Tabletter vid scenskräck.
Mammasnack
  1. Behöver hjälp
    #1

    Tabletter vid scenskräck.

    Kanske vänder jag mig till totalt fel grupp att fråga i nu, men jag undrar om det är någon som har någon erfarenhet av att ha provat att äta tabletter för att klara av att göra redovisningar od ?
    Jag har sådan bedrövlig scenskräck, och skräck för att göra redovisningar, vara på anställningsintervjuer och liknande. Och det hjälper inte i mitt fall att säga att det blir bättre med övning mm, för det blir snarare bara sämre. Jag får ryckningar i ansiktet, skakningar i huvududet, så jag helst måste sitta ner och hålla det i händerna, och blir totalt tom i skallen och glömmer allt jag ska säga. Likadant är det när jag är på anställningsintervjuer och liknande. Och desto fler \"dåliga\" erfarenheter jag får när jag provat och allt bara blivit såhär fel, så har det bara blivit sämre och sämre sedan.

    Så om jag inte kan hitta någon sorts preparat snart, så vet jag inte vad jag gör. Har en framställning som jag måste göra snart, inför ca 30 personer, och jag har svårigheter att ens klara sådant inför 5-10 personer, så om jag inte kan få någon sorts tabletthjälp till detta så kommer jag se till att vara sjuk den dagen, och alla andra dagar som innebär sådana här saker. Men på det viset vill jag ju egentligen inte ha det, utan jag vill ju klara det här !! Det är bara det att det inte funkar på vanligt sätt.
    Så om det är någon här som har provat tabletter och kan berätta hur det funkat för er, så tar jag tacksamt emot info. Vill veta lite mer om vad som kan funka eller ej, innan jag går till läkare för att försöka få ut tabletter.

  2. 1
    Tabletter vid scenskräck. Kanske vänder jag mig till totalt fel grupp att fråga i nu, men jag undrar om det är någon som har någon erfarenhet av att ha provat att äta tabletter för att klara av att göra redovisningar od ?
    Jag har sådan bedrövlig scenskräck, och skräck för att göra redovisningar, vara på anställningsintervjuer och liknande. Och det hjälper inte i mitt fall att säga att det blir bättre med övning mm, för det blir snarare bara sämre. Jag får ryckningar i ansiktet, skakningar i huvududet, så jag helst måste sitta ner och hålla det i händerna, och blir totalt tom i skallen och glömmer allt jag ska säga. Likadant är det när jag är på anställningsintervjuer och liknande. Och desto fler \"dåliga\" erfarenheter jag får när jag provat och allt bara blivit såhär fel, så har det bara blivit sämre och sämre sedan.

    Så om jag inte kan hitta någon sorts preparat snart, så vet jag inte vad jag gör. Har en framställning som jag måste göra snart, inför ca 30 personer, och jag har svårigheter att ens klara sådant inför 5-10 personer, så om jag inte kan få någon sorts tabletthjälp till detta så kommer jag se till att vara sjuk den dagen, och alla andra dagar som innebär sådana här saker. Men på det viset vill jag ju egentligen inte ha det, utan jag vill ju klara det här !! Det är bara det att det inte funkar på vanligt sätt.
    Så om det är någon här som har provat tabletter och kan berätta hur det funkat för er, så tar jag tacksamt emot info. Vill veta lite mer om vad som kan funka eller ej, innan jag går till läkare för att försöka få ut tabletter.

  3. thelsa
    #2

    Rätt vanligt tror jag..

    att behöva något slags preparat för att fixa framföranden och liknande. Själva typen av medicin kallas betablockerare, men jag kan inte komma på något specifikt märke nu.
    En person i min närhet får sån ångest inför tentor att han måste äta medicin för att inte nervositeten helt blockerar honom. Känner även en annan som tar betablockerare för att bli av med tillfällig hjärtklappning vid nervositet.
    Prata du med en läkare om dina besvär, det finns ju hjälp att få! Lycka till!
  4. 2
    Rätt vanligt tror jag.. att behöva något slags preparat för att fixa framföranden och liknande. Själva typen av medicin kallas betablockerare, men jag kan inte komma på något specifikt märke nu.
    En person i min närhet får sån ångest inför tentor att han måste äta medicin för att inte nervositeten helt blockerar honom. Känner även en annan som tar betablockerare för att bli av med tillfällig hjärtklappning vid nervositet.
    Prata du med en läkare om dina besvär, det finns ju hjälp att få! Lycka till!
  5. Eva
    #3

    Tror inte det hjälper med piller

    Har man fobier av olika slag finns det inte piller som hjälper, utan det enda som hjälper är terapi av något slag, typ KBT.

    Läs http://www.doktoronline.se/func/qa?DocumentId=209 så får du mer info.
  6. 3
    Tror inte det hjälper med piller Har man fobier av olika slag finns det inte piller som hjälper, utan det enda som hjälper är terapi av något slag, typ KBT.

    Läs http://www.doktoronline.se/func/qa?DocumentId=209 så får du mer info.
  7. .
    #4

    Betablockerare

    är egentligen en blodtrycksmedicin men den kan även användas för scenskräck!
    Fast du måste ju såklart låta läkaren avgöra vad h*n rekommenderar.
  8. 4
    Betablockerare är egentligen en blodtrycksmedicin men den kan även användas för scenskräck!
    Fast du måste ju såklart låta läkaren avgöra vad h*n rekommenderar.
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5

    prova detta!!

    Självhjälp i mkt snabb form finns här att prova:
    http://eftsweden.se/EFT%20pa%20svenska.pdf

    HÄR kan du läsa mer om tekniken:
    http://eftsweden.se

    och en snarlik variant finns här:
    http://www.tftsverige.com/

    och den kan du prova genast:
    http://www.thoughtfieldtherapy.net/try_tft.html


    Det låter som hokus pokus, men det är många som tycker att det fungerar jättebra. Värt ett försök tycker jag, eftersom det är både smärtfritt och helt ofarligt.
    Artikel från Expressen om ormfobi som botats med TFT:
    http://www.expressen.se/index.jsp?a=297103&d=452&print =yes
  10. 5
    prova detta!! Självhjälp i mkt snabb form finns här att prova:
    http://eftsweden.se/EFT%20pa%20svenska.pdf

    HÄR kan du läsa mer om tekniken:
    http://eftsweden.se

    och en snarlik variant finns här:
    http://www.tftsverige.com/

    och den kan du prova genast:
    http://www.thoughtfieldtherapy.net/try_tft.html


    Det låter som hokus pokus, men det är många som tycker att det fungerar jättebra. Värt ett försök tycker jag, eftersom det är både smärtfritt och helt ofarligt.
    Artikel från Expressen om ormfobi som botats med TFT:
    http://www.expressen.se/index.jsp?a=297103&d=452&print =yes
  11. Helena
    #6

    Terapi

    Det du lider av är en sorts social fobi och det du behöver är kognitiv beteendeterapi för att lära dig hantera panikkänslorna. Svår att få men å andra sidan så pass effektiv att ingen långvarig behandling brukar behövas. När du får redskapen kan du ju liksom träna hela tiden eftersom det här är något man ställs inför i sin vardag, både i större och mindre sammanhang. Kolla vad som finns i din närhet och se om du kan bekosta det ur egen ficka, det är tyvärr brist på terapeuter och mycket svårt att få remiss efter vad jag har hört.
  12. 6
    Terapi Det du lider av är en sorts social fobi och det du behöver är kognitiv beteendeterapi för att lära dig hantera panikkänslorna. Svår att få men å andra sidan så pass effektiv att ingen långvarig behandling brukar behövas. När du får redskapen kan du ju liksom träna hela tiden eftersom det här är något man ställs inför i sin vardag, både i större och mindre sammanhang. Kolla vad som finns i din närhet och se om du kan bekosta det ur egen ficka, det är tyvärr brist på terapeuter och mycket svårt att få remiss efter vad jag har hört.
  13. Annika
    #7

    Jo...

    jag åt Inderal, en betablockerare, av andra skäl men märkte att det hjälpte mycket bra även mot \"scenskräck\" och liknande. Vet att det finns personer som tar det just för detta ändamål. Fråga gärna mer om det är något du undrar!
  14. 7
    Jo... jag åt Inderal, en betablockerare, av andra skäl men märkte att det hjälpte mycket bra även mot \"scenskräck\" och liknande. Vet att det finns personer som tar det just för detta ändamål. Fråga gärna mer om det är något du undrar!
  15. Jenny
    #8

    Den fick jag med!

    mEN OCKSÅ FÖR ANDRA SAKER. mIN SOCIALA Fobi. (ooops, caps lock!) Den hjälpte till för att kroppsligen sänka pulsen och sånt när jag var tvungen att göra något som tex. att handla. Funkar väl sådär för mig..
  16. 8
    Den fick jag med! mEN OCKSÅ FÖR ANDRA SAKER. mIN SOCIALA Fobi. (ooops, caps lock!) Den hjälpte till för att kroppsligen sänka pulsen och sånt när jag var tvungen att göra något som tex. att handla. Funkar väl sådär för mig..
  17. Fru Marmelad
    #9

    Jag håller med

    Fick inderal mot stressrelaterad huvudvärk egentligen, men jag märkte att jag blev mycket \"lugnare\" i vissa situationer medan jag tog medicinen.

    Men långsiktigt kanske det är bra att testa med t.ex. kognitiv beteendeterapi. Tror medicinen kan vara bra att använda tills man lärt sig hantera de jobbiga situationerna!
  18. 9
    Jag håller med Fick inderal mot stressrelaterad huvudvärk egentligen, men jag märkte att jag blev mycket \"lugnare\" i vissa situationer medan jag tog medicinen.

    Men långsiktigt kanske det är bra att testa med t.ex. kognitiv beteendeterapi. Tror medicinen kan vara bra att använda tills man lärt sig hantera de jobbiga situationerna!
  19. Behöver hjälp
    #10

    Tack för tips och funderingar.

    Jag skulle inte ha något emot att prova KBT. Men nu finns ingen tid inför den framställning jag ska göra. Jag har även tidigare försökt att \"öva\" bort detta problem, men det blev bara sämre.
    Jag har hört talas om Inderal förut, av en annan person som använde det på det sätt som jag själv funderar på. Men jag kände mig ändå lite skeptisk mot den, då jag misstänker att den är lite för svag för mig, åtminstone i sådant sammanhang där jag nu ska göra en framställning. Kanske passar det däremot bra i mindre sammanhang, där det inte är en fullt lika nervös situation, som den jag har nu framför mig. Men jag får väl höra efter med läkare om det kan finnas starkare saker, då ingen hade något mer exakt medicinskt förslag här.
    Jag kommer nog även testa den där EFT metoden, inför andra mindre sammanhang, för att se om det kan hjälpa. Men just inför det här större sammanhanget som jag har framför mig nu, så vill jag nog iallafall ha någon stark lugnande medecin, för annars skulle jag inte våga gå dit överhuvudtaget.



  20. 10
    Tack för tips och funderingar. Jag skulle inte ha något emot att prova KBT. Men nu finns ingen tid inför den framställning jag ska göra. Jag har även tidigare försökt att \"öva\" bort detta problem, men det blev bara sämre.
    Jag har hört talas om Inderal förut, av en annan person som använde det på det sätt som jag själv funderar på. Men jag kände mig ändå lite skeptisk mot den, då jag misstänker att den är lite för svag för mig, åtminstone i sådant sammanhang där jag nu ska göra en framställning. Kanske passar det däremot bra i mindre sammanhang, där det inte är en fullt lika nervös situation, som den jag har nu framför mig. Men jag får väl höra efter med läkare om det kan finnas starkare saker, då ingen hade något mer exakt medicinskt förslag här.
    Jag kommer nog även testa den där EFT metoden, inför andra mindre sammanhang, för att se om det kan hjälpa. Men just inför det här större sammanhanget som jag har framför mig nu, så vill jag nog iallafall ha någon stark lugnande medecin, för annars skulle jag inte våga gå dit överhuvudtaget.



  21. Medlem sedan
    Dec 2003
    #11

    angående eft

    Måste jag säga att jag inte förstår hur du resonerar när du säger att du inte ska prova just nu. Grejen är ju att det KAN funka. Men bara om du gör ett försök. Försöker du inte så kan det ju absolut inte fungera.

    Och det du behöver göra (just nu) är att läsa en instruktion och följa den under kanske 5-10 minuter då du fokuserar på hur oerhört nervös du känner dig inför den här framträdandet du ska göra.

    Man kan få behandlingshjälp (instruktion) per telefon också, antagligen inte dyrare än det blir att gå till en läkare och betala för eventuell medicin.

    Du har ju _ingenting_ att förlora på att försöka behandla dig själv NU, det är helt gratis och går dessutom fort. Varför skjuta upp det till en annan gång??

    Och här är en terapeut du kan ringa:
    http://kenslotanken.com/kontakt.html


  22. 11
    angående eft Måste jag säga att jag inte förstår hur du resonerar när du säger att du inte ska prova just nu. Grejen är ju att det KAN funka. Men bara om du gör ett försök. Försöker du inte så kan det ju absolut inte fungera.

    Och det du behöver göra (just nu) är att läsa en instruktion och följa den under kanske 5-10 minuter då du fokuserar på hur oerhört nervös du känner dig inför den här framträdandet du ska göra.

    Man kan få behandlingshjälp (instruktion) per telefon också, antagligen inte dyrare än det blir att gå till en läkare och betala för eventuell medicin.

    Du har ju _ingenting_ att förlora på att försöka behandla dig själv NU, det är helt gratis och går dessutom fort. Varför skjuta upp det till en annan gång??

    Och här är en terapeut du kan ringa:
    http://kenslotanken.com/kontakt.html


  23. Behöver hjälp
    #12

    Kanske jag som inte utrycker mig tillräckligt väl.

    Jo jag kommer testa den ganska omedelbart. Problemet är att jag inte har några halvstora/halvnerviga framställningar innan den där stora, där jag kan se om det verkligen funkar. Och jag vill inte vara med om att gå till den där stora framställningen, och där och då känna att det inte funkat fullt ut.
  24. 12
    Kanske jag som inte utrycker mig tillräckligt väl. Jo jag kommer testa den ganska omedelbart. Problemet är att jag inte har några halvstora/halvnerviga framställningar innan den där stora, där jag kan se om det verkligen funkar. Och jag vill inte vara med om att gå till den där stora framställningen, och där och då känna att det inte funkat fullt ut.
  25. Medlem sedan
    Dec 2003
    #13

    men du är ju orolig redan nu?

    Alltså kan du sätta igång med att behandla dig själv redan nu, och själv märka om knackandet har någon lugnande/avslappnande effekt på din oro just nu eller inte.

    Sen kan det vara så att du ändå behöver fortsätta \"knacka\" för att oron växer och blir starkare ju närmare tillställningen du kommer, men då kanske du ändå lyckas lindra oron så pass att du kan genomföra din grej utan att få panik.

    Om det är ett tag kvar har du ju dessutom möjlighet att kontakta någon terapeut, som sagt. Men jag vet inte vilken landsände du bor i, så jag kan inte tipsa dig om någon speciell.
  26. 13
    men du är ju orolig redan nu? Alltså kan du sätta igång med att behandla dig själv redan nu, och själv märka om knackandet har någon lugnande/avslappnande effekt på din oro just nu eller inte.

    Sen kan det vara så att du ändå behöver fortsätta \"knacka\" för att oron växer och blir starkare ju närmare tillställningen du kommer, men då kanske du ändå lyckas lindra oron så pass att du kan genomföra din grej utan att få panik.

    Om det är ett tag kvar har du ju dessutom möjlighet att kontakta någon terapeut, som sagt. Men jag vet inte vilken landsände du bor i, så jag kan inte tipsa dig om någon speciell.
  27. Är sån själv :-/
    #14

    Mindre grupp?

    Jag vet hur det där känns. Har själv scenskräck, eller talängslan och det är HEMSKT!! Jag har tyvärr inga mer råd att ge än att testa KBT, men även medicinering! Det brukar oftast behövas en kombination av dessa, dvs medicinering och terapi, för att komma över scenskräck.

    Finns det ingen som helst möjlighet för dig att tala med läraren om dina problem och få framställa det i en mindre grupp? Blir så irriterad på att många lärare totalt helt ignoerar detta problem!! Det är MÅNGA som har dessa bekymmer och det borde man faktiskt tänka på om man undervisar... Dvs det SKA finnas möjligheter att hålla föredrag i mindre grupper.

    Hursomhelst.. Lycka till och hoppas det ordnar sig!
  28. 14
    Mindre grupp? Jag vet hur det där känns. Har själv scenskräck, eller talängslan och det är HEMSKT!! Jag har tyvärr inga mer råd att ge än att testa KBT, men även medicinering! Det brukar oftast behövas en kombination av dessa, dvs medicinering och terapi, för att komma över scenskräck.

    Finns det ingen som helst möjlighet för dig att tala med läraren om dina problem och få framställa det i en mindre grupp? Blir så irriterad på att många lärare totalt helt ignoerar detta problem!! Det är MÅNGA som har dessa bekymmer och det borde man faktiskt tänka på om man undervisar... Dvs det SKA finnas möjligheter att hålla föredrag i mindre grupper.

    Hursomhelst.. Lycka till och hoppas det ordnar sig!
  29. Behöver hjälp
    #15

    Jo

    Jag kommer somsagt att börja rätt snart att öva med det där. Däremot kommer jag se till att försöka få någon medicin också till det där tillfället.
    Jag är på ett sätt som jag tror skiljer sig endel från endel andra. Jag brukar nämligen inte bli orolig innan framställningar, utan det poppar först upp precis stunden innan jag ska göra den. Så just nu är jag egentligen inte orolig för framställningen, mer än att jag känner oro för att inte få tag på bra medicin till det tillfället, för jag vet ju av erfarenhet att jag kommer få världens ångest när jag väl ska göra den där framställningen, och vet vilka fysiska symptom jag får, och vilka våndor det blir i efterhand pga hur det gått. Det vill jag inte vara med om mer.
    Så nästan varenda gång som jag gjort framställningar, så har jag inbillat mig och trott att det ska gå mycket bättre än det sedan gjort. Just för att jag inte varit orolig i förväg. Men sedan kommer ångesten sekunden innan jag ska upp, och allt blir förstört, och jag ångrar mig bittert efteråt.
    Det är det jag vill få slut på. Och eftersom denna presentation är inför så många personer, så vill jag verkligen inte att det ska sluta på samma sätt som alla andra gånger, där jag får skämmas ögonen ur mig efteråt.
    Så därför kan jag alltså inte känna nu i förväg att jag blir lugnare, för jag känner mig inte alls orolig nu, mer än för medicinens skull.


  30. 15
    Jo Jag kommer somsagt att börja rätt snart att öva med det där. Däremot kommer jag se till att försöka få någon medicin också till det där tillfället.
    Jag är på ett sätt som jag tror skiljer sig endel från endel andra. Jag brukar nämligen inte bli orolig innan framställningar, utan det poppar först upp precis stunden innan jag ska göra den. Så just nu är jag egentligen inte orolig för framställningen, mer än att jag känner oro för att inte få tag på bra medicin till det tillfället, för jag vet ju av erfarenhet att jag kommer få världens ångest när jag väl ska göra den där framställningen, och vet vilka fysiska symptom jag får, och vilka våndor det blir i efterhand pga hur det gått. Det vill jag inte vara med om mer.
    Så nästan varenda gång som jag gjort framställningar, så har jag inbillat mig och trott att det ska gå mycket bättre än det sedan gjort. Just för att jag inte varit orolig i förväg. Men sedan kommer ångesten sekunden innan jag ska upp, och allt blir förstört, och jag ångrar mig bittert efteråt.
    Det är det jag vill få slut på. Och eftersom denna presentation är inför så många personer, så vill jag verkligen inte att det ska sluta på samma sätt som alla andra gånger, där jag får skämmas ögonen ur mig efteråt.
    Så därför kan jag alltså inte känna nu i förväg att jag blir lugnare, för jag känner mig inte alls orolig nu, mer än för medicinens skull.


  31. Musiker
    #16

    Inderal, absolut.

    Många musiker i orkestrar som måste prestera live och spela rätt i direktsändingar eller inför hundratals människor på konsert tar Inderal (betablockerare) för att hålla styr på nerverna. Jag uppfattar inte Inderal som ett särskilt \"svagt\" preparat, det påverkar både hjärtrytm och stressreaktioner mycket tydligt. Börjar man darra hejdlöst i munnen om man har ett stort valthornssolo och bara inte \"får\" kixa är det en god idé att använda detta preparat, som minskar stressreaktionerna drastiskt. Mental träning är det många som har god hjälp av, men vid extremt utsatta konserter är det många som tar Inderal som extra säkerhet ändå.
    Det är också typiskt att nervositeten eller scenskräcken sätter sig på exakt det ställe där den märks som mest, typ att hornisterna får läpproblem, violinisterna stråkdarr eller sångarna blir torra i halsen.
    Jag tycker du ska pröva! Gärna i god tid vid något mindre tillfälle eller bara hemma, innan framträdandet, så att du känner hur det känns, man kan bli ganska torr i munnen av dem - sägs det.
    Om du dessutom långsiktigt jobbar med din scenskräck m h a mental träning är det förstås ännu bättre.
  32. 16
    Inderal, absolut. Många musiker i orkestrar som måste prestera live och spela rätt i direktsändingar eller inför hundratals människor på konsert tar Inderal (betablockerare) för att hålla styr på nerverna. Jag uppfattar inte Inderal som ett särskilt \"svagt\" preparat, det påverkar både hjärtrytm och stressreaktioner mycket tydligt. Börjar man darra hejdlöst i munnen om man har ett stort valthornssolo och bara inte \"får\" kixa är det en god idé att använda detta preparat, som minskar stressreaktionerna drastiskt. Mental träning är det många som har god hjälp av, men vid extremt utsatta konserter är det många som tar Inderal som extra säkerhet ändå.
    Det är också typiskt att nervositeten eller scenskräcken sätter sig på exakt det ställe där den märks som mest, typ att hornisterna får läpproblem, violinisterna stråkdarr eller sångarna blir torra i halsen.
    Jag tycker du ska pröva! Gärna i god tid vid något mindre tillfälle eller bara hemma, innan framträdandet, så att du känner hur det känns, man kan bli ganska torr i munnen av dem - sägs det.
    Om du dessutom långsiktigt jobbar med din scenskräck m h a mental träning är det förstås ännu bättre.
  33. En hemlig en
    #17

    Jag har tagit Sobril

    Jag känner ungefär som du. Har Sobril som jag tar vid speciella tillfällen. Inte så ofta. Vissa år tar jag inga alls,ett annat år tar jag fem gånger. Ingen risk för att bli beroende alltså. Annars kan Sobril vara lite farligt så sett.
    Sobrilen har gjort att jag har klarat situationerna väldigt bra.
  34. 17
    Jag har tagit Sobril Jag känner ungefär som du. Har Sobril som jag tar vid speciella tillfällen. Inte så ofta. Vissa år tar jag inga alls,ett annat år tar jag fem gånger. Ingen risk för att bli beroende alltså. Annars kan Sobril vara lite farligt så sett.
    Sobrilen har gjort att jag har klarat situationerna väldigt bra.
  35. Medlem sedan
    Sep 2015
    #18
    Tabletter vid scenskräck - restilen.se Dottern min använt detta och det funkade bra.
  36. 18
    Tabletter vid scenskräck - restilen.se Dottern min använt detta och det funkade bra.
  37. Medlem sedan
    Jul 2023
    #19
    Hyr en hacker! (Telegram: Blackhat_plug)
    Vi är ett team av professionella hackare. Vår expertis är programmering, körning av exploateringar och uppsättning av DDoS-attacker, databas, SEO och webbdesign, hosting & serverhantering, marknadsföring och hacking och vi gillar utmaningen att göra saker där de flesta andra ger upp.


    Exempel:
    Spjut nätfiskeattacker för att få konton från utvalda mål. Återställ kontolösenord för de flesta sociala nätverk enkelt, fjärrstyr smartphones. Hackning av Facebook, Reddit, Instagram, Twitter-konton. Bortskaffande av brottsregister, ökad kreditpoäng, ändring av ett skolkursbetyg, spårning av liveplats, etc.


    Fullständigt paketerbjudande, få tillgång till personliga enheter eller företagsenheter och konton och söka efter den data du behöver. Hacka webbservrar, spelservrar eller annan internetinfrastruktur. Ekonomiskt spionage. Få privat information från någon.


    https://t.me/Blackhat_plug


    Kontakt via, Telegram:............... Blackhat_plug


    Hyr en hacker! #Anställ en hacker! #Hur-att-hitta-en-riktig-hacker
  38. 19
    Hyr en hacker! (Telegram: Blackhat_plug)
    Vi är ett team av professionella hackare. Vår expertis är programmering, körning av exploateringar och uppsättning av DDoS-attacker, databas, SEO och webbdesign, hosting & serverhantering, marknadsföring och hacking och vi gillar utmaningen att göra saker där de flesta andra ger upp.


    Exempel:
    Spjut nätfiskeattacker för att få konton från utvalda mål. Återställ kontolösenord för de flesta sociala nätverk enkelt, fjärrstyr smartphones. Hackning av Facebook, Reddit, Instagram, Twitter-konton. Bortskaffande av brottsregister, ökad kreditpoäng, ändring av ett skolkursbetyg, spårning av liveplats, etc.


    Fullständigt paketerbjudande, få tillgång till personliga enheter eller företagsenheter och konton och söka efter den data du behöver. Hacka webbservrar, spelservrar eller annan internetinfrastruktur. Ekonomiskt spionage. Få privat information från någon.


    https://t.me/Blackhat_plug


    Kontakt via, Telegram:............... Blackhat_plug


    Hyr en hacker! #Anställ en hacker! #Hur-att-hitta-en-riktig-hacker

Liknande trådar

  1. Scenskräck
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-07-18, 22:30
  2. Tabletter ??
    By citrellie in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-28, 12:06
  3. Tabletter?
    By zirah in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-02, 06:00
  4. nya tabletter
    By -jenna- in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-29, 14:03
  5. tabletter
    By 71an in forum Barnsjukdomar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-10, 07:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar