Kanske detta är rätt forum..??
Kärlek & relationer
  1. Nova
    #1

    Kanske detta är rätt forum..??

    Min äldsta dotter ( 21 år) träffade en äldre kille, han är 38 år. Han har tre barn innan. För ett halvår sedan ringde min dotter och sa att hon tänkte bryta kontakten med oss. Hon ville inte tala om vad det berodde på och jag kan inte alls förstå vad det kan vara som skulle få henne att ta detta beslut?? Hon har även brutit med sin pappa och med sin lillasyster som är ett år yngre, och som hon haft en mycket nära kontakt med innan detta. Vi har haft en innerlig och direkt kontakt innan och jag kan för mitt liv inte förstå varför det blivit så här. För två veckor sedan blev hon mamma till en liten dotter. Hennes pappa ( min ex-make) ringde och ville gratulera och tala om hur roligt det var att han blivit morfar! Men fick svaret att det var han inte alls!! Och att detta barn var bara hennes.... Vad gör man?????
    Jag tror ju att hennes kille har en stor del i detta. Han själv är \" utan\" familj. D.v.s han har ingen kontakt med någon i sin släkt. Och kanske vill han då att inte hon skall ha det heller... Detta är en LIVSKRIS och jag vet ju inte vad jag skall göra!??
  2. 1
    Kanske detta är rätt forum..?? Min äldsta dotter ( 21 år) träffade en äldre kille, han är 38 år. Han har tre barn innan. För ett halvår sedan ringde min dotter och sa att hon tänkte bryta kontakten med oss. Hon ville inte tala om vad det berodde på och jag kan inte alls förstå vad det kan vara som skulle få henne att ta detta beslut?? Hon har även brutit med sin pappa och med sin lillasyster som är ett år yngre, och som hon haft en mycket nära kontakt med innan detta. Vi har haft en innerlig och direkt kontakt innan och jag kan för mitt liv inte förstå varför det blivit så här. För två veckor sedan blev hon mamma till en liten dotter. Hennes pappa ( min ex-make) ringde och ville gratulera och tala om hur roligt det var att han blivit morfar! Men fick svaret att det var han inte alls!! Och att detta barn var bara hennes.... Vad gör man?????
    Jag tror ju att hennes kille har en stor del i detta. Han själv är \" utan\" familj. D.v.s han har ingen kontakt med någon i sin släkt. Och kanske vill han då att inte hon skall ha det heller... Detta är en LIVSKRIS och jag vet ju inte vad jag skall göra!??
  3. cene
    #2

    Vad är det för en man?

    Får nån lite dålig känsla i magen.
    Slår han henne eller misshandlar han henne psykiskt? Då kagn det ju vara \"praktiskt\" för honom att hon inte har några kontakter utåt...

    Kan man luska i hans tidigare liv? Mamman/mammorna till de andra barnen? Brottsregistret?

    Usch, det känns inte bra att skriva och anta så otäcka saker när man inte känner till.
    Jag hoppas att det inte är så illa.

    Kram!
  4. 2
    Vad är det för en man? Får nån lite dålig känsla i magen.
    Slår han henne eller misshandlar han henne psykiskt? Då kagn det ju vara \"praktiskt\" för honom att hon inte har några kontakter utåt...

    Kan man luska i hans tidigare liv? Mamman/mammorna till de andra barnen? Brottsregistret?

    Usch, det känns inte bra att skriva och anta så otäcka saker när man inte känner till.
    Jag hoppas att det inte är så illa.

    Kram!
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3

    Är han med i någon sekt?

    Låter lite som när man blir inlurad i sekter där man utrotar all kontakt med släkt och vänner, för de bara förgiftar och förstör.

    Kan ni kolla upp killen lite bättre?
    Jag skulle kontakta någon antisektförening (eller vad det heter) om det är något namn eller person de känner igen. I så fall har ni ett ganska stort arbete framför er.

    Kanske kontakta någon i hans släkt också för att kolla den vägen också?
  6. 3
    Är han med i någon sekt? Låter lite som när man blir inlurad i sekter där man utrotar all kontakt med släkt och vänner, för de bara förgiftar och förstör.

    Kan ni kolla upp killen lite bättre?
    Jag skulle kontakta någon antisektförening (eller vad det heter) om det är något namn eller person de känner igen. I så fall har ni ett ganska stort arbete framför er.

    Kanske kontakta någon i hans släkt också för att kolla den vägen också?
  7. Nova
    #4

    Tack snälla att du svarade..

    .. precis dom funderingarna snurrar i mitt huvud. Jag tänker kolla brottsregistret. Alla som känner henne säger att: Det stämmer inte!!!
  8. 4
    Tack snälla att du svarade.. .. precis dom funderingarna snurrar i mitt huvud. Jag tänker kolla brottsregistret. Alla som känner henne säger att: Det stämmer inte!!!
  9. Nova
    #5

    Till Lena_O.

    Jag vet inte hur jag skall hitta någon ur hans släkt!! Vi bor i Norrland och han kommer från s. Skåne . Men \"sektfunderingarna\" finns hos mej.
    Tack för att du svarade. Jag vet INTE vad jag skall göra?????
  10. 5
    Till Lena_O. Jag vet inte hur jag skall hitta någon ur hans släkt!! Vi bor i Norrland och han kommer från s. Skåne . Men \"sektfunderingarna\" finns hos mej.
    Tack för att du svarade. Jag vet INTE vad jag skall göra?????
  11. Camelia
    #6

    Det låter förfärligt...

    Och jag säger som Cene: kolla upp honom!!

    Ring skattemyndigheten och kronofogden - bara att uppge personnummer så får du all info de har om honom där!
    Vill du veta om han har några domar på sig får du ringa tingsrätterna i hans område - om du inte är polis kommer du inte åt brottsregistret.

    I övrigt så... föreningen FRI (Föreningen Rädda Individen) kan ge mer info om religiösa sekter om du misstänker det, kvinnorjourerna kan ge mer information om hur man som anhörig kan förhålla sig om någon \"försvinner\" som din dotter.

    Med tanke på hennes snabba vändning låter det nästan som om hon är hjärntvättad på något sätt.

    Förstår att det måste vara en mardröm för er och jag hoppas innerligt att det löser sig. Tills vidare är nog infoletning det bästa du kan göra.
  12. 6
    Det låter förfärligt... Och jag säger som Cene: kolla upp honom!!

    Ring skattemyndigheten och kronofogden - bara att uppge personnummer så får du all info de har om honom där!
    Vill du veta om han har några domar på sig får du ringa tingsrätterna i hans område - om du inte är polis kommer du inte åt brottsregistret.

    I övrigt så... föreningen FRI (Föreningen Rädda Individen) kan ge mer info om religiösa sekter om du misstänker det, kvinnorjourerna kan ge mer information om hur man som anhörig kan förhålla sig om någon \"försvinner\" som din dotter.

    Med tanke på hennes snabba vändning låter det nästan som om hon är hjärntvättad på något sätt.

    Förstår att det måste vara en mardröm för er och jag hoppas innerligt att det löser sig. Tills vidare är nog infoletning det bästa du kan göra.
  13. Camelia
    #7

    Hans släkt kan du...

    Få reda på genom skattemyndigheten.
    Ring dom och uppge mannens namn och adress så kan de ta fram hans familjebild (hans föräldrar och hans barn).
    Be att få deras personnummer och kolla sedan vilka fler barn som hans föräldrar har, deras adresser och personnummer.

    Så kan du också få fram namnen på de andra barnens mamma/mammor.
    Ta hans barns personnummer och fråga vem som står som föräldrar till dom och vad de har för adresser.

  14. 7
    Hans släkt kan du... Få reda på genom skattemyndigheten.
    Ring dom och uppge mannens namn och adress så kan de ta fram hans familjebild (hans föräldrar och hans barn).
    Be att få deras personnummer och kolla sedan vilka fler barn som hans föräldrar har, deras adresser och personnummer.

    Så kan du också få fram namnen på de andra barnens mamma/mammor.
    Ta hans barns personnummer och fråga vem som står som föräldrar till dom och vad de har för adresser.

Liknande trådar

  1. Kanske inte rätt forum men..
    By Förvirrad in forum Dyslexi & dyskalkyli
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-12-15, 19:31
  2. kanske inte rätt forum....
    By trött...... in forum Känsliga snack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-07-16, 07:03
  3. Kanske inte rätt forum?
    By Linda m. Danne&Zebbe in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-21, 13:06
  4. Vet ej om detta är rätt forum
    By Emma in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-12, 17:19
  5. Detta kanske inte är rätt forum MEN
    By orolig in forum Kropp & hälsa
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-01, 21:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar