När lägger sig era 5 åringar?
_00 Alla barn
  1. Vinecooler
    #1

    När lägger sig era 5 åringar?

    tacksam för era svar
  2. 1
    När lägger sig era 5 åringar? tacksam för era svar
  3. ambra
    #2

    Emma..

    ..lägger sig vid 19.30-20.00 tiden. Lite senare på helgen.
  4. 2
    Emma.. ..lägger sig vid 19.30-20.00 tiden. Lite senare på helgen.
  5. Medlem sedan
    Jan 2000
    #3

    ungefär vid 20.00

    men senare på helgen. hon kliver upp vid 7-halv 8
  6. 3
    ungefär vid 20.00 men senare på helgen. hon kliver upp vid 7-halv 8
  7. Medlem sedan
    Jan 2005
    #4

    Hannah

    lägger sig runt 19-19.30. Hon är väldigr kvällstrött. Går upp vid 7. Helgerna kan bli lite senare. Hon brukar för det mesta somna i soffan då.
  8. 4
    Hannah lägger sig runt 19-19.30. Hon är väldigr kvällstrött. Går upp vid 7. Helgerna kan bli lite senare. Hon brukar för det mesta somna i soffan då.
  9. Medlem sedan
    Aug 2002
    #5

    Hugo och minstingen

    Lägger sig vid sju, strax innan kan det bli med i bland. Men de går upp så tidigt, så de måste de.
  10. 5
    Hugo och minstingen Lägger sig vid sju, strax innan kan det bli med i bland. Men de går upp så tidigt, så de måste de.
  11. Medlem sedan
    Jan 2000
    #6

    sover 10 tim per natt,

    och eftersom han oftast vaknar av sig själv vid sex, eller lite över, så somnar han oftast vid åtta.
  12. 6
    sover 10 tim per natt, och eftersom han oftast vaknar av sig själv vid sex, eller lite över, så somnar han oftast vid åtta.
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7

    Runt 19.30

    Vi lägger båda barnen då, Jonna somnar oftast på en gång.
    Vi började med detta för några månader sen, innan la vid dem vid 20.30. Men sen kom vi på att prova en timme tidigare och det går nästan lättare nu!
  14. 7
    Runt 19.30 Vi lägger båda barnen då, Jonna somnar oftast på en gång.
    Vi började med detta för några månader sen, innan la vid dem vid 20.30. Men sen kom vi på att prova en timme tidigare och det går nästan lättare nu!
  15. Mia med KK -00 och M-02
    #8

    Båda våra

    lägger sig runt 19-19.30, dvs efter att bollibompa är slut, tänder borstade och godnattsagan läst. Funderar bra. På helgerna är de vakna lite längre, men inte senare än 20.30.
  16. 8
    Båda våra lägger sig runt 19-19.30, dvs efter att bollibompa är slut, tänder borstade och godnattsagan läst. Funderar bra. På helgerna är de vakna lite längre, men inte senare än 20.30.
  17. Medlem sedan
    Sep 2005
    #9

    Kl 20 imt

    n
  18. 9
    Kl 20 imt n
  19. Medlem sedan
    Dec 1999
    #10

    Om det är dagis

    dagen efter så blir det vid 19.30 ungefär. Är det ledigt dagen efter blir det 20-21, ibland till och med 22.
  20. 10
    Om det är dagis dagen efter så blir det vid 19.30 ungefär. Är det ledigt dagen efter blir det 20-21, ibland till och med 22.
  21. Medlem sedan
    Aug 1999
    #11

    sådär mellan 19.30-20.00 på vardagar *imt*

    hj
  22. 11
    sådär mellan 19.30-20.00 på vardagar *imt* hj
  23. semla
    #12

    Här

    är det läggdags mellan halv åtta och åtta på kvällarna för både Nellie och syrrorna. Om de inte vaknar av sig själva så är det väckning halv sju senast. På helgerna kan det bli något senare men för det mesta är de trötta och får gå och lägga sig ändå. Sjuåringen kan ibland ligga och läsa till nio.
  24. 12
    Här är det läggdags mellan halv åtta och åtta på kvällarna för både Nellie och syrrorna. Om de inte vaknar av sig själva så är det väckning halv sju senast. På helgerna kan det bli något senare men för det mesta är de trötta och får gå och lägga sig ändå. Sjuåringen kan ibland ligga och läsa till nio.
  25. Vinecooler
    #13

    Men va gör vi för fel

    Jag går itu snart. Envis som hon är vägrar hon sova allt går hur bra som helst efter bolibompa går hon upp kissar lägger sig i sängen o lyssnar på band av sagor och med ens kommer hon på att hon ska inte sova och det är en den ena än det andra påhittet som hon kan komma på snacka om alfons ska bara osv törstig kissnödig. så nu somnar hon vid 21.30.
    Jag har en till att ta hand om som har vart lite kinkig men då han har somnat är det lungt här men då kvällen är slut och hon är på väg att somna är jag såååå slut och iom att jag inte får sova på nätterna gör inte heller konflikterna det bättre.
    Tro mig vi har provat allt men kanske inte heller men en sak är säker jag är trött nu
  26. 13
    Men va gör vi för fel Jag går itu snart. Envis som hon är vägrar hon sova allt går hur bra som helst efter bolibompa går hon upp kissar lägger sig i sängen o lyssnar på band av sagor och med ens kommer hon på att hon ska inte sova och det är en den ena än det andra påhittet som hon kan komma på snacka om alfons ska bara osv törstig kissnödig. så nu somnar hon vid 21.30.
    Jag har en till att ta hand om som har vart lite kinkig men då han har somnat är det lungt här men då kvällen är slut och hon är på väg att somna är jag såååå slut och iom att jag inte får sova på nätterna gör inte heller konflikterna det bättre.
    Tro mig vi har provat allt men kanske inte heller men en sak är säker jag är trött nu
  27. Mamma Stina - nattuggla!
    #14

    Albin och lillebrorsan Nils

    går och lägger sig efter Bolibompa. Vi ligger och läser för dem i vår stora säng och sedan så somnar de kring kvart över sju, halv åtta ungefär.
    De sover i precis tolv timmar och väljer oftast själva att somna kring sjutiden även på helgen.
  28. 14
    Albin och lillebrorsan Nils går och lägger sig efter Bolibompa. Vi ligger och läser för dem i vår stora säng och sedan så somnar de kring kvart över sju, halv åtta ungefär.
    De sover i precis tolv timmar och väljer oftast själva att somna kring sjutiden även på helgen.
  29. Jessika m. J & A
    #15

    Hur dags...

    vaknar hon på morgonen då? Vaknar hon av sig själv eller måste du väcka henne? Några powernaps under dagen? Hur aktiv är hon på dagarna - är hon på förskola/hemma?

    Alla barn behöver ju inte lika många timmar/natt. Min 5-åring sover 10-11 timmar - från ca 19-20 till 6.00-6.30. Han somnar inte längre under tiden han lyssnar på saga, som han gjorde när han var mindre. Om han lyssnar på en skiva är han vaken tills den är slut, och sedan måste man få honom att inte gå upp, men det brukar funka bra.
  30. 15
    Hur dags... vaknar hon på morgonen då? Vaknar hon av sig själv eller måste du väcka henne? Några powernaps under dagen? Hur aktiv är hon på dagarna - är hon på förskola/hemma?

    Alla barn behöver ju inte lika många timmar/natt. Min 5-åring sover 10-11 timmar - från ca 19-20 till 6.00-6.30. Han somnar inte längre under tiden han lyssnar på saga, som han gjorde när han var mindre. Om han lyssnar på en skiva är han vaken tills den är slut, och sedan måste man få honom att inte gå upp, men det brukar funka bra.
  31. Sofie m 2 + bf 14/4
    #16

    19.30- 20.00 imt

    v
  32. 16
    19.30- 20.00 imt v
  33. vinecooler
    #17

    oftast

    Igår somnade hon halv 11 och det är på tok för sent vi vuxna vill ju ha lite tid för oss mä om inte annat så vill jag ha det.
    pga sitt hjärtfel så tar hon sina powernaps då hon själv behöver det och hon är på förskola nu 5 timmar om dan (förr var det 3 timmar). Vi har provat att läsa, lyssna på skiva ligga hos henne ja you name it. Är det inte den lille som är uppe på nätterna så är det hon och just denna natt så har han sovit.
  34. 17
    oftast Igår somnade hon halv 11 och det är på tok för sent vi vuxna vill ju ha lite tid för oss mä om inte annat så vill jag ha det.
    pga sitt hjärtfel så tar hon sina powernaps då hon själv behöver det och hon är på förskola nu 5 timmar om dan (förr var det 3 timmar). Vi har provat att läsa, lyssna på skiva ligga hos henne ja you name it. Är det inte den lille som är uppe på nätterna så är det hon och just denna natt så har han sovit.
  35. Medlem sedan
    Oct 1999
    #18

    Bolibompa-

    tiden. Det vill säga kl 18.00 då ligger han och lillebror i sängen. Han sover oftast före 18.30. Han kör slut på sig själv under dagen :)
    Däremot lillebror (som är 2 år) kan vara uppe och vimsa till kl 20-21 ibland.. Men han sover middag 1-2 timmar per dag.
  36. 18
    Bolibompa- tiden. Det vill säga kl 18.00 då ligger han och lillebror i sängen. Han sover oftast före 18.30. Han kör slut på sig själv under dagen :)
    Däremot lillebror (som är 2 år) kan vara uppe och vimsa till kl 20-21 ibland.. Men han sover middag 1-2 timmar per dag.
  37. Medlem sedan
    Jun 2000
    #19

    Runt 19,30....imt

  38. 19
    Runt 19,30....imt
  39. Medlem sedan
    May 2005
    #20

    runt 19.30

    ibland är hon uppe längre, skönt med lite ensam tid hon och jag, och ligga i soffan och mysa och dricka te. Men det händer inte så jätteofta.
  40. 20
    runt 19.30 ibland är hon uppe längre, skönt med lite ensam tid hon och jag, och ligga i soffan och mysa och dricka te. Men det händer inte så jätteofta.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Fyra 11-12-åringar, två 8-9-åringar
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-05-13, 19:57
  2. Vilken tid lägger sej era c 9 åringar
    By fiia in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-01-16, 23:54
  3. Apropå 15-åringar som dejtar 19-åringar
    By KAJO! in forum Ordet är fritt
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2009-10-24, 20:55
  4. När lägger sig era 5-åringar??
    By Sunken in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2008-01-10, 10:24
  5. 1½-åringar-2½ åringar, behöver tips
    By ella in forum Barn som yrke
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 18:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar