Strid med bostadsrättsföreningen
  1. Medlem sedan
    Jun 2001
    #1

    Strid med bostadsrättsföreningen

    Så är jag åter igen i strid med min bostadsrättsförening, denna gång angående bommar som har monterats vid infarterna till mitt bostadsområde. Åter igen har man moterat upp bommar som försvårar för mig som sitter i rullstol, nu måste jag lasta ur rullstolen i bilen för att öppna bommen och sedan in med rullstolen igen då jag ska in i området.

    Min bil har jag parkerat på områdets vanliga bilparkering men när jag gör mina veckoinköp med mat så behöver jag in med bilen för att lasta ur varorna eftersom det är för långt att köra med ett par matkassar i knät när jag kör rullstolen, i synnerhet på vintern om det är snö och halt.

    Ibland blir jag galen på hur det funkar inom mitt område, vi får väl se hur striden går denna gång.
  2. 1
    Strid med bostadsrättsföreningen Så är jag åter igen i strid med min bostadsrättsförening, denna gång angående bommar som har monterats vid infarterna till mitt bostadsområde. Åter igen har man moterat upp bommar som försvårar för mig som sitter i rullstol, nu måste jag lasta ur rullstolen i bilen för att öppna bommen och sedan in med rullstolen igen då jag ska in i området.

    Min bil har jag parkerat på områdets vanliga bilparkering men när jag gör mina veckoinköp med mat så behöver jag in med bilen för att lasta ur varorna eftersom det är för långt att köra med ett par matkassar i knät när jag kör rullstolen, i synnerhet på vintern om det är snö och halt.

    Ibland blir jag galen på hur det funkar inom mitt område, vi får väl se hur striden går denna gång.
  3. vittosvart
    #2

    En fundering...

    Kunde det inte gå med en fjärrstyrd bom...finns det sådana? Det finns ju dörröppnare...kanske en fråga att ta upp med din kommun som bostadsanpassning? Dom borde vara nöjda med att du klarar dig själv i lägenheten :)
    \"Små saker kan få stora konsekvenser\" för den som använder rullstol.
  4. 2
    En fundering... Kunde det inte gå med en fjärrstyrd bom...finns det sådana? Det finns ju dörröppnare...kanske en fråga att ta upp med din kommun som bostadsanpassning? Dom borde vara nöjda med att du klarar dig själv i lägenheten :)
    \"Små saker kan få stora konsekvenser\" för den som använder rullstol.
  5. Medlem sedan
    Jun 2001
    #3

    Föreslagit

    Jag har föreslagit just att föreningen låter montera en fjärrstyrning av bommen. Men jag tycker det är föreningens sak att bekosta detta då de visste om mina problem redan innan bommen monterades och struntade i att snacka med mig innan.

    Men när jag föreslog detta i ett mail så fick jag bara ett snorkigt brev tillbaka och svaret skrevs av vår fastighetsskötare. Ingen ur föreningens styrelse har en bemödat sig med att svara mig så nu är det krig.
  6. 3
    Föreslagit Jag har föreslagit just att föreningen låter montera en fjärrstyrning av bommen. Men jag tycker det är föreningens sak att bekosta detta då de visste om mina problem redan innan bommen monterades och struntade i att snacka med mig innan.

    Men när jag föreslog detta i ett mail så fick jag bara ett snorkigt brev tillbaka och svaret skrevs av vår fastighetsskötare. Ingen ur föreningens styrelse har en bemödat sig med att svara mig så nu är det krig.

Liknande trådar

  1. vad är viktigt att ta strid för
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2011-10-12, 20:28
  2. inre strid......
    By fin_ in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-01, 08:31
  3. Skolfrökens sista strid
    By -MaryT- in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-06-19, 17:36
  4. Inre strid... (Långt)
    By jennyre in forum Föräldraskap
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-01-12, 21:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar