Kräksjukan, hur begränsar man smittan?
_0211 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2002
    #1

    Kräksjukan, hur begränsar man smittan?

    Tilda är kräksjuk hur gör jag bäst för att Tuva och vi andra inte ska bli smittade?
  2. 1
    Kräksjukan, hur begränsar man smittan? Tilda är kräksjuk hur gör jag bäst för att Tuva och vi andra inte ska bli smittade?
  3. Åsa m Alex`94, Molly`98 & Klara 021129
    #2

    Läste...

    ...att det är _väldigt_ viktigt att spola i toaletten med locket _nedfällt_!!! Tydligen far baciller runt mycket vid spolning och kan fara upp och ut i rummet när man spolar.

    Sedan är det ju det vanliga att tvätta händerna hela tiden.
    Vädra mycket och se till att man inte är alltför nära den smittade.

    Tycker det är näst intill OMÖJLIGT att inte bli smittad när barnen är sjuka.
  4. 2
    Läste... ...att det är _väldigt_ viktigt att spola i toaletten med locket _nedfällt_!!! Tydligen far baciller runt mycket vid spolning och kan fara upp och ut i rummet när man spolar.

    Sedan är det ju det vanliga att tvätta händerna hela tiden.
    Vädra mycket och se till att man inte är alltför nära den smittade.

    Tycker det är näst intill OMÖJLIGT att inte bli smittad när barnen är sjuka.
  5. Åsa m Alex`94, Molly`98 & Klara 021129
    #3

    Glömde ju KRYA PÅ DIG!!(imt)

    d
  6. 3
    Glömde ju KRYA PÅ DIG!!(imt) d
  7. Medlem sedan
    Oct 2002
    #4

    tackar

    för tips och kryat :) jaha då ska jag tänka på det där med locket, lite sent nu men nästa gång! känns juh omöjligt att hålla sig ifrån sitt barn och ännu mindre att hålla dom ifrån varandra, man får nog hoppas på lite tur också :)
  8. 4
    tackar för tips och kryat :) jaha då ska jag tänka på det där med locket, lite sent nu men nästa gång! känns juh omöjligt att hålla sig ifrån sitt barn och ännu mindre att hålla dom ifrån varandra, man får nog hoppas på lite tur också :)
  9. Medlem sedan
    Oct 2002
    #5

    man kanske ska ha

    ena toan som \"sjuk toa\" och själv använda den andra kom jag på nu..
  10. 5
    man kanske ska ha ena toan som \"sjuk toa\" och själv använda den andra kom jag på nu..
  11. Medlem sedan
    Jun 2002
    #6

    Inga tips

    här, men jag hoppas att det går över fort!
  12. 6
    Inga tips här, men jag hoppas att det går över fort!
  13. Medlem sedan
    Mar 2002
    #7

    uschabuscha..

    Husmorstipset brukar ju vara att svälja tio hela vitpepparkorn typ 2 gånger per dag i ett par dagar, det ska visst \"bränna\" bort bacillerna..
  14. 7
    uschabuscha.. Husmorstipset brukar ju vara att svälja tio hela vitpepparkorn typ 2 gånger per dag i ett par dagar, det ska visst \"bränna\" bort bacillerna..
  15. Medlem sedan
    Oct 2002
    #8

    stämmer det?

    måste iväg och handla ikväll när danne har kommit så jag får ta och köpa hem det då, för jag antar att det inte är nån hit med malen vitpeppar?
  16. 8
    stämmer det? måste iväg och handla ikväll när danne har kommit så jag får ta och köpa hem det då, för jag antar att det inte är nån hit med malen vitpeppar?
  17. Medlem sedan
    Aug 2002
    #9

    usch!

    Hoppas ni klarar er. Vet ej vad man kan göra för att ni ska slippa bli sjuka.
    Stackars Tilda. Jag fick kräksjukan förra året (inte william eller fredde)och det var hemskt! Spydde var 20:e minut i 10 timmar. *ryser*
    Hoppas som sagt att ni slipper och skickar en krya på dig kram till tilda.
  18. 9
    usch! Hoppas ni klarar er. Vet ej vad man kan göra för att ni ska slippa bli sjuka.
    Stackars Tilda. Jag fick kräksjukan förra året (inte william eller fredde)och det var hemskt! Spydde var 20:e minut i 10 timmar. *ryser*
    Hoppas som sagt att ni slipper och skickar en krya på dig kram till tilda.
  19. Medlem sedan
    Oct 2002
    #10

    tack

    hoppas på med jag med, hittills verkar hon glad och så emellan kräkningarna ...
  20. 10
    tack hoppas på med jag med, hittills verkar hon glad och så emellan kräkningarna ...
  21. Jenny med william02och wiktor050404
    #11

    har oxå hört det

    Man ska alltså ta det när man är frisk för att undvika att bli sjuk. Vet flera som testat och det har funkat :)
  22. 11
    har oxå hört det Man ska alltså ta det när man är frisk för att undvika att bli sjuk. Vet flera som testat och det har funkat :)
  23. Medlem sedan
    Oct 2002
    #12

    tackar

    hon verkar inte tycka det är så jobbigt, tittar på film och säger till att nu vill ja kräkas, sen efteråt mår hon \"bra\" och är nästan som vanligt igen..
    usch har också skräck minnen från kräksjukan när man själv haft den, ja tycker barnen verkar ta det mindre hårt på nått sätt..
  24. 12
    tackar hon verkar inte tycka det är så jobbigt, tittar på film och säger till att nu vill ja kräkas, sen efteråt mår hon \"bra\" och är nästan som vanligt igen..
    usch har också skräck minnen från kräksjukan när man själv haft den, ja tycker barnen verkar ta det mindre hårt på nått sätt..
  25. Medlem sedan
    Oct 2002
    #13

    men hur vet man om det funkade då?

    man kanske inte hade blivit sjuk ändå? finns det nån vetenskap som stödjer?
  26. 13
    men hur vet man om det funkade då? man kanske inte hade blivit sjuk ändå? finns det nån vetenskap som stödjer?
  27. Medlem sedan
    Oct 2002
    #14

    i en bok om socker jag har

    så står det tex att (kommer inte ihåg riktigt) men ca upp till 5 timmar efter att man ätit tex godis så är några blodkroppar (eller va det nu va, jag kan inte sånt här) eller 90% av dom som är upptagna med att bearbeta sockret så då blir man mycket lättare sjuk! inte för att det har med det här att göra, men ändå ;) tyckte det va lite intressant...
  28. 14
    i en bok om socker jag har så står det tex att (kommer inte ihåg riktigt) men ca upp till 5 timmar efter att man ätit tex godis så är några blodkroppar (eller va det nu va, jag kan inte sånt här) eller 90% av dom som är upptagna med att bearbeta sockret så då blir man mycket lättare sjuk! inte för att det har med det här att göra, men ändå ;) tyckte det va lite intressant...
  29. Sabina m barnen
    #15

    Usch då

    Stackaren, hoppas verkligen ni slipper. Dom enda råd jag har har nämts ovan, god hygien.
  30. 15
    Usch då Stackaren, hoppas verkligen ni slipper. Dom enda råd jag har har nämts ovan, god hygien.
  31. Medlem sedan
    Aug 2002
    #16

    Jag har klarat mig...

    från kräksjukan ett par ggr då jag har använt mig av pepparkornsmetoden. Vet inte om jag hade drabbats utan pepparn eller om det är placeboeffekt men jag höll mig frisk och det är ju huvudsaken =)
  32. 16
    Jag har klarat mig... från kräksjukan ett par ggr då jag har använt mig av pepparkornsmetoden. Vet inte om jag hade drabbats utan pepparn eller om det är placeboeffekt men jag höll mig frisk och det är ju huvudsaken =)
  33. Medlem sedan
    Aug 2002
    #17

    Uähhaaaaa...

    fy, kräksjukan är ingen höjdare. Skaffa desinfektionssprit på apoteket och torka av toaletten när Tilda har varit där. Använd det även på era händer när ni har varit i närkontakt med Tilda (eller hennes kräkningar)

    Noggrann hygien och tålamod...

    Krya på sig!!
  34. 17
    Uähhaaaaa... fy, kräksjukan är ingen höjdare. Skaffa desinfektionssprit på apoteket och torka av toaletten när Tilda har varit där. Använd det även på era händer när ni har varit i närkontakt med Tilda (eller hennes kräkningar)

    Noggrann hygien och tålamod...

    Krya på sig!!
  35. Cecilia, Vilda o Loke
    #18

    Krya på er!

    Och vi har ju två toaletter och gör alltid så att ena är sjuktoan... brukar funka bra här. Vi inför det så fort det finns misstanske om magsjuka.

    Hoppas ni klarar er!
  36. 18
    Krya på er! Och vi har ju två toaletter och gör alltid så att ena är sjuktoan... brukar funka bra här. Vi inför det så fort det finns misstanske om magsjuka.

    Hoppas ni klarar er!
  37. Medlem sedan
    Oct 2002
    #19

    okey

    värt ett försök iallafall, fast jag vet inte om det kan finnas nått som heter placeboeffekt när det gäller just kräksjukan?
  38. 19
    okey värt ett försök iallafall, fast jag vet inte om det kan finnas nått som heter placeboeffekt när det gäller just kräksjukan?
  39. Medlem sedan
    Oct 2002
    #20

    ok

    ska fortsätta tvätt tvätta tvätta, kanske köpa sån där desinfektion på apoteket?
  40. 20
    ok ska fortsätta tvätt tvätta tvätta, kanske köpa sån där desinfektion på apoteket?
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. smittan i huset??
    By Smirran in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-03-20, 22:03
  2. kräksjukan
    By banydyme in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-22, 17:07
  3. Kräksjukan...
    By Sannan in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-21, 11:19
  4. Kan dom små få kräksjukan?
    By peperomia in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-04, 20:45
  5. ang smittan av magsjuka.
    By mollan in forum Barnsjukdomar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-25, 17:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar