Dagmamma i Uppsala!!!
Småbarn
  1. Anonym
    #1

    Dagmamma i Uppsala!!!

    Jag har precis fått en dagisplats i Uppsala och efter ett besök på förskolan känner jag att jag dels inte vill lämna min 13 månaders dotter på D-E-T dagiset och helst inte på dagis alls. Vet någon om det finns några dagmammor i centrala Uppsala, om de är bra och hur det fungerar? Det känns som om jag skulle vara trygg med att lämna bort min lilla tjej till en person och mer i hemmiljö än i vad jag känner är den förvaringslokal...
  2. 1
    Dagmamma i Uppsala!!! Jag har precis fått en dagisplats i Uppsala och efter ett besök på förskolan känner jag att jag dels inte vill lämna min 13 månaders dotter på D-E-T dagiset och helst inte på dagis alls. Vet någon om det finns några dagmammor i centrala Uppsala, om de är bra och hur det fungerar? Det känns som om jag skulle vara trygg med att lämna bort min lilla tjej till en person och mer i hemmiljö än i vad jag känner är den förvaringslokal...
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    Det finns säkert!

    Kolla denna länken, där har du iaf ett telefonnummer att ringa för att söka plats.
    http://www.uppsala.se/uppsala/templates/StandardPage____14936.aspx
  4. 2
    Det finns säkert! Kolla denna länken, där har du iaf ett telefonnummer att ringa för att söka plats.
    http://www.uppsala.se/uppsala/templates/StandardPage____14936.aspx
  5. Anonym
    #3

    tack ohc kompletterande barnoms

    Tack för länken, har varit inne på den sidan och kollat runt och det verkar tunt med dagmammor i centrala Uppsala. Verkar finnas några få men det är utåt kommunen och jag har inte tillgång till bil eller cykel så då kan det bli svårt.

    Tänkte mer om någon här inne hade någon koll mer privat eller så. Ska ringa kommunen på måndag och höra. De verkar ha något som heter kompletterande barnomsorg som jag ska kolla upp. Någon som vet något om det?
  6. 3
    tack ohc kompletterande barnoms Tack för länken, har varit inne på den sidan och kollat runt och det verkar tunt med dagmammor i centrala Uppsala. Verkar finnas några få men det är utåt kommunen och jag har inte tillgång till bil eller cykel så då kan det bli svårt.

    Tänkte mer om någon här inne hade någon koll mer privat eller så. Ska ringa kommunen på måndag och höra. De verkar ha något som heter kompletterande barnomsorg som jag ska kolla upp. Någon som vet något om det?
  7. Medlem sedan
    Jul 2002
    #4

    Vet iten alls egentligen

    Men det låter som en omskrivning för nån form av akutlösning. kanske ett tillfälligt dagis i väntan på en riktig plats.
  8. 4
    Vet iten alls egentligen Men det låter som en omskrivning för nån form av akutlösning. kanske ett tillfälligt dagis i väntan på en riktig plats.
  9. Anonym
    #5

    kompletterande barnomsorg m.m.

    Har kollat nu och det är en form där en mamma/vårdnadshavare blir anställd av kommunen via en egen firma (hajjade inte riktigt det där) och sedan får ersättning för att ta hand om sitt eget o andras barn som man tar emot i hemmet. Det är ingen form som bara erbjuds utan mer något som man kan nyttja om man är några föräldrar som känner varandra och någon av dem kan tänka sig att stanna hemma med \"allas\" barn. Barnen måste vara under 3 år vad jag förstår.

    För min del ser det mörkt ut på dagmammefronten, finns inga i centrala uppsala -och i övrigt finns det inga dagisplatser heller. Damen på kommunen pratade om ett underskott på 600 platser så jag ska kanske vara glad att jag överhuvudtaget fick en plats. Suck.
  10. 5
    kompletterande barnomsorg m.m. Har kollat nu och det är en form där en mamma/vårdnadshavare blir anställd av kommunen via en egen firma (hajjade inte riktigt det där) och sedan får ersättning för att ta hand om sitt eget o andras barn som man tar emot i hemmet. Det är ingen form som bara erbjuds utan mer något som man kan nyttja om man är några föräldrar som känner varandra och någon av dem kan tänka sig att stanna hemma med \"allas\" barn. Barnen måste vara under 3 år vad jag förstår.

    För min del ser det mörkt ut på dagmammefronten, finns inga i centrala uppsala -och i övrigt finns det inga dagisplatser heller. Damen på kommunen pratade om ett underskott på 600 platser så jag ska kanske vara glad att jag överhuvudtaget fick en plats. Suck.

Liknande trådar

  1. Dagmamma?
    By willow in forum Barn som yrke
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-17, 22:42
  2. Dagmamma?
    By een_894 in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-23, 07:43
  3. Ang.Dagmamma
    By een_894 in forum Förskoleklass (6-års.)
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-21, 20:55
  4. dagmamma
    By Christine, 6barnsmor in forum _02 Sommarbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-05, 02:50
  5. Dagmamma
    By Mamma till L in forum Småbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-02-06, 19:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar