Världens finaste flicknamn?
Namn, dop & namngivning
  1. Snart mamma :)
    #1

    Världens finaste flicknamn?

    Om ni fick välj ett, kanska två eller tre, vilket eller vilka är världens finaste flicknamn? Ska gärna inte vara för långt (har långt efternamn, så helst två eller tre stavelser på förnamnet) och internationellt gångbart. Det ska vara vackert men inte \"pippinuttigt\" om ni fattar... :)
  2. 1
    Världens finaste flicknamn? Om ni fick välj ett, kanska två eller tre, vilket eller vilka är världens finaste flicknamn? Ska gärna inte vara för långt (har långt efternamn, så helst två eller tre stavelser på förnamnet) och internationellt gångbart. Det ska vara vackert men inte \"pippinuttigt\" om ni fattar... :)
  3. Lillan med Oliver -02 + Bebis V.26
    #2

    Det namn som jag gillar allra mest just nu är:

    HEDDA...det är väl inte ett internationellt namn men jag gillar det och tycker det är vackert.

    Annars gillar jag även:
    Elvira
    Linnea
    Matilda
    Lovisa
    Melina
    Evelina
    Dessa namn är ju inte två/tre staviga men fina namn enligt mig :)

    Fler jag gillar: (dessa är dessutom tvåstaviga)
    Alva
    Elsa
    Tove
    Lisa
    Ellen
    Maja

    Ja, det var lite försla i från mig, kanske inte alla av dem uppfyller Dina \"krav\" men är i alla fall blan mina favvonamn förtillfället!

    Lycka till!
  4. 2
    Det namn som jag gillar allra mest just nu är: HEDDA...det är väl inte ett internationellt namn men jag gillar det och tycker det är vackert.

    Annars gillar jag även:
    Elvira
    Linnea
    Matilda
    Lovisa
    Melina
    Evelina
    Dessa namn är ju inte två/tre staviga men fina namn enligt mig :)

    Fler jag gillar: (dessa är dessutom tvåstaviga)
    Alva
    Elsa
    Tove
    Lisa
    Ellen
    Maja

    Ja, det var lite försla i från mig, kanske inte alla av dem uppfyller Dina \"krav\" men är i alla fall blan mina favvonamn förtillfället!

    Lycka till!
  5. Philipsson
    #3

    Mina favvisar är

    - Arina
    - Freja
    - Timea
    - Saga
    - Engla
    - Liv
  6. 3
    Mina favvisar är - Arina
    - Freja
    - Timea
    - Saga
    - Engla
    - Liv
  7. Pippi L
    #4

    Hejsan

    Mina favoriter är:

    Nova
    Tuva
    Smilla
    Thindra
  8. 4
    Hejsan Mina favoriter är:

    Nova
    Tuva
    Smilla
    Thindra
  9. Medlem sedan
    Jan 2000
    #5

    OK

    Mina två vackraste flicknamn passar inte riktigt in på beskrivningen... men de är:
    Matilda - mitt eget mycket vackra namn *s*
    Leonora - efter en dansk prinsessa

    Lite kortare namn som jag också gillar är:

    Frida - men det namnet gillade jag inte alls innan, men min man föreslog det 00 när vi väntade ettan och berättade om sin goda bonus farmor. Ettan blev en pojke och hade som flicka inte fått heta Frida, men till nr två 03 var jag mogen för Frida. Betyder den älskade.
    Isola - efter en mycket bra Kentskiva
    Bianca - efter en mycket bra kentlåt.
  10. 5
    OK Mina två vackraste flicknamn passar inte riktigt in på beskrivningen... men de är:
    Matilda - mitt eget mycket vackra namn *s*
    Leonora - efter en dansk prinsessa

    Lite kortare namn som jag också gillar är:

    Frida - men det namnet gillade jag inte alls innan, men min man föreslog det 00 när vi väntade ettan och berättade om sin goda bonus farmor. Ettan blev en pojke och hade som flicka inte fått heta Frida, men till nr två 03 var jag mogen för Frida. Betyder den älskade.
    Isola - efter en mycket bra Kentskiva
    Bianca - efter en mycket bra kentlåt.
  11. Tutti
    #6

    Tveklöst:

    MOLLY! Finns inget mjukare, finare, varmare och mer internationellt gångbart än det. Inte ett dugg pluttinuttigt (som alla dessa Miranda, Emilia osv) utan kanontufft också.
  12. 6
    Tveklöst: MOLLY! Finns inget mjukare, finare, varmare och mer internationellt gångbart än det. Inte ett dugg pluttinuttigt (som alla dessa Miranda, Emilia osv) utan kanontufft också.
  13. Sara med flicktriss
    #7

    Enkelt

    det absolut vackraste namnet är Villemo, fast det är väl inte internationellt gångbart kanske... och ska jag uppge de tre vackraste blir de andra Isis och Alvina på delad andraplats fast Alvina är väl inte direkr gångbart. Däremot kan Isis funka internationellt men med helt annat uttal såklart och då tycker jag inte att dt känns som samma namn längre.
  14. 7
    Enkelt det absolut vackraste namnet är Villemo, fast det är väl inte internationellt gångbart kanske... och ska jag uppge de tre vackraste blir de andra Isis och Alvina på delad andraplats fast Alvina är väl inte direkr gångbart. Däremot kan Isis funka internationellt men med helt annat uttal såklart och då tycker jag inte att dt känns som samma namn längre.
  15. Hervor
    #8

    Mina favoriter

    Mathilde
    Vendela
    Filippa

    (men min absoluta favorit är Desideria, dock varken särskilt internationellt gångbart eller kort)
  16. 8
    Mina favoriter Mathilde
    Vendela
    Filippa

    (men min absoluta favorit är Desideria, dock varken särskilt internationellt gångbart eller kort)
  17. Väntar trean
    #9

    Alicia! *IMT*

    .
  18. 9
    Alicia! *IMT* .
  19. Medlem sedan
    Aug 2003
    #10

    det

    absolut finaste flick namnen tycker jag är Saga, Hellen, Anna,Tella och Isolde.
    Namn jag tycker är lika fina (och som mina döttrar inte heter :) är Lima, Minoo och Myra,
  20. 10
    det absolut finaste flick namnen tycker jag är Saga, Hellen, Anna,Tella och Isolde.
    Namn jag tycker är lika fina (och som mina döttrar inte heter :) är Lima, Minoo och Myra,
  21. Medlem sedan
    Jun 2002
    #11

    mine 3 favoritter..

    Johanna
    Linnea
    Tomine
  22. 11
    mine 3 favoritter.. Johanna
    Linnea
    Tomine
  23. Medlem sedan
    Nov 2005
    #12

    Mina just nu tre finaste:

    (förutom mina barns namn dårå...)

    Esmeralda, Titti och Olga
  24. 12
    Mina just nu tre finaste: (förutom mina barns namn dårå...)

    Esmeralda, Titti och Olga
  25. Molly Emilias mamma
    #13

    :-)

    Jag är mamma till en Molly, hon är sexton år idag och verkligen inte alls särskilt pluttenuttig, snarare rätt tuff. Namnet passar henne perfekt, det är många som sagt att namnet passar så perfekt på henne.

    Och så har hon Emilia som andranamn, lustigt att du tog upp det också (det är ett släktnamn hos oss, jag heter det också precis som min mamma och mormor gjorde).
  26. 13
    :-) Jag är mamma till en Molly, hon är sexton år idag och verkligen inte alls särskilt pluttenuttig, snarare rätt tuff. Namnet passar henne perfekt, det är många som sagt att namnet passar så perfekt på henne.

    Och så har hon Emilia som andranamn, lustigt att du tog upp det också (det är ett släktnamn hos oss, jag heter det också precis som min mamma och mormor gjorde).
  27. Medlem sedan
    Sep 2003
    #14

    Om jag väljer ett så blir det...

    ..Vanna!

    Två till är Vinga och Liv...
  28. 14
    Om jag väljer ett så blir det... ..Vanna!

    Två till är Vinga och Liv...
  29. Anonym
    #15

    Just nu

    Luna Aurora Hilja
  30. 15
    Just nu Luna Aurora Hilja
  31. Irisblomma
    #16

    mina vackraste namn är

    Liora
    Alva
    Iris
    Agnes
    Leah
    Celicia
    Irina
    Ingrid
    Elin
    Alicia
    Anni
    Heleah
    Vanja
    Lilja
    Evelyn
    Sarianne
    Catharine-kanske långt men jag tycker det är såå vackert
    Kathrina
    Viola
    Saga
    Angela

    kram/
  32. 16
    mina vackraste namn är Liora
    Alva
    Iris
    Agnes
    Leah
    Celicia
    Irina
    Ingrid
    Elin
    Alicia
    Anni
    Heleah
    Vanja
    Lilja
    Evelyn
    Sarianne
    Catharine-kanske långt men jag tycker det är såå vackert
    Kathrina
    Viola
    Saga
    Angela

    kram/
  33. Medlem sedan
    Feb 2004
    #17

    Mina tre favoriter:

    Lily
    Luna
    Linnéa
  34. 17
    Mina tre favoriter: Lily
    Luna
    Linnéa
  35. laxen
    #18

    Det finns så många

    fina flicknamn, både vanliga och ovanliga. När jag funderade över namn till mina barn försökte jag välja ovanligare namn, men jag tycker att Anna och Emma är väldigt fina, klassiska namn om \"vanlighetsfaktorn\" inte är av så stor betydelse. Anna, Emma och Sarah är definitivt på \"världens finaste flicknamn\"-listan. Sarah, Sara är ett annat jättefint, klassiskt namn. Grace (uttalas \"grejs\") är också en favorit. Själv letar jag efter lite ovanligare namn som Esme och Thalia.
  36. 18
    Det finns så många fina flicknamn, både vanliga och ovanliga. När jag funderade över namn till mina barn försökte jag välja ovanligare namn, men jag tycker att Anna och Emma är väldigt fina, klassiska namn om \"vanlighetsfaktorn\" inte är av så stor betydelse. Anna, Emma och Sarah är definitivt på \"världens finaste flicknamn\"-listan. Sarah, Sara är ett annat jättefint, klassiskt namn. Grace (uttalas \"grejs\") är också en favorit. Själv letar jag efter lite ovanligare namn som Esme och Thalia.
  37. Tessan m. Celia
    #19

    Celia!

    förstås... :) Annars tycker jag om Aurora och Alice
  38. 19
    Celia! förstås... :) Annars tycker jag om Aurora och Alice
  39. Anna m Johannes
    #20

    Leonora

    är en favorit. Och sen tycker jag mycket om Anna, Linnea, Maria och Junia.
  40. 20
    Leonora är en favorit. Och sen tycker jag mycket om Anna, Linnea, Maria och Junia.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. världens finaste!
    By Malmborg in forum _1106 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-12-19, 19:34
  2. Världens finaste
    By carpediem in forum _0806 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-30, 09:31
  3. finaste pojk och flicknamn ..
    By pinja in forum Ordet är fritt
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2008-06-24, 20:04
  4. Ert bästa, finaste flicknamn tack!
    By Cat m. Albin samt BF 20/6 in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2006-05-08, 08:16
  5. Aff:s finaste flicknamn...
    By Lycklig in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-02-03, 15:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar