naturläkemedel mot eksem?
Mammasnack
  1. Anna
    #1

    naturläkemedel mot eksem?

    Min treåring har sen två år tillbaka haft massor med eksem, speciellt på fötter och händer. Har varit på sjukhus massor med gånger, får kortison och mjukgörande som måste användas flera gånger om dagen. Annars kliar han tills han blöder. Finns det någon annan mirakelcreme förutom kortison (som jag inte vill använda dagligen) eller vad gör man!?
  2. 1
    naturläkemedel mot eksem? Min treåring har sen två år tillbaka haft massor med eksem, speciellt på fötter och händer. Har varit på sjukhus massor med gånger, får kortison och mjukgörande som måste användas flera gånger om dagen. Annars kliar han tills han blöder. Finns det någon annan mirakelcreme förutom kortison (som jag inte vill använda dagligen) eller vad gör man!?
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    Aloe Vera kanske?

    Eller Tea Tree Oil?

    Fråga på en ordentlig hälsokost, de brukar ha koll men Aloe Vera-gel hjälper mig när jag har torra hudfläckar som jag river på tills det blöder...
    Kan ju vara känsligt just för att barnet är så litet men kolla upp det ordentligt innan!
  4. 2
    Aloe Vera kanske? Eller Tea Tree Oil?

    Fråga på en ordentlig hälsokost, de brukar ha koll men Aloe Vera-gel hjälper mig när jag har torra hudfläckar som jag river på tills det blöder...
    Kan ju vara känsligt just för att barnet är så litet men kolla upp det ordentligt innan!
  5. TP
    #3

    En del blir hjälpta av

    Bisalva

    andra av Tea Tree Oil Hudlotion (OBS! INTE ren Tea Tree Oil - det är alldeles för starkt!!!)

    Aloe Vera-cremer kan också hjälpa.

    Men det jag varmast rekommenderar är att försöka få tid hos hudläkaren på Carlanderska Sjukhuset i Göteborg. Hon är verkligen toppen - och skriver ut salvor som hjälper! Både maken och barnens kusin har jag fått dit i höst - och de är hur fina som helst nu!
  6. 3
    En del blir hjälpta av Bisalva

    andra av Tea Tree Oil Hudlotion (OBS! INTE ren Tea Tree Oil - det är alldeles för starkt!!!)

    Aloe Vera-cremer kan också hjälpa.

    Men det jag varmast rekommenderar är att försöka få tid hos hudläkaren på Carlanderska Sjukhuset i Göteborg. Hon är verkligen toppen - och skriver ut salvor som hjälper! Både maken och barnens kusin har jag fått dit i höst - och de är hur fina som helst nu!
  7. sara med 4:e på väg
    #4

    Jag kör med en...

    asiatisk salva som heter 999 den är helt otrolig. Använder den på mig själv och på lillkillen mot eksem. Vet inte hur många olika kortison salvor jag använt under årens lopp och inget har fungerat direkt. Så fick jag tipset om denna salva och redan efter två påstryckningar var de helt borta, jag grät nästan av lycka. Jag har köpt denna salvan i en asiatisk affär i GBG som heter HUNG FAT LIVS
  8. 4
    Jag kör med en... asiatisk salva som heter 999 den är helt otrolig. Använder den på mig själv och på lillkillen mot eksem. Vet inte hur många olika kortison salvor jag använt under årens lopp och inget har fungerat direkt. Så fick jag tipset om denna salva och redan efter två påstryckningar var de helt borta, jag grät nästan av lycka. Jag har köpt denna salvan i en asiatisk affär i GBG som heter HUNG FAT LIVS
  9. Sofia*
    #5

    laktobaciller

    Mjälksyrebakterier gör huden smidigare, det kan man antingen få i sig via kost, tex syrade grönsaker, ProVivia, Molkosan, eller så kan man äta dem som kapslar. Kolla på hälsokosten. Vitamin b1, tiamin, påverkar också hudens smidighet och en del former av eksem. Det få man i sig från tex vetegroddar eller så strör man lite öljäst på filmjölken eller i vällingen, även det hittar du på hälsokosten.
  10. 5
    laktobaciller Mjälksyrebakterier gör huden smidigare, det kan man antingen få i sig via kost, tex syrade grönsaker, ProVivia, Molkosan, eller så kan man äta dem som kapslar. Kolla på hälsokosten. Vitamin b1, tiamin, påverkar också hudens smidighet och en del former av eksem. Det få man i sig från tex vetegroddar eller så strör man lite öljäst på filmjölken eller i vällingen, även det hittar du på hälsokosten.
  11. Medlem sedan
    Aug 1999
    #6

    Jag smörjer med...

    ...kräm gjord av bivax och rapsolja. Den fungerar mest som en mekaniska barriär som ger huden möjlighet att läka sig själv. Man får smörja ofta och det blir lite kladdigt - men fungerar gör det!

    Däremot har det som funkat bäst varit att förebygga eksemen. I perioder har de enda symptomen på allergier hos mina barn varit just eksem på händer och/elelr fötter...
  12. 6
    Jag smörjer med... ...kräm gjord av bivax och rapsolja. Den fungerar mest som en mekaniska barriär som ger huden möjlighet att läka sig själv. Man får smörja ofta och det blir lite kladdigt - men fungerar gör det!

    Däremot har det som funkat bäst varit att förebygga eksemen. I perioder har de enda symptomen på allergier hos mina barn varit just eksem på händer och/elelr fötter...
  13. ***
    #7

    Propolis

    Jag använder Propolis kräm från Forever Living Products (Aloe Vera) på min 2,5 åring med eksem.
    När hon var yngre kliade hon till hon blödde och den enda krämen som hjälpte var just aloe Veras Propolis den gör huden mjuk och fin + att den får eksemet att försvinna.
    Vi har provat massor med krämer och denna är oslagbar.
  14. 7
    Propolis Jag använder Propolis kräm från Forever Living Products (Aloe Vera) på min 2,5 åring med eksem.
    När hon var yngre kliade hon till hon blödde och den enda krämen som hjälpte var just aloe Veras Propolis den gör huden mjuk och fin + att den får eksemet att försvinna.
    Vi har provat massor med krämer och denna är oslagbar.
  15. Anna
    #8

    Tack all för era svar! Var har du köpt Propolis?

    I vanlig hälsokostaffär?
  16. 8
    Tack all för era svar! Var har du köpt Propolis? I vanlig hälsokostaffär?
  17. ***
    #9

    Kan endast köpas

    via speciella visningar hemma hos någon (precis som Tupperware). Det enklaste är att du är värdinna för en egen visning. Det är jättetrevligt, bjud hem några vänner och så får ni en bra presentation av produkterna och möjlighet att handla.

    Gå in på Forever Living Products hemsida och kontakta dom direkt, så kommer en återförsäljare som bor i närheten av dig att höra av sig.
    http://www.foreverliving.se/

    Jag kom i kontakt med produkterna på en visning för 4 år sedan och när jag fick min dotter för 2,5 år sedan provade vi mängder av kortisonsalvor mot hennes allergi och Propolis var som jag sa den bästa för hennes hud. Så nu är jag själv återförsäljare!
  18. 9
    Kan endast köpas via speciella visningar hemma hos någon (precis som Tupperware). Det enklaste är att du är värdinna för en egen visning. Det är jättetrevligt, bjud hem några vänner och så får ni en bra presentation av produkterna och möjlighet att handla.

    Gå in på Forever Living Products hemsida och kontakta dom direkt, så kommer en återförsäljare som bor i närheten av dig att höra av sig.
    http://www.foreverliving.se/

    Jag kom i kontakt med produkterna på en visning för 4 år sedan och när jag fick min dotter för 2,5 år sedan provade vi mängder av kortisonsalvor mot hennes allergi och Propolis var som jag sa den bästa för hennes hud. Så nu är jag själv återförsäljare!
  19. Anna
    #10

    nej man kan köpa på nätet

    på massor av ställen, såg jag när jag sökte. Men det var väldigt dyrt, då vill jag nog ha nån liten provtub innan för att se om det verkligen är bra. Fungerar det kan man ju betala nästan hur mycket som helst för att barnen ska slippa klia tills det blöder...
  20. 10
    nej man kan köpa på nätet på massor av ställen, såg jag när jag sökte. Men det var väldigt dyrt, då vill jag nog ha nån liten provtub innan för att se om det verkligen är bra. Fungerar det kan man ju betala nästan hur mycket som helst för att barnen ska slippa klia tills det blöder...
  21. ***
    #11

    Be att få varuprover!

    Jo, du har rätt det finns återförsäljare som säljer via nätet. Kontakta dom eller Forever direkt och be om varuprover för just Aloe Propolis creme så kommer du att få det.
    Det braiga med visningar är ju informationen kring produkterna.

    Visst det är dyrt men det är bra produkter, Forever har dessutom 90 dagar nöjd kund garanti. Så är du inte nöjd med din produkt så kan du skicka tillbaka den tillsammans med kvitto och få pengarna tillbaka (produkten kan vara helt/delvis slut).
  22. 11
    Be att få varuprover! Jo, du har rätt det finns återförsäljare som säljer via nätet. Kontakta dom eller Forever direkt och be om varuprover för just Aloe Propolis creme så kommer du att få det.
    Det braiga med visningar är ju informationen kring produkterna.

    Visst det är dyrt men det är bra produkter, Forever har dessutom 90 dagar nöjd kund garanti. Så är du inte nöjd med din produkt så kan du skicka tillbaka den tillsammans med kvitto och få pengarna tillbaka (produkten kan vara helt/delvis slut).
  23. Medlem sedan
    Apr 2017
    #12
    Salva mot eksem - http://shytоbuy.se Min son har haft mycket eksem och utslag, den här salvan är den första som verkligen har hjälpt. Jättebra och fullt betyg!
  24. 12
    Salva mot eksem - http://shytоbuy.se Min son har haft mycket eksem och utslag, den här salvan är den första som verkligen har hjälpt. Jättebra och fullt betyg!

Liknande trådar

  1. naturläkemedel?
    By siempre1 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-24, 13:50
  2. Naturläkemedel
    By anonymt namn in forum Mammasnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-11, 12:07
  3. Naturläkemedel
    By anonymt namn in forum Sex & erotik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-10, 22:38
  4. Naturläkemedel
    By Busens mor in forum Autismspektrum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 12:09
  5. naturläkemedel
    By Camilla in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-05, 07:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar