är det bara jag som är supertrött jämt?
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    är det bara jag som är supertrött jämt?

    Jag försökaer läsa hä roch hänga med lite, men det är svårt.
    Ingen verkar vara trött eller lida sömnbrist.

    Är det bara jag som önskar att få sova 1 vecka eller 2?
    Lukas äter gärna 1,2,3 ,4 gånger per natt och jag har svårt att somna om då, även fast han ligger hos mig i sängen, jag slipper gå upp och hämta honom och så.

    Men jag sover illa pga min vänsterhand som jag har problem med, jag sover med en avlastningsskena som är ivägen så jag tar på och av ett par gånger per natt.

    Sen när man har 2 till barn att ta hand om, så rusar dagarna bara på även fast sambon är hemma och är pappaledig.

    Hur orkar ni med?
    Några hemliga tips?
  2. 1
    är det bara jag som är supertrött jämt? Jag försökaer läsa hä roch hänga med lite, men det är svårt.
    Ingen verkar vara trött eller lida sömnbrist.

    Är det bara jag som önskar att få sova 1 vecka eller 2?
    Lukas äter gärna 1,2,3 ,4 gånger per natt och jag har svårt att somna om då, även fast han ligger hos mig i sängen, jag slipper gå upp och hämta honom och så.

    Men jag sover illa pga min vänsterhand som jag har problem med, jag sover med en avlastningsskena som är ivägen så jag tar på och av ett par gånger per natt.

    Sen när man har 2 till barn att ta hand om, så rusar dagarna bara på även fast sambon är hemma och är pappaledig.

    Hur orkar ni med?
    Några hemliga tips?
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2

    Jo, visst är man trött!

    Jag tycker nätterna är lite bökiga just nu. Storasyster är oerhört mammig nu, så hon ska ligga hos mig på natten och ska känna mig hela tiden. Inte lätt att ligga och amma och samtidigt ha Freja tätt tätt intill likosm... Drar sambon henne intill sig för att jag ska få amma blir Freja jättestött och ledsen... Jag hoppas att Freja blir lugnare när det har gått ett tag, hon behöver nog vänja sig.

    Vad är det som har hänt med din hand? Är det det här karpateltunnel bla bla-någonting? Ja du vet vad jag manar.

    Ha det bra, hoppas du känner dig utvilad snart! Jag tror att det tar några veckor att finna lugnet och ron i familjen igen. Då lär allt falla på plats - hoppas jag! :-)
  4. 2
    Jo, visst är man trött! Jag tycker nätterna är lite bökiga just nu. Storasyster är oerhört mammig nu, så hon ska ligga hos mig på natten och ska känna mig hela tiden. Inte lätt att ligga och amma och samtidigt ha Freja tätt tätt intill likosm... Drar sambon henne intill sig för att jag ska få amma blir Freja jättestött och ledsen... Jag hoppas att Freja blir lugnare när det har gått ett tag, hon behöver nog vänja sig.

    Vad är det som har hänt med din hand? Är det det här karpateltunnel bla bla-någonting? Ja du vet vad jag manar.

    Ha det bra, hoppas du känner dig utvilad snart! Jag tror att det tar några veckor att finna lugnet och ron i familjen igen. Då lär allt falla på plats - hoppas jag! :-)
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3

    Jag är också trött ...

    .. även fast jag oftast får sova mellan 5-7 timmar i sträck. När lillgumman är vaken är det tuttning som gäller nästan hela tiden .. det tär på en oavsett hur mycket man får sova på nätterna!

    Tänk om ens karl kunde fatta det nån gång!?
    (nej jag ska va snäll .. de är ju trots allt farsdag. fnys ;)!

  6. 3
    Jag är också trött ... .. även fast jag oftast får sova mellan 5-7 timmar i sträck. När lillgumman är vaken är det tuttning som gäller nästan hela tiden .. det tär på en oavsett hur mycket man får sova på nätterna!

    Tänk om ens karl kunde fatta det nån gång!?
    (nej jag ska va snäll .. de är ju trots allt farsdag. fnys ;)!

  7. Medlem sedan
    Dec 2003
    #4

    Hemligt tips!

    Så länge pappa är hemma så måste du stjäla sovstunder! Det där med att vara social och så får vänta! En kort tid just nu måste du prioritera den lille och dig själv. Så enkelt är det!
  8. 4
    Hemligt tips! Så länge pappa är hemma så måste du stjäla sovstunder! Det där med att vara social och så får vänta! En kort tid just nu måste du prioritera den lille och dig själv. Så enkelt är det!
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    hur jag orkar..

    hmm säj det ingen aning.. vissa nätter sover jag hela 2 timmar:) ja jippie!! nävars men man får försöka lägga sig att vila lite... på dagarna.. at vila kroppen hjälper faktist även om man inte sover.. jag senaste veckan haft 5 åringen och lillkillen själv på förmidagen.. min käääära gulliga 5 åring sitter relativt snällt vid datorn på förmidagen och spelar spel och jag har helt enkelt sagt att mamma MÅSTE få vila lite.. och förklarat varför.. sedan blir det inga långa stunder men jag hinner slumra till lite då och då med liten på bröstet i soffan.. själv förstår jag inte hur jag orkar.. endå ca 3-4 timmars sömn/dygn låter ju inte friskt att klara sig på .. men jag gör det sambon däremot är som en död om dagarna trots att han sover om nätterna och somnar om blixtsnabbt när han bytt en blöjja... han kan sova hela förmidagen om han får medan jag fixar att vara relativt pigg och så om dagarna.. märkligt!
  10. 5
    hur jag orkar.. hmm säj det ingen aning.. vissa nätter sover jag hela 2 timmar:) ja jippie!! nävars men man får försöka lägga sig att vila lite... på dagarna.. at vila kroppen hjälper faktist även om man inte sover.. jag senaste veckan haft 5 åringen och lillkillen själv på förmidagen.. min käääära gulliga 5 åring sitter relativt snällt vid datorn på förmidagen och spelar spel och jag har helt enkelt sagt att mamma MÅSTE få vila lite.. och förklarat varför.. sedan blir det inga långa stunder men jag hinner slumra till lite då och då med liten på bröstet i soffan.. själv förstår jag inte hur jag orkar.. endå ca 3-4 timmars sömn/dygn låter ju inte friskt att klara sig på .. men jag gör det sambon däremot är som en död om dagarna trots att han sover om nätterna och somnar om blixtsnabbt när han bytt en blöjja... han kan sova hela förmidagen om han får medan jag fixar att vara relativt pigg och så om dagarna.. märkligt!
  11. Medlem sedan
    Jul 2004
    #6

    Låt pappan ta barnen

    Jag håller med Wilma- du måste låta barnen vara med pappan och se till att sova på dagen! För när han jobbar igen kommer det inte att gå! Första månaden var min man hemma men nu jobbar han. Visst, Felicia sover 1,5 timme på dagen men då sover INTE Leah utan vill ammas. Och när Leah väl somnar så vaknar Felicia och ska ha mat- jag får aldrig vila på dagen. Ofta sover jag 2-3 timmar på natten och det är urjobbigt.

    Min mamma brukar komma hit en gång i veckan så att jag kan sova en stund på dagen, det är ett tips sen när du är själv med barnen (om du nu blir det).
  12. 6
    Låt pappan ta barnen Jag håller med Wilma- du måste låta barnen vara med pappan och se till att sova på dagen! För när han jobbar igen kommer det inte att gå! Första månaden var min man hemma men nu jobbar han. Visst, Felicia sover 1,5 timme på dagen men då sover INTE Leah utan vill ammas. Och när Leah väl somnar så vaknar Felicia och ska ha mat- jag får aldrig vila på dagen. Ofta sover jag 2-3 timmar på natten och det är urjobbigt.

    Min mamma brukar komma hit en gång i veckan så att jag kan sova en stund på dagen, det är ett tips sen när du är själv med barnen (om du nu blir det).
  13. Karenina m. Saga 051018
    #7

    Jag med!

    Men jag vågar knappt säga det för jag har det ändå så mycket lättare än många av er. Saga sover 3-6 timmar i sträck på natten så det blir en eller två nattamningar. Och inte har hon några syskon jag måste ta hand om på dagen. Jag är ett vrak ändå, så jag förstår inte hur en del av er fixar tillvaron när jag läser hur ni har det! Skickar styrkekramar till er!
  14. 7
    Jag med! Men jag vågar knappt säga det för jag har det ändå så mycket lättare än många av er. Saga sover 3-6 timmar i sträck på natten så det blir en eller två nattamningar. Och inte har hon några syskon jag måste ta hand om på dagen. Jag är ett vrak ändå, så jag förstår inte hur en del av er fixar tillvaron när jag läser hur ni har det! Skickar styrkekramar till er!
  15. Medlem sedan
    May 2001
    #8

    Inga hemliga tips

    Det har helt enkelt blivit lite bättre. Jag födde ju några veckor före dig och tidigare orkade jag inte ens starta datorn för att titta här. Startade jag den läste jag lite, men orkade inte svara på några inlägg. Sen kommer det fortfarande nätter, när hon äter mer än annars, eller bara inte kan sova och då är jag återigen trött så jag gråter, men jag tycker i allmänhet att det blir bättre och bättre. Även med kroppen och att jag orkar gå ut och få lite frisk luft varje dag gör också sitt till. I början sov jag förresten alltid på dagen när hon sov, men det gör jag inte längre.
  16. 8
    Inga hemliga tips Det har helt enkelt blivit lite bättre. Jag födde ju några veckor före dig och tidigare orkade jag inte ens starta datorn för att titta här. Startade jag den läste jag lite, men orkade inte svara på några inlägg. Sen kommer det fortfarande nätter, när hon äter mer än annars, eller bara inte kan sova och då är jag återigen trött så jag gråter, men jag tycker i allmänhet att det blir bättre och bättre. Även med kroppen och att jag orkar gå ut och få lite frisk luft varje dag gör också sitt till. I början sov jag förresten alltid på dagen när hon sov, men det gör jag inte längre.
  17. Medlem sedan
    Jun 2003
    #9

    Zombie här med..

    inga tips tyvärr, lika trött jag. Gråter ibland när jag vaknar efter en i princip, sömnlös natt.

    Bara att härda ut antar jag

    /Anna
  18. 9
    Zombie här med.. inga tips tyvärr, lika trött jag. Gråter ibland när jag vaknar efter en i princip, sömnlös natt.

    Bara att härda ut antar jag

    /Anna
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10

    svar på din fråga

    Jag trodde jag hade karpaltunnelsyndrom i handen, men
    så var jag till vc i torsdags.
    Läkaren var toppenbra och kollade noga hela armen, handen, fingrarna och nacken.

    Det är inte karpaltunnelsyndrom tror han utan en nerv som kommit i kläm. Det kan komma från nacken, men jag har inte ont i nacken.

    När han testade min känsel på båda armarna konstaterade vi att jag inte har samma känsel alls som i vänsterarm som i höger. Det har jag knappt märkt av, eftersom jag besväras mest av handen.

    Jag ska få remiss till skallröntgen av honom, han ville inte släppa nig helt, och inte inflammationshämmande då jag ammar. Annars hoppas vi det försvinner inom 1 vecka. Nu är det måndag och likadant, men jag hoppas det ger med sig.
  20. 10
    svar på din fråga Jag trodde jag hade karpaltunnelsyndrom i handen, men
    så var jag till vc i torsdags.
    Läkaren var toppenbra och kollade noga hela armen, handen, fingrarna och nacken.

    Det är inte karpaltunnelsyndrom tror han utan en nerv som kommit i kläm. Det kan komma från nacken, men jag har inte ont i nacken.

    När han testade min känsel på båda armarna konstaterade vi att jag inte har samma känsel alls som i vänsterarm som i höger. Det har jag knappt märkt av, eftersom jag besväras mest av handen.

    Jag ska få remiss till skallröntgen av honom, han ville inte släppa nig helt, och inte inflammationshämmande då jag ammar. Annars hoppas vi det försvinner inom 1 vecka. Nu är det måndag och likadant, men jag hoppas det ger med sig.

Liknande trådar

  1. Bara sur och vresig jämt
    By Så less in forum Kärlek & relationer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-04-27, 07:06
  2. Är det bara vi som är sjuka jämt?
    By belgo in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-25, 13:25
  3. Supertrött är
    By Anna-UK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-02, 01:08
  4. Nån mer som är supertrött på
    By Sicily in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-17, 08:20
  5. Ammar jämt, men bara skriker
    By bubblan in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-26, 20:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar