Höstblåsor?
Barnsjukdomar
  1. Medlem sedan
    Nov 2003
    #1

    Höstblåsor?

    Min son på 2 år sa helt plötsligt AJ! och pekade sig i munnen när vi skulle äta middag. Han hade fått lite majs/ärtor som va varma och ag trodde att dom varit fööör varma.
    Hur som helst , han åt ingenting. Jag tittade på tungan och inga blåsor syntes.....han fick glass & ostbågar (mest för att kolla om han åt) och det slank ner, sen tittade jag i munnen nån timme senare och nu har han massa blåsor:(( Stackarn!
    Ingen feber och ingenting på händer och fötter, kan det vara höstblåsor? Hur länge håller det i sig och hur smittar det?
  2. 1
    Höstblåsor? Min son på 2 år sa helt plötsligt AJ! och pekade sig i munnen när vi skulle äta middag. Han hade fått lite majs/ärtor som va varma och ag trodde att dom varit fööör varma.
    Hur som helst , han åt ingenting. Jag tittade på tungan och inga blåsor syntes.....han fick glass & ostbågar (mest för att kolla om han åt) och det slank ner, sen tittade jag i munnen nån timme senare och nu har han massa blåsor:(( Stackarn!
    Ingen feber och ingenting på händer och fötter, kan det vara höstblåsor? Hur länge håller det i sig och hur smittar det?
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2

    Min dotter

    har precis haft blåsor på enbart tungan. Hon kunde knappt äta och sa aj om det mesta. :0(
    Hon fick de i torsdags och de försvann igår. Vi fick höra att det var höstblåsor för man måste ej ha på händer och fötter. Jobbigt! Dessutom hade hela familjen kräksjukan samtidigt ;0(.

    Hoppas er lilla kryar på sig fort.
  4. 2
    Min dotter har precis haft blåsor på enbart tungan. Hon kunde knappt äta och sa aj om det mesta. :0(
    Hon fick de i torsdags och de försvann igår. Vi fick höra att det var höstblåsor för man måste ej ha på händer och fötter. Jobbigt! Dessutom hade hela familjen kräksjukan samtidigt ;0(.

    Hoppas er lilla kryar på sig fort.
  5. Ela v11
    #3

    Vi går just igenom det samma....

    igår fick somen blåsor i munnen och de kom plösligt idag har även systrarna blåsor i munnen och sonen har fått på händer och fötter men de behöver inte sitta på händerna och fötterna
  6. 3
    Vi går just igenom det samma.... igår fick somen blåsor i munnen och de kom plösligt idag har även systrarna blåsor i munnen och sonen har fått på händer och fötter men de behöver inte sitta på händerna och fötterna

Liknande trådar

  1. Höstblåsor
    By Moomin in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-07-02, 08:56
  2. Höstblåsor
    By RundTina in forum _05 Höstbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-08, 20:11
  3. Höstblåsor
    By RundTina in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-07, 08:29
  4. Höstblåsor
    By rubinen in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 10:09
  5. Höstblåsor?
    By johi in forum _0507 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-22, 20:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar