2001
    #1

    Vill vi ha färdtjänst-snack?

    Vad säger ni om det?Vore det bra?Jag saknar det.
  2. 1
    Vill vi ha färdtjänst-snack? Vad säger ni om det?Vore det bra?Jag saknar det.
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2

    ja, fast ej genomtänkt?

    fast man skulle kunna göra det kanske lite vidare. I vårdragssnacket är det ju redan mycket aktivitet men det finns ju fler frågor som inte direkt bara hör ihop med ryggmärgsbråck utan är gemensamt med alla \"funktionshindersnack\". vet inte i en hast, men parkeringstillstånd, bostadsanpassning, bilstöd, hjälpmedel, habilitering. Vet inte riktigt, kanske räcker det med bara färdtjänstsnack, övergång till \"vuxenlivet\" ??????
  4. 2
    ja, fast ej genomtänkt? fast man skulle kunna göra det kanske lite vidare. I vårdragssnacket är det ju redan mycket aktivitet men det finns ju fler frågor som inte direkt bara hör ihop med ryggmärgsbråck utan är gemensamt med alla \"funktionshindersnack\". vet inte i en hast, men parkeringstillstånd, bostadsanpassning, bilstöd, hjälpmedel, habilitering. Vet inte riktigt, kanske räcker det med bara färdtjänstsnack, övergång till \"vuxenlivet\" ??????
  5. vittosvart
    #3

    Visst, bra men

    ...leder det till något konstruktivt? Mycket är dåligt inom färdtjänst och jag har haft stöttning av hab för förändringar. Såna här frågor är kanske något för rbu och andra större org...så att det leder till förändring menar jag...klaga här kan man ju alltid ;-)
    Saknar själv inget särskilt snack om det!
  6. 3
    Visst, bra men ...leder det till något konstruktivt? Mycket är dåligt inom färdtjänst och jag har haft stöttning av hab för förändringar. Såna här frågor är kanske något för rbu och andra större org...så att det leder till förändring menar jag...klaga här kan man ju alltid ;-)
    Saknar själv inget särskilt snack om det!
  7. Medlem sedan
    Jul 2002
    #4

    kanske

    skulle man ha ett snack för de som har lite äldre barn och unga vuxna(eftersom man som ung vuxen fortfarande behöver mycket stöd av föräldrar jämfört mad andra i samma ålder?) Och då ungdomar och unga vuxna med funktionshinder oavsett vilket/vilka. Då tror jag färdtjänsten kommer in automatiskt eftersom en bra färdtjänst är för många en förutsättning för att träffa kompisar, ha en bra fritid, sköta studier och arbete, komma ut i samhället m.m. Notera också att på många ställen (de flesta tror Jag) finns det inte en vuxenhabiliteringen värt namnet att få stöd ifrån.
  8. 4
    kanske skulle man ha ett snack för de som har lite äldre barn och unga vuxna(eftersom man som ung vuxen fortfarande behöver mycket stöd av föräldrar jämfört mad andra i samma ålder?) Och då ungdomar och unga vuxna med funktionshinder oavsett vilket/vilka. Då tror jag färdtjänsten kommer in automatiskt eftersom en bra färdtjänst är för många en förutsättning för att träffa kompisar, ha en bra fritid, sköta studier och arbete, komma ut i samhället m.m. Notera också att på många ställen (de flesta tror Jag) finns det inte en vuxenhabiliteringen värt namnet att få stöd ifrån.

Liknande trådar

  1. Färdtjänst?
    By tycoona in forum Autismspektrum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-09-03, 20:31
  2. Snack som jag vill ha mer fart i
    By Misell in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-07-09, 11:57
  3. Färdtjänst?
    By Fibromamma in forum Funktionshinder - vuxna
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-06, 10:46
  4. Jag vill ha ett EllaNora snack
    By Jomape in forum Våra barn (födda 2003–07)
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-18, 10:08
  5. Färdtjänst
    By BM66 in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-01, 15:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar