Tjoho!
_00 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Dec 1999
    #1

    Tjoho!

    I mars nästa år firar vi femårig bröllopsdag. Nu har vi bestämt att vi ska åka till London några dagar då. Skall bli så KUL!!! Jag bodde där en kort period innan vi träffades, och det ska bli så kul att få visa var jag bodde och själv återuppleva gamla minnen. Hållar på nu osm bäst och smider planer om vilka musikaler vi ska se och sånt. Blir ett hektiskt schema de dagarna tror jag! *S* Har nå några tips förutoim de klassiska sevärdheterna så fram med dem!!!
  2. 1
    Tjoho! I mars nästa år firar vi femårig bröllopsdag. Nu har vi bestämt att vi ska åka till London några dagar då. Skall bli så KUL!!! Jag bodde där en kort period innan vi träffades, och det ska bli så kul att få visa var jag bodde och själv återuppleva gamla minnen. Hållar på nu osm bäst och smider planer om vilka musikaler vi ska se och sånt. Blir ett hektiskt schema de dagarna tror jag! *S* Har nå några tips förutoim de klassiska sevärdheterna så fram med dem!!!
  3. Johanna & Fanny 00 + Tom 03
    #2

    Du har ju bott där

    så jag antar att du traskat King\'s Road några gånger :) men den tål alltid att nämnas tycker jag! Massor av små och stora affärer, en bit ner vid Chelsea´s stadshus (torr jag det är, hus med klocktorn) finns det en rolig leksaks/barnklädaffär som heter Daisy&Tom.

    I närheten av King\'s Rd, på Old Brompton Rd, tror jag det är, ligger världens mest fantastisk affär: The Conran Shop i Michelinhuset. Heminredning och pryttlar, allt från små tvålar till stora soffor, kul att gå runt och kolla och shoppa lite.

    Förra gången vi var i London var vi på Tate Modern, det nya konstmuseet på södra sidan av Themsen. Ligger i ett gammalt värmeverk, cool byggnad. Gratis inträde, och mn kan sitta och fika högt upp i huset med fin utsikt över floden, S:t Pauls Cathedral etc.

    Vi åkte också en liten tur med flodbåt på Themsen. Det var kul och lite annorlunda att se London från vattnet. Läste i DN att man kan ta en tur till t ex Greenwich på ngr timmar och få afternoon tea samtidigt. Turen vi tog var typ från Embankment till Tower Bridge, så den var alldeles för kort!

    Ha det så kul - I love London!
  4. 2
    Du har ju bott där så jag antar att du traskat King\'s Road några gånger :) men den tål alltid att nämnas tycker jag! Massor av små och stora affärer, en bit ner vid Chelsea´s stadshus (torr jag det är, hus med klocktorn) finns det en rolig leksaks/barnklädaffär som heter Daisy&Tom.

    I närheten av King\'s Rd, på Old Brompton Rd, tror jag det är, ligger världens mest fantastisk affär: The Conran Shop i Michelinhuset. Heminredning och pryttlar, allt från små tvålar till stora soffor, kul att gå runt och kolla och shoppa lite.

    Förra gången vi var i London var vi på Tate Modern, det nya konstmuseet på södra sidan av Themsen. Ligger i ett gammalt värmeverk, cool byggnad. Gratis inträde, och mn kan sitta och fika högt upp i huset med fin utsikt över floden, S:t Pauls Cathedral etc.

    Vi åkte också en liten tur med flodbåt på Themsen. Det var kul och lite annorlunda att se London från vattnet. Läste i DN att man kan ta en tur till t ex Greenwich på ngr timmar och få afternoon tea samtidigt. Turen vi tog var typ från Embankment till Tower Bridge, så den var alldeles för kort!

    Ha det så kul - I love London!

Liknande trådar

  1. Tjoho!!
    By housewife in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-10-17, 11:46
  2. tjoho!!!
    By netzz in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-23, 11:09
  3. Tjoho!
    By enmama in forum Mat & dryck
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-13, 19:39
  4. Tjoho!
    By Lillblomma in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-11, 14:07
  5. Tjoho tjoho tjohej!
    By mascot in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-24, 10:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar