Jag fick...
Kärlek & relationer
  1. Medlem sedan
    Nov 2004
    #1

    Jag fick...

    i går veta att dottern varit på sjukhus i veckan som har gått, med hjärnskakning.

    Inte dotterns mamma utan hennes farmor som hon var bortrest med. Tyckte tydligen inte att jag behövde få reda på det. Nej jag har ingen kontakt med dotterns farmor, den kontakten går genom dotterns mamma annars, men det här borde jag ha fått reda på tycker jag.
  2. 1
    Jag fick... i går veta att dottern varit på sjukhus i veckan som har gått, med hjärnskakning.

    Inte dotterns mamma utan hennes farmor som hon var bortrest med. Tyckte tydligen inte att jag behövde få reda på det. Nej jag har ingen kontakt med dotterns farmor, den kontakten går genom dotterns mamma annars, men det här borde jag ha fått reda på tycker jag.
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2

    Det håller jag med om!

    Dottern måste ju ha blivit ledsen när du inte hälsade på också!
    Trist!
    Kanske har farmor förbrukat sin umgängesrätt nu?
  4. 2
    Det håller jag med om! Dottern måste ju ha blivit ledsen när du inte hälsade på också!
    Trist!
    Kanske har farmor förbrukat sin umgängesrätt nu?
  5. Medlem sedan
    Nov 2004
    #3

    Dottern är med....

    sin farmor på Kanarieöarna så ...

    Om det bara berodde på mig så hade dotters farmor fdör långe sedan förbrukat sin umgängesrätt, tyvärr så har dotterns mamma en baby (inte med mig) så hon tycker att det är jättebra att dumpa dottern på farmor.

    Själv visste jag inte ens om resan...
  6. 3
    Dottern är med.... sin farmor på Kanarieöarna så ...

    Om det bara berodde på mig så hade dotters farmor fdör långe sedan förbrukat sin umgängesrätt, tyvärr så har dotterns mamma en baby (inte med mig) så hon tycker att det är jättebra att dumpa dottern på farmor.

    Själv visste jag inte ens om resan...
  7. Medlem sedan
    May 2003
    #4

    Usch, ännu värre!

    Kanske dags att dottern bor hos dig på heltid!
  8. 4
    Usch, ännu värre! Kanske dags att dottern bor hos dig på heltid!
  9. Medlem sedan
    Nov 2004
    #5

    Tanken har....

    slagit mig också, men enligt dotterns mamma är inte dottern mogen för det så...

  10. 5
    Tanken har.... slagit mig också, men enligt dotterns mamma är inte dottern mogen för det så...

  11. Medlem sedan
    May 2003
    #6

    Snart är hon tillräckligt gammal

    för att få avgöra det själv också.
    Synd att man inte bara kan bestämma saker och så blir det så. Det kan jag önska ibland.
  12. 6
    Snart är hon tillräckligt gammal för att få avgöra det själv också.
    Synd att man inte bara kan bestämma saker och så blir det så. Det kan jag önska ibland.
  13. Medlem sedan
    Jan 2003
    #7

    Menar du att din egen mamma

    har tagit med dottern till Kanarieöarna och där varit tvungen att ha henne på sjukhus utan att ringa dig????

    Eller hur skall jag tolka familjeförhållandena? Som jag uppfattar det är du pappa och då är ju dotterns farmor alltså din mamma?

    Oavsett hur det hänger ihop tycker jag att det är för jäkligt att låta ett litet barn resa bort utan att båda föräldrarna är överens, eller iallafall informerade.
    Föräldrarna må vara hur osams som helst, men när det gäller barnet MÅSTE man kommunicera!

    Du har all rätt att vara upprörd, själv hade jag varit skogstokig!!
  14. 7
    Menar du att din egen mamma har tagit med dottern till Kanarieöarna och där varit tvungen att ha henne på sjukhus utan att ringa dig????

    Eller hur skall jag tolka familjeförhållandena? Som jag uppfattar det är du pappa och då är ju dotterns farmor alltså din mamma?

    Oavsett hur det hänger ihop tycker jag att det är för jäkligt att låta ett litet barn resa bort utan att båda föräldrarna är överens, eller iallafall informerade.
    Föräldrarna må vara hur osams som helst, men när det gäller barnet MÅSTE man kommunicera!

    Du har all rätt att vara upprörd, själv hade jag varit skogstokig!!
  15. Lilla Lisa
    #8

    Jag funderar även på

    om det verkligen är tillåtet att åka iväg så utomlands utan den andre förälderns medgivande.
  16. 8
    Jag funderar även på om det verkligen är tillåtet att åka iväg så utomlands utan den andre förälderns medgivande.
  17. Medlem sedan
    Nov 2004
    #9

    Du förstod....

    familjeförhållandena rätt ja.

    Dotterns farmor och jag har inte umgåtts på fem år, men i och med att min dotter är hennes enda barnbarn så krävdes det en mindre bandtraktor bara för att få henne från förlossningen. Vad säger man

    Skogstokig minst sagt
  18. 9
    Du förstod.... familjeförhållandena rätt ja.

    Dotterns farmor och jag har inte umgåtts på fem år, men i och med att min dotter är hennes enda barnbarn så krävdes det en mindre bandtraktor bara för att få henne från förlossningen. Vad säger man

    Skogstokig minst sagt

Liknande trådar

  1. När ni fick unge fick era nyfödda nån
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-10-24, 09:13
  2. Oscar fick i halsen, fick utöva det jag
    By ninni79 in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-12-31, 16:01
  3. Jag fick Jag fick Jag FIIIIIICK !!!
    By maria9977 in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-09, 18:19
  4. hoppas ni fick en fin morsdag själv fick
    By ~Marie~ in forum _0605 Majbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-26, 07:51
  5. Fick man eller fick man INTE
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2007-03-12, 15:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar