Vi ska sälja huset, men..
Hem & fritid
  1. Christine
    #1

    Vi ska sälja huset, men..

    ..ingen har nappat än...Här kommer en länk (vet inte hur man skickar länkar egentligen)Hmm..

    http://www.hemnet.se/search/maklarutbud/object_frame.asp?objektid=3096 773&service=hemnettogp&caller= main&area=15&kommun=59&url=htt p://www.bostad.dn.se/bostadsborsen/sok/results/

    Vad tycker ni? Vore kul med olika åsikter, bra och dåligt med huset? Vet att det är svårt i.o.m. att det är två lägenheter, men annars..
    Tacksam för era åsikter!!

  2. 1
    Vi ska sälja huset, men.. ..ingen har nappat än...Här kommer en länk (vet inte hur man skickar länkar egentligen)Hmm..

    http://www.hemnet.se/search/maklarutbud/object_frame.asp?objektid=3096 773&service=hemnettogp&caller= main&area=15&kommun=59&url=htt p://www.bostad.dn.se/bostadsborsen/sok/results/

    Vad tycker ni? Vore kul med olika åsikter, bra och dåligt med huset? Vet att det är svårt i.o.m. att det är två lägenheter, men annars..
    Tacksam för era åsikter!!

  3. Cicci
    #2

    Det ser ju fräscht ut och så...

    men det är ju JÄTTESTORT. Ok att det är lägenhet som man kan hyra ut, men det är inte alltid roligt att ta på sig rollen som hyresvärd. Om man nu inte vill hyra ut en del, så är det ju hysteriskt dyra driftskostnader. Över 5000:- i månaden i drift.

    Vet ju inget om området och priser och så, men jag skulle gärna ha det huset om jag hade råd (och det låg i Stockholm).

    Har huset legat ute länge? Hur ser det ut med spekulanter? Priset kan ju vara en avskräckande faktor. Men som sagt, så känner jag inte till prisläget i området alls.
  4. 2
    Det ser ju fräscht ut och så... men det är ju JÄTTESTORT. Ok att det är lägenhet som man kan hyra ut, men det är inte alltid roligt att ta på sig rollen som hyresvärd. Om man nu inte vill hyra ut en del, så är det ju hysteriskt dyra driftskostnader. Över 5000:- i månaden i drift.

    Vet ju inget om området och priser och så, men jag skulle gärna ha det huset om jag hade råd (och det låg i Stockholm).

    Har huset legat ute länge? Hur ser det ut med spekulanter? Priset kan ju vara en avskräckande faktor. Men som sagt, så känner jag inte till prisläget i området alls.
  5. Cattie
    #3

    Verkligen jättefint!!

    Skulle gärna bo där!!
  6. 3
    Verkligen jättefint!! Skulle gärna bo där!!
  7. TP
    #4

    Det ser fräscht och fint ut

    men när man ser huset från utsidan - förstabilden med den stora asfalterade planen, ser det inte så välkomnande och hemtrevligt ut. Även om det är praktiskt!
    Man borde nog ha en annan förstabild - exempelvis en från baksidan, med uteplatsen... Eller klättra upp i ett träd, så att inte huset ser så jättestort ut... Man vill ju att huset skall se stort ut, men inte hotfullt stort - om du förstår vad jag menar?

    Själv blev jag mest tilltalad av bilderna från uthyrningslägenheten - den såg lite mer \"hembonad\" ut. Det behövs kanske lite mer färger i förhållande till de ljusa väggarna, för att tilltala ögat. (Högst personlig åsikt från mig!) Kanske ett par stora vackra mattor i härliga färger!?
  8. 4
    Det ser fräscht och fint ut men när man ser huset från utsidan - förstabilden med den stora asfalterade planen, ser det inte så välkomnande och hemtrevligt ut. Även om det är praktiskt!
    Man borde nog ha en annan förstabild - exempelvis en från baksidan, med uteplatsen... Eller klättra upp i ett träd, så att inte huset ser så jättestort ut... Man vill ju att huset skall se stort ut, men inte hotfullt stort - om du förstår vad jag menar?

    Själv blev jag mest tilltalad av bilderna från uthyrningslägenheten - den såg lite mer \"hembonad\" ut. Det behövs kanske lite mer färger i förhållande till de ljusa väggarna, för att tilltala ögat. (Högst personlig åsikt från mig!) Kanske ett par stora vackra mattor i härliga färger!?
  9. EllaNora
    #5

    Jag håller med TP, första bilden är inte bra.

    Ta bort de bilderna över huvudtaget! Eller köp några stora tujor och sätt belysning i och fota igen. Kanske en soffa och ett bort med amssor ljuslykror på! Stora ljuslyktor.
    Matsal b.v. sätt en blombuekkt på bordet istället för ljustaken.
    TV-rum b.v. dra ut mattan en bit. Och ha vinröda blommor på bordet.
    Allrum ö.v. sortera i bokhyllan så det står fint och rakt och estestiskt.

    Huset är invändigt annars jättefint.
  10. 5
    Jag håller med TP, första bilden är inte bra. Ta bort de bilderna över huvudtaget! Eller köp några stora tujor och sätt belysning i och fota igen. Kanske en soffa och ett bort med amssor ljuslykror på! Stora ljuslyktor.
    Matsal b.v. sätt en blombuekkt på bordet istället för ljustaken.
    TV-rum b.v. dra ut mattan en bit. Och ha vinröda blommor på bordet.
    Allrum ö.v. sortera i bokhyllan så det står fint och rakt och estestiskt.

    Huset är invändigt annars jättefint.
  11. Anonym
    #6

    Färgen på väggen

    I sovrummet i uthyrningslägenheten, vad heter den?
    Såg fin ut!
    Huset såg jättefint ut på insidan, men STORT.
  12. 6
    Färgen på väggen I sovrummet i uthyrningslägenheten, vad heter den?
    Såg fin ut!
    Huset såg jättefint ut på insidan, men STORT.
  13. Azza
    #7

    Helt ok!

    Har ni \"bara\" städat upp själva inför fotograferin eller har ni ändrat o rensat på homestyling-sätt? Jag tycker i a f att huset ser helt ok ut. Jag anser dessutom att bilderna på utsidan är ok oxå. Den som är intresserad ser väl samma om man tar bilen o åker förbi på gatan? Det är ju inget gulligt falurött litet torp du ska sälja ;-) Jag ser köpare som vill ha ett rejält hus utan att behöva \"fixa\" en massa. Som har andra hobbies, bilar tex. Smörjgrop ;-) Tegel är ju praktiskt taget underhållsfritt o insidan ganska nyåtgärdad.

    Är det utsikt över flygfältet fr fönstren? Jag hängde mkt i stallet där när jag var ung så jag har fräst fram i full galopp där nån kall vinterdag =) Nostalgi!
    Lycka till!
  14. 7
    Helt ok! Har ni \"bara\" städat upp själva inför fotograferin eller har ni ändrat o rensat på homestyling-sätt? Jag tycker i a f att huset ser helt ok ut. Jag anser dessutom att bilderna på utsidan är ok oxå. Den som är intresserad ser väl samma om man tar bilen o åker förbi på gatan? Det är ju inget gulligt falurött litet torp du ska sälja ;-) Jag ser köpare som vill ha ett rejält hus utan att behöva \"fixa\" en massa. Som har andra hobbies, bilar tex. Smörjgrop ;-) Tegel är ju praktiskt taget underhållsfritt o insidan ganska nyåtgärdad.

    Är det utsikt över flygfältet fr fönstren? Jag hängde mkt i stallet där när jag var ung så jag har fräst fram i full galopp där nån kall vinterdag =) Nostalgi!
    Lycka till!
  15. Medlem sedan
    Jun 2000
    #8

    jättefint

    lycka till med försäljning
  16. 8
    jättefint lycka till med försäljning
  17. my
    #9

    mkt trevligt

    på insidan!! Snyggt och prydligt, välmöblerat och kanonsnygga kök och badrum!!

    Första bilden är inte BRA!!! Se till att mäklaren byter ut den!! Ett tips kan ju vara att dekorera utanför med lite blommor, typ ljung och krysantemum för att få lite extra färg.

  18. 9
    mkt trevligt på insidan!! Snyggt och prydligt, välmöblerat och kanonsnygga kök och badrum!!

    Första bilden är inte BRA!!! Se till att mäklaren byter ut den!! Ett tips kan ju vara att dekorera utanför med lite blommor, typ ljung och krysantemum för att få lite extra färg.

  19. Christine
    #10

    Tack snälla för alla svar!!

    Vet om att huset kan kännas lite stort och skrämmande. I ena delen håller jag med om att det känns lite kalt och därför målade vi om väggen bakom soffan med en varm röd/orange färg men det syns ju liksom inte på någon bild..
    Vi hade inte fixat något speciellt inför fotograferingen, bara städat undan en hel massa leksaker och plockat undan lite. Tack för alla synpunkter, fortsätter med försäljningen...
    PS. Färgen i sovrummet kan jag försöka ta reda på vad den heter, återkommer med det!
  20. 10
    Tack snälla för alla svar!! Vet om att huset kan kännas lite stort och skrämmande. I ena delen håller jag med om att det känns lite kalt och därför målade vi om väggen bakom soffan med en varm röd/orange färg men det syns ju liksom inte på någon bild..
    Vi hade inte fixat något speciellt inför fotograferingen, bara städat undan en hel massa leksaker och plockat undan lite. Tack för alla synpunkter, fortsätter med försäljningen...
    PS. Färgen i sovrummet kan jag försöka ta reda på vad den heter, återkommer med det!

Liknande trådar

  1. Sälja huset!
    By ~Trixie~ in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-04-09, 08:04
  2. Tvingas man sälja huset
    By Anonym in forum Separation
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-29, 08:05
  3. Eva om att sälja huset
    By Åsa med E och e in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-13, 06:48
  4. Sälja huset?
    By anonymt namn in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-21, 21:39
  5. Sälja huset nu eller sen?
    By utan nickname in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-10-31, 17:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar