Prinsessan är här!
_0406 Junibarn
  1. Astrid med pojkarna och prinsessan
    #1

    Prinsessan är här!

    Igår kl. 10.23 kom vår lilltös efter en knapp timme på förlossningen. Allt gick jättebra förutom att jag tyckte mina bm styrde mig för mycket... *lite surt* Jag kom verkligen in i den där \"urkraften\", var bara att följa med. Vrålade som ett djur, men inte av rädsla utan av att jag tog i!
    Var så inne i mig och mitt jobb, ville inte att någon skulle diktera mig hur jag skulle göra, men de tvingade mig först från knästående till liggande på sidan (för att de ansåg att jag krystade för hårt och för tidigt trots att jag var fullt öppen) sedan, mitt i när jag sa åt dem att \"nu kommer huvudet\" hörde de inte på mig, de trodde det var lååångt kvar... När de väl tittade mellan benen på mig och SÅG att huvudet faktiskt kommit och låg och töjde i mynningen tvingade de mig att inta ryggläge, jag vägrade (ville bara vara ifred och jobba på...) men då DROG de lik förbaskat över mig på rygg!
    SEDAN sa de åt mig att krysta istället för att andas och låta bebisen \"töja\" i mynningen (jag ville undvika att spricka och hade just då inte ens en värk) men DÅ sket jag verkligen i dem! De kunde förvisso rulla omkring på mig mot min vilja, men tvinga mig att krysta kunde de INTE! Jag inväntade nästa värk och ut kom en perfekt (men liten, 2835g och 46,5cm, 16 dagar tidig) prinsessa. =)

    Tack för alla tummar, trots att jag är lite sur över att de \"tulade omkring\" med mig och inte bara lät mig följa mig själv, upplevde jag det som en jättebra förlossning, utan dessa störelsemoment hade den varit perfekt! Och barnmorskorna var väldigt snälla och gulliga, de gjorde väl det de lärt sig var det rätta antar jag....
  2. 1
    Prinsessan är här! Igår kl. 10.23 kom vår lilltös efter en knapp timme på förlossningen. Allt gick jättebra förutom att jag tyckte mina bm styrde mig för mycket... *lite surt* Jag kom verkligen in i den där \"urkraften\", var bara att följa med. Vrålade som ett djur, men inte av rädsla utan av att jag tog i!
    Var så inne i mig och mitt jobb, ville inte att någon skulle diktera mig hur jag skulle göra, men de tvingade mig först från knästående till liggande på sidan (för att de ansåg att jag krystade för hårt och för tidigt trots att jag var fullt öppen) sedan, mitt i när jag sa åt dem att \"nu kommer huvudet\" hörde de inte på mig, de trodde det var lååångt kvar... När de väl tittade mellan benen på mig och SÅG att huvudet faktiskt kommit och låg och töjde i mynningen tvingade de mig att inta ryggläge, jag vägrade (ville bara vara ifred och jobba på...) men då DROG de lik förbaskat över mig på rygg!
    SEDAN sa de åt mig att krysta istället för att andas och låta bebisen \"töja\" i mynningen (jag ville undvika att spricka och hade just då inte ens en värk) men DÅ sket jag verkligen i dem! De kunde förvisso rulla omkring på mig mot min vilja, men tvinga mig att krysta kunde de INTE! Jag inväntade nästa värk och ut kom en perfekt (men liten, 2835g och 46,5cm, 16 dagar tidig) prinsessa. =)

    Tack för alla tummar, trots att jag är lite sur över att de \"tulade omkring\" med mig och inte bara lät mig följa mig själv, upplevde jag det som en jättebra förlossning, utan dessa störelsemoment hade den varit perfekt! Och barnmorskorna var väldigt snälla och gulliga, de gjorde väl det de lärt sig var det rätta antar jag....
  3. Maria med Alvin
    #2

    GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Vad kul att det gick bra. Jag är såå avundsjuk att jag vill vråla. Lycka till med allt!
  4. 2
    GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vad kul att det gick bra. Jag är såå avundsjuk att jag vill vråla. Lycka till med allt!
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3

    GRATTIS!!!

    Gud så roligt med en liten tjej :-)
  6. 3
    GRATTIS!!! Gud så roligt med en liten tjej :-)
  7. Medlem sedan
    Jun 2004
    #4

    Grattis till lilltjejen!

    Är lite avis på dej, hos oss blir det nog tyvärr inga fler barn men ändå himla glad att du nu har en liten nyföding hemma! Stor kram
  8. 4
    Grattis till lilltjejen! Är lite avis på dej, hos oss blir det nog tyvärr inga fler barn men ändå himla glad att du nu har en liten nyföding hemma! Stor kram
  9. Medlem sedan
    Jan 2005
    #5

    Stort grattis till prinsessan!!!!

    Vad kul att allt gick bra, trots för styrande barnmorska.
    Blir lite avis. Kan kanske skulle försöka med en tredje, det kan ju bli en flicka.

  10. 5
    Stort grattis till prinsessan!!!! Vad kul att allt gick bra, trots för styrande barnmorska.
    Blir lite avis. Kan kanske skulle försöka med en tredje, det kan ju bli en flicka.

  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6

    Grattis!!!

    Stort Grattis till prinsessan!

  12. 6
    Grattis!!! Stort Grattis till prinsessan!

  13. Medlem sedan
    Dec 2001
    #7

    Grattis till lilltjejen!!!

    Vad kul att allt gått bra (trots styriga barnmorskor)! Lycka till med allt!
  14. 7
    Grattis till lilltjejen!!! Vad kul att allt gått bra (trots styriga barnmorskor)! Lycka till med allt!
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8

    Grattis till er tös!

    Från oss.
    Kramis Ulle
  16. 8
    Grattis till er tös! Från oss.
    Kramis Ulle
  17. Cachi
    #9

    Oj vad,,

    ,,intressant att läsa om förlossningen lite! GRATTIS förretsen, ska jag ju oxå säga. Såå kul med en liten tös eller hur? Ha det bra o må gott!
  18. 9
    Oj vad,, ,,intressant att läsa om förlossningen lite! GRATTIS förretsen, ska jag ju oxå säga. Såå kul med en liten tös eller hur? Ha det bra o må gott!
  19. Medlem sedan
    Jul 2001
    #10

    Grattis!!! *imt*

  20. 10
    Grattis!!! *imt*
  21. Medlem sedan
    Feb 2002
    #11

    Grattis till hela familjen!

    Bra jobbat trots en styrande bm!
    Tänk att ni fått en liten prinsessa!

  22. 11
    Grattis till hela familjen! Bra jobbat trots en styrande bm!
    Tänk att ni fått en liten prinsessa!

  23. Time m.2 + bf 21/12
    #12

    Stort grattis!

    Åh, det lät som en härlig förlossning, trots att personalen inte gjorde riktigt som du ville.
    Det är lite min fasa att få en bm som man inte gillar så bra, men hittills har det gått fint.

    Sköt om er nu och många kramar från mig!
  24. 12
    Stort grattis! Åh, det lät som en härlig förlossning, trots att personalen inte gjorde riktigt som du ville.
    Det är lite min fasa att få en bm som man inte gillar så bra, men hittills har det gått fint.

    Sköt om er nu och många kramar från mig!
  25. Daphnia
    #13

    ÅÅÅHH!!

    GRATTIS!!!
    Vad avunsjuk jag blir!!! En liten tjej... vad mysigt!! många kramar och lyckönskningar till er alla!!
  26. 13
    ÅÅÅHH!! GRATTIS!!!
    Vad avunsjuk jag blir!!! En liten tjej... vad mysigt!! många kramar och lyckönskningar till er alla!!
  27. Matilda m.Alicia + 2 till
    #14

    GRATTIS till prinsessan!

    Härligt att det gick bra i alla fall!

    Frågade du dem varför de ville styra över dina krystningar?

    Då jag födde Alicia fick jag krysta på lite extra på slutet eftersom hennes hjärtljud gick ner så mycket. Hon var stressad av den snabba förlossningen (från 3cm till född på 16 min).
    Kan det ha varit så för din lilla sessa?

    Har hon fått något namn?
    Vad säger bröderna?

    Känns helt konstigt att din \"junibebis\" redan fått småsyskon =)
  28. 14
    GRATTIS till prinsessan! Härligt att det gick bra i alla fall!

    Frågade du dem varför de ville styra över dina krystningar?

    Då jag födde Alicia fick jag krysta på lite extra på slutet eftersom hennes hjärtljud gick ner så mycket. Hon var stressad av den snabba förlossningen (från 3cm till född på 16 min).
    Kan det ha varit så för din lilla sessa?

    Har hon fått något namn?
    Vad säger bröderna?

    Känns helt konstigt att din \"junibebis\" redan fått småsyskon =)
  29. Matilda m.Alicia + 2 till
    #15

    5cm skulle det stå IMT

    s
  30. 15
    5cm skulle det stå IMT s
  31. Medlem sedan
    Jun 2000
    #16

    Grattis till lilltösen!

    Jättegrattis till lilltjejen!!
  32. 16
    Grattis till lilltösen! Jättegrattis till lilltjejen!!
  33. Medlem sedan
    Oct 2003
    #17

    Grattis!

    Vad härligt att känna urkraften, verkligen häftigt! Grattis!
  34. 17
    Grattis! Vad härligt att känna urkraften, verkligen häftigt! Grattis!
  35. Medlem sedan
    Jan 2002
    #18

    Grattis Astrid och familjen!

    Till den lilla \"sessan\"!
    Vad synd att de \"bråkade\" med dig och inte lät dig bestämma själv men bra av dig att inte följa dem till punkt och pricka. Du känner ju din kropp bäst själv och eftersom du varit med om förlossningar förut så känner du ju igen stadierna!

    Stort grattis till lillflickan. Håller utkik i tidningarna och hoppas få se er snart!

    kram
  36. 18
    Grattis Astrid och familjen! Till den lilla \"sessan\"!
    Vad synd att de \"bråkade\" med dig och inte lät dig bestämma själv men bra av dig att inte följa dem till punkt och pricka. Du känner ju din kropp bäst själv och eftersom du varit med om förlossningar förut så känner du ju igen stadierna!

    Stort grattis till lillflickan. Håller utkik i tidningarna och hoppas få se er snart!

    kram
  37. Medlem sedan
    Nov 2003
    #19

    STORT GRATTIS!!!

    Ja mitt lilla nytillskott här hemma har ju redan blivit 2 månader .. snart 3 månader tom. Ta vara på lill tjejen tiden går ju så fort.
    kram o lycka till!!
    Kan bara tillägga att min juni 04 tjej Sandra har varit och är jätte snäll mot sin lillasyster född aug 05.Det har varit jätte skönt.
    Kram o lycka till !!
  38. 19
    STORT GRATTIS!!! Ja mitt lilla nytillskott här hemma har ju redan blivit 2 månader .. snart 3 månader tom. Ta vara på lill tjejen tiden går ju så fort.
    kram o lycka till!!
    Kan bara tillägga att min juni 04 tjej Sandra har varit och är jätte snäll mot sin lillasyster född aug 05.Det har varit jätte skönt.
    Kram o lycka till !!
  39. Malin m Leia 020307 + Valdemar 040713
    #20

    Grattis!!!!!

    Hej!
    Måste ha missat att du skulle ha en till! Men grattis iallafall!
    /Malin
  40. 20
    Grattis!!!!! Hej!
    Måste ha missat att du skulle ha en till! Men grattis iallafall!
    /Malin
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Nya prinsessan.
    By Ringduva in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-02-28, 22:22
  2. Prinsessan på slottet!
    By Lillmorran in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-23, 21:52
  3. Prinsessan Julia kom......
    By sienna in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-05, 12:00
  4. Tomten och prinsessan
    By thealea in forum Ur barnamun
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-30, 18:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar