Farligt att äta?
Barnsjukdomar
  1. Åsa
    #1

    Farligt att äta?

    Hej
    Vi var på brunch idag och vår 5-måndaders fick tag i en salamiskiva som hon snabbt började äta på, frågan är är det farligt, finns det risk för att hon ska få listeria eller något annat?
  2. 1
    Farligt att äta? Hej
    Vi var på brunch idag och vår 5-måndaders fick tag i en salamiskiva som hon snabbt började äta på, frågan är är det farligt, finns det risk för att hon ska få listeria eller något annat?
  3. Lena
    #2

    Tror inte...

    ... det är nån fara. När det gäller listeria så är det för nyfödda och gravida som det kan vara farligt. Men är du orolig så ring och kolla med sjukvårdsupplysningen.
  4. 2
    Tror inte... ... det är nån fara. När det gäller listeria så är det för nyfödda och gravida som det kan vara farligt. Men är du orolig så ring och kolla med sjukvårdsupplysningen.
  5. 71:an Nika
    #3

    Ja, det kan

    vara farligt med salami tydligen. Lärde mig det i samband med EHEC-fallen.

    Salami kan innehålla EHEC bakterie och ska inte ges till barn under.....ja, vad var det nu? 5 år?
  6. 3
    Ja, det kan vara farligt med salami tydligen. Lärde mig det i samband med EHEC-fallen.

    Salami kan innehålla EHEC bakterie och ska inte ges till barn under.....ja, vad var det nu? 5 år?
  7. Malin
    #4

    Gäller detta även...

    ... prickigkorv, skinka och dylikt? Eller är det bara salami?
  8. 4
    Gäller detta även... ... prickigkorv, skinka och dylikt? Eller är det bara salami?
  9. 71:an Nika
    #5

    Vad jag vet

    så är det bara salami. Den är behandlad på ett annat sätt än vanlig prickig korv. Det heter att den är fermenterad. Jag vet inte exkat vad det innebär, men gå in på google och skriv fermenterad så hittar du säkert något.
  10. 5
    Vad jag vet så är det bara salami. Den är behandlad på ett annat sätt än vanlig prickig korv. Det heter att den är fermenterad. Jag vet inte exkat vad det innebär, men gå in på google och skriv fermenterad så hittar du säkert något.

Liknande trådar

  1. Farligt att bli arg?
    By Mollsan in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-05, 19:55
  2. Hur farligt???
    By kickik75 in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-12-13, 17:59
  3. Hur farligt???
    By kickik75 in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-12-13, 17:51
  4. Är det farligt
    By anonymt namn in forum _0807 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-25, 13:26
  5. FARLIGT????
    By Emelie_ in forum _0806 Junibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-06, 12:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar