Hur mycket sover en kattunge?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Mar 2004
    #1

    Hur mycket sover en kattunge?

    Vår Smilla är 10 veckor och verkar sova mest hela tiden. Jag misstänker att det är som med spädbarn och då normalt. Jag vill helst låta hennes sova medan våra barn är i skolan så hon är leksugen när de kommer hem.
    När hon är vaken leker hon intensivt med lite avbrott för mat och lådan. Hon sover i princip hela natten, fm, och del av em och kvällen.
  2. 1
    Hur mycket sover en kattunge? Vår Smilla är 10 veckor och verkar sova mest hela tiden. Jag misstänker att det är som med spädbarn och då normalt. Jag vill helst låta hennes sova medan våra barn är i skolan så hon är leksugen när de kommer hem.
    När hon är vaken leker hon intensivt med lite avbrott för mat och lådan. Hon sover i princip hela natten, fm, och del av em och kvällen.
  3. Camelia
    #2

    Jämt....

    Skittrist. *S* En vuxen katt sover väl 16 timmar om dygnet, en kattunge ännu mer.

    Nappe sover heeeeela tiden, vaknar och kör så att det ryker, äter och.... faller ihop i en hög och sover fyra timmar till.
  4. 2
    Jämt.... Skittrist. *S* En vuxen katt sover väl 16 timmar om dygnet, en kattunge ännu mer.

    Nappe sover heeeeela tiden, vaknar och kör så att det ryker, äter och.... faller ihop i en hög och sover fyra timmar till.
  5. Medlem sedan
    Mar 2004
    #3

    Misstänkte det!

    Skönt att hon verkar fungera normalt då.

    Vet du hur mycket närhet en liten 10-veckors behöver? Jag vill inte att hon skall sakna den biten.
    Hon sover helst på mitt bröst ett par timmar på kvällen kombinerat med ihärdigt klappande. Jag bjuder gärna på det fast hushållsarbetet blir något lidande.
  6. 3
    Misstänkte det! Skönt att hon verkar fungera normalt då.

    Vet du hur mycket närhet en liten 10-veckors behöver? Jag vill inte att hon skall sakna den biten.
    Hon sover helst på mitt bröst ett par timmar på kvällen kombinerat med ihärdigt klappande. Jag bjuder gärna på det fast hushållsarbetet blir något lidande.
  7. Camelia
    #4

    Jag vet inte...

    Men vi har kört taktiken \"ju mer närhet, desto tryggare och keligare blir katterna\" och det har funkat fint med de två tidigare.

    Det är lite olika från katt till katt - Nappe är verkligen ingen knäkatt (tyvärr) - han vill gärna bli kelad med och jamar ibland så att han ser att vi är i närheten, men han gillar inte att ligga på oss.

    Om du märker att hon älskar att vara nära så... skulle jag ha henne i bärsjal på bröstet typ.
  8. 4
    Jag vet inte... Men vi har kört taktiken \"ju mer närhet, desto tryggare och keligare blir katterna\" och det har funkat fint med de två tidigare.

    Det är lite olika från katt till katt - Nappe är verkligen ingen knäkatt (tyvärr) - han vill gärna bli kelad med och jamar ibland så att han ser att vi är i närheten, men han gillar inte att ligga på oss.

    Om du märker att hon älskar att vara nära så... skulle jag ha henne i bärsjal på bröstet typ.
  9. Marie
    #5

    Bärsjal...

    nu känns det verkligen som jag fått en spädis igen ... .
    Det kanske är en affärside för Babybjörn!
    Hon verkar definitivt bli en gosig och social kattflicka. Grannen har två små brorsor som är mer vilda än tama, så jag är glad att vi till slut valde en ensam kattunge.
  10. 5
    Bärsjal... nu känns det verkligen som jag fått en spädis igen ... .
    Det kanske är en affärside för Babybjörn!
    Hon verkar definitivt bli en gosig och social kattflicka. Grannen har två små brorsor som är mer vilda än tama, så jag är glad att vi till slut valde en ensam kattunge.
  11. Medlem sedan
    Sep 2004
    #6

    Vår Hamsebus är iof 6 månader nu

    men tja han sover typ när man vill att han ska vara vaken och busa och är vaken när man tycker att han ska sova ;)

    Fast iof när han va bebis, lr ja en ännu mindre bebis så sov han nog säkerligen 18-19 timmar :)
  12. 6
    Vår Hamsebus är iof 6 månader nu men tja han sover typ när man vill att han ska vara vaken och busa och är vaken när man tycker att han ska sova ;)

    Fast iof när han va bebis, lr ja en ännu mindre bebis så sov han nog säkerligen 18-19 timmar :)
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7

    Men...

    ..att katten har sällskap gör inte att den blir mindre gosig och social. Det är klart att är den ensam så har den bara er att ty sig till, men leder ofta till understimulans eftersom man kan leka lika och roa sin katt på samma sätt som en annan katt kan. En kattkompis är bara positivt ur kattens synvinkel.
  14. 7
    Men... ..att katten har sällskap gör inte att den blir mindre gosig och social. Det är klart att är den ensam så har den bara er att ty sig till, men leder ofta till understimulans eftersom man kan leka lika och roa sin katt på samma sätt som en annan katt kan. En kattkompis är bara positivt ur kattens synvinkel.
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8

    Självklart ska det vara..

    ..att man INTE kan leka och roa sin katt på samma sätt! Men det förstod du kanske...
  16. 8
    Självklart ska det vara.. ..att man INTE kan leka och roa sin katt på samma sätt! Men det förstod du kanske...

Liknande trådar

  1. Hur mycket sover era små?
    By Sofy med M in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-03-27, 10:40
  2. Hur mycket sover era små?
    By Qlia in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-04-11, 15:53
  3. Hur mycket mat till kattunge?
    By -EB- in forum Hem & fritid
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-07-02, 12:58
  4. Hur mycket sover.....
    By Rut o Ellys mamma in forum _0605 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-29, 07:55
  5. Sover mycket
    By V med 2 in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-01-06, 12:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar