Hemska hemska mardröm!! *mår dåligt*
_0605 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2005
    #1

    Hemska hemska mardröm!! *mår dåligt*

    Usch, jag hade en sån hemsk dröm i morse! Jag och mamma var ute på någon slags parkering av gräs och precis när jag skulle hoppa in i bilen blir jag sååå bajsnödig! Jag ser liksom mig själv utifrån och ser hur ett bebishuvud sticker fram. Skriker till mamma att hjälpa min bebis, men då trillar den ut på gräset, hal och blöt.

    Det var en flicka med alldeles mörkt hår, mycket hår. Hon var sååå fin! Jag ringer till förlossningen och frågar hur jag ska göra med navelsträngen, frågar om jag kan ta en påsklämma men det gick inte. Efter mycket om och men tar jag en sådan ändå och ser till min förskräckelse att från navelsträngen går det en svart snurrad tråd (liknar precis en sån där snurrig telefonsladd som alla telefoner hade förr) in i bebisens arm från navelsträngen. När jag frågar BM vad jag ska göra med den hör jag bara henne skrika \"Åh herregud, det är något fel på ditt barn\" och jag bara känner att mitt barn kommer dö.

    Sen vaknar jag! Jäkla dröm, den hänger över mig nu och ger mig sån himla olustkänsla! :(

    Ville ju att drömmen skulle slutat lyckligt....
  2. 1
    Hemska hemska mardröm!! *mår dåligt* Usch, jag hade en sån hemsk dröm i morse! Jag och mamma var ute på någon slags parkering av gräs och precis när jag skulle hoppa in i bilen blir jag sååå bajsnödig! Jag ser liksom mig själv utifrån och ser hur ett bebishuvud sticker fram. Skriker till mamma att hjälpa min bebis, men då trillar den ut på gräset, hal och blöt.

    Det var en flicka med alldeles mörkt hår, mycket hår. Hon var sååå fin! Jag ringer till förlossningen och frågar hur jag ska göra med navelsträngen, frågar om jag kan ta en påsklämma men det gick inte. Efter mycket om och men tar jag en sådan ändå och ser till min förskräckelse att från navelsträngen går det en svart snurrad tråd (liknar precis en sån där snurrig telefonsladd som alla telefoner hade förr) in i bebisens arm från navelsträngen. När jag frågar BM vad jag ska göra med den hör jag bara henne skrika \"Åh herregud, det är något fel på ditt barn\" och jag bara känner att mitt barn kommer dö.

    Sen vaknar jag! Jäkla dröm, den hänger över mig nu och ger mig sån himla olustkänsla! :(

    Ville ju att drömmen skulle slutat lyckligt....
  3. Medlem sedan
    Sep 2001
    #2

    Hormoner

    Våra hormoner sätter spel i våra huvuden..

    Inge kul alls. Man kan liksominte få sin dröm ur huvudet..

    Kram
  4. 2
    Hormoner Våra hormoner sätter spel i våra huvuden..

    Inge kul alls. Man kan liksominte få sin dröm ur huvudet..

    Kram
  5. Medlem sedan
    Feb 2005
    #3

    Ja, det är nog så!

    Jag har drömt om min bebis flera gånger innan (alltid en pojke då), fast då har det varit ljuvliga drömmar.

    Den här var som sagt inte alls lika kul... Nu börjar det dock kännas bättre, men olustkänslan satt i bra länge efter!

    Kram
  6. 3
    Ja, det är nog så! Jag har drömt om min bebis flera gånger innan (alltid en pojke då), fast då har det varit ljuvliga drömmar.

    Den här var som sagt inte alls lika kul... Nu börjar det dock kännas bättre, men olustkänslan satt i bra länge efter!

    Kram
  7. Malin snart tvåbarnsmamma?
    #4

    huva!

    jag förstår att du mår olustigt... men tänk på att det bara var en dröm!!! hur knäpp och otäck den än var. kram
  8. 4
    huva! jag förstår att du mår olustigt... men tänk på att det bara var en dröm!!! hur knäpp och otäck den än var. kram
  9. Medlem sedan
    Sep 2003
    #5

    otrevligt när man

    innte kan skak av sig olustkänslan.

    du ska se att du drömmer nåt bra inatt istället :o)

    alla dessa hormoner vad de ställer till det för oss eg *puh*

    min läkare på mvc som är kvinna tyckte det var så hemskt att vi gravida ska bli så dåliga/konstiga av dessa hormoner, kanska kul att höra läkaren säga det :o)
  10. 5
    otrevligt när man innte kan skak av sig olustkänslan.

    du ska se att du drömmer nåt bra inatt istället :o)

    alla dessa hormoner vad de ställer till det för oss eg *puh*

    min läkare på mvc som är kvinna tyckte det var så hemskt att vi gravida ska bli så dåliga/konstiga av dessa hormoner, kanska kul att höra läkaren säga det :o)
  11. Medlem sedan
    Feb 2005
    #6

    Ja....

    Det känns lite bättre nu, jag försöker mota bort tankarna när de kommer.

    Kram
  12. 6
    Ja.... Det känns lite bättre nu, jag försöker mota bort tankarna när de kommer.

    Kram
  13. Medlem sedan
    Feb 2005
    #7

    :)

    Inte ofta läkare \"erkänner\" en sån sak!

    Ja, gravhormonerna kan allt ställa till det! Inte nog med att man ska känna sig ful och grå och blek. T om drömmarna ska vara trista :(

    Tur att bebis sparkat flera gånger redan, så jag har motat bort de dumma olustkänslorna o försöker inte tänka nåt mer på drömmen.

    kram
  14. 7
    :) Inte ofta läkare \"erkänner\" en sån sak!

    Ja, gravhormonerna kan allt ställa till det! Inte nog med att man ska känna sig ful och grå och blek. T om drömmarna ska vara trista :(

    Tur att bebis sparkat flera gånger redan, så jag har motat bort de dumma olustkänslorna o försöker inte tänka nåt mer på drömmen.

    kram
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8

    Drommer ocksa mycket...

    Mest handlar det om att jag foder bebisen och att min mamma ar dar och ar glad och lycklig men att hon sedan dor... Om tva veckor ar det exakt tva ar sen hon dog och ju narmare arsdagen vi kommer desto mer drommer jag om just henne.... Det har kanske inte sa mycket med graviditeten att gora egentligen men just nu ar det mycket bebisar inblandade i drommarna och DET har ju med bebisen i magen att gora!

    Minns att jag dromde jattemycket otacka drommar nar jag var gravid forra gangen ocksa sa det hor val till. Det ar hemskt nar den dar kanslan sitter i hela dagen efterat....

    *kramar om*
  16. 8
    Drommer ocksa mycket... Mest handlar det om att jag foder bebisen och att min mamma ar dar och ar glad och lycklig men att hon sedan dor... Om tva veckor ar det exakt tva ar sen hon dog och ju narmare arsdagen vi kommer desto mer drommer jag om just henne.... Det har kanske inte sa mycket med graviditeten att gora egentligen men just nu ar det mycket bebisar inblandade i drommarna och DET har ju med bebisen i magen att gora!

    Minns att jag dromde jattemycket otacka drommar nar jag var gravid forra gangen ocksa sa det hor val till. Det ar hemskt nar den dar kanslan sitter i hela dagen efterat....

    *kramar om*

Liknande trådar

  1. Hemska hemska hemska morgon!
    By carolin.hevelius in forum _1012 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-29, 06:44
  2. Hemska jag
    By Linda&Agnes in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-28, 21:19
  3. hemska hemska olycka!
    By Moa m. BellanBus in forum _0507 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-28, 07:32
  4. Hemska hemska jag *skäms*
    By Anomym för tillfället. in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-20, 22:29
  5. Hemska, hemska kräksjuka
    By Nefertari in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-12, 15:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar