Mats och Alex har varit i en bilolycka!!
_0211 Novemberbarn
  1. Åsa m Alex``94, MOlly`98 & Klara 021129
    #1

    Mats och Alex har varit i en bilolycka!!

    På väg till doktorn i Åhus pg a att Alexander är så sjuk att vi tror att han har lunginlammation var det en bil som backade rakt ut framför Mats. Mats fick köra kixa med bilen och sedan fick de sladd och snurrade runt och for med baksidan av bilen rakt ut i en åker.
    Jag hörde allt på mobilen. Mitt hjärta stannade och jag VET att jag är i chock nu. Jag hörde Mats skrika \" jävlar nej\" och så hörde jag Alexander ropa i baksätet. Bromsar som skriker och så PANG och tillsist tystnad.
    Jag visste inte hur det skulle gå med var säker på att jag skulle missta dem båda.
    Allt är OK med dem, men de måste ha bärgning från platsen.

    Jag ringde till min svärmor(som jag hatar över allt och aldrig prata med annart) och grät hysteriskt.
    Min mor och far är inte hemma så jag hade ingen anna jag kan prata med.
    Jag fick panik och skakade hysteriskt!!

    Jag bara skakar och gråter och vill inget hellre än att de ska komma hem så jag får krama om dem.

    TACK Gode Gud för att jag fortfarande har min man och min son i livet!!

    Jag är livrädd!!
  2. 1
    Mats och Alex har varit i en bilolycka!! På väg till doktorn i Åhus pg a att Alexander är så sjuk att vi tror att han har lunginlammation var det en bil som backade rakt ut framför Mats. Mats fick köra kixa med bilen och sedan fick de sladd och snurrade runt och for med baksidan av bilen rakt ut i en åker.
    Jag hörde allt på mobilen. Mitt hjärta stannade och jag VET att jag är i chock nu. Jag hörde Mats skrika \" jävlar nej\" och så hörde jag Alexander ropa i baksätet. Bromsar som skriker och så PANG och tillsist tystnad.
    Jag visste inte hur det skulle gå med var säker på att jag skulle missta dem båda.
    Allt är OK med dem, men de måste ha bärgning från platsen.

    Jag ringde till min svärmor(som jag hatar över allt och aldrig prata med annart) och grät hysteriskt.
    Min mor och far är inte hemma så jag hade ingen anna jag kan prata med.
    Jag fick panik och skakade hysteriskt!!

    Jag bara skakar och gråter och vill inget hellre än att de ska komma hem så jag får krama om dem.

    TACK Gode Gud för att jag fortfarande har min man och min son i livet!!

    Jag är livrädd!!
  3. Medlem sedan
    Jun 2002
    #2

    Åh herregud!

    Vad hemskt att dessutom höra allt i mobilen... vilken tur att det gick bra! Skickar en stor kram...
  4. 2
    Åh herregud! Vad hemskt att dessutom höra allt i mobilen... vilken tur att det gick bra! Skickar en stor kram...
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3

    Åh gumman

    så fruktansvärt att höra allt över telefonen. Se nu till att krama gubbe och son mycket och ta det lugnt och bara mys tillsammans hela eftermiddagen. Utan krav på att något ska göras. Alla är nog lite chokade i er familj.
  6. 3
    Åh gumman så fruktansvärt att höra allt över telefonen. Se nu till att krama gubbe och son mycket och ta det lugnt och bara mys tillsammans hela eftermiddagen. Utan krav på att något ska göras. Alla är nog lite chokade i er familj.
  7. anna med astrid och B2
    #4

    oh fy!

    stackars daig. självklart blev du chockad, finns det någon som kan ta hand om dig just nu? skönt att höra att de är välbehållna fysiskt i allafall!

    många kramar!
  8. 4
    oh fy! stackars daig. självklart blev du chockad, finns det någon som kan ta hand om dig just nu? skönt att höra att de är välbehållna fysiskt i allafall!

    många kramar!
  9. Åsa m Alex``94, MOlly`98 & Klara 021129
    #5

    Nej, det är just det...

    ...att jag har ingen att kontakta idag. Mina föräldrar är hos min 97-åriga mormor och jag KAN bara inte ringa dit och skärra upp henne.(hon är helt klar i huvudet, men aningen deppig...)

    Jag har pratata med Mats 1000 gånger nu och han kommer hem med Alexander om bara en liten stund. Hör att han är chockad när jag prata med honom.

    Jag är helt darrig och springer bara rundor. Äter och äter...Det är mitt sätt!!
    Jag VET att jag är i chock, men det är svårt att hantera ändå.

    Svärmors kommentar när jag ringde var: \"Åh, vad glad jag blir att du tar kontakt med mig\"... Hon och jag är inte direkt bästa väninnor.

    Malen bara hela tiden i huvudet hur det lät i telefonen när de körde av vägen. Mats som skriker, Alexander som skriker, tjut från bromsar och däck, krasch och pang och så alldeles tyst. Sedan hör jag Mats fråga Alexander om allt är OK och så säger han till mig att de är OK och inte skadade.

    Mitt livs längsta sekunder.

  10. 5
    Nej, det är just det... ...att jag har ingen att kontakta idag. Mina föräldrar är hos min 97-åriga mormor och jag KAN bara inte ringa dit och skärra upp henne.(hon är helt klar i huvudet, men aningen deppig...)

    Jag har pratata med Mats 1000 gånger nu och han kommer hem med Alexander om bara en liten stund. Hör att han är chockad när jag prata med honom.

    Jag är helt darrig och springer bara rundor. Äter och äter...Det är mitt sätt!!
    Jag VET att jag är i chock, men det är svårt att hantera ändå.

    Svärmors kommentar när jag ringde var: \"Åh, vad glad jag blir att du tar kontakt med mig\"... Hon och jag är inte direkt bästa väninnor.

    Malen bara hela tiden i huvudet hur det lät i telefonen när de körde av vägen. Mats som skriker, Alexander som skriker, tjut från bromsar och däck, krasch och pang och så alldeles tyst. Sedan hör jag Mats fråga Alexander om allt är OK och så säger han till mig att de är OK och inte skadade.

    Mitt livs längsta sekunder.

  11. Emilia med Minna nov-02 och Astrid feb-05
    #6

    Usch

    Förstår verkligen att det var långa sekunder. Fy vad hemskt att höra det på telefonen. Skönt i alla fall att de inte är skadade. Jag håller med Bi, ta det lungt nu tillsammans under eftermiddagen så att värsta chocken går över.
  12. 6
    Usch Förstår verkligen att det var långa sekunder. Fy vad hemskt att höra det på telefonen. Skönt i alla fall att de inte är skadade. Jag håller med Bi, ta det lungt nu tillsammans under eftermiddagen så att värsta chocken går över.
  13. Åsa m Alex`94, Molly`98 & Klara 021129
    #7

    TACK!

    Nu måste Mats köra in till stan med Alexander så han kan ta prover. Alexander är ju verkligen allt annat än bra.
    Han har fått penicillin och dunderstark hostdämpande medicin så han ska bli frisk.

    Jag vill att de ska vara hemma i eftermiddag, men proverna måste tas helt enkelt. Efter det så släpper jag inte Mats och Alexander.
  14. 7
    TACK! Nu måste Mats köra in till stan med Alexander så han kan ta prover. Alexander är ju verkligen allt annat än bra.
    Han har fått penicillin och dunderstark hostdämpande medicin så han ska bli frisk.

    Jag vill att de ska vara hemma i eftermiddag, men proverna måste tas helt enkelt. Efter det så släpper jag inte Mats och Alexander.
  15. Åsa m Alex`94, Molly`98 & Klara 021129
    #8

    Tack för kram!

    Känns lite bättre nu.

    Nu har jag iallafall fått krama om mina pojkar!
  16. 8
    Tack för kram! Känns lite bättre nu.

    Nu har jag iallafall fått krama om mina pojkar!
  17. Åsa m Alex`94, Molly`98 & Klara 021129
    #9

    De är kramade rejält nu!!

    De kom hem til lunch och nu ska de köra in och ta blodprover på Alexander som ju inte alls är frisk idag. Han har fått penicillin och hostdämpande utskrivet så snart ska han väl bli OK igen.

    Efter det får de inte lämna mig igen idag.

    VI ska prata och kramas!!
  18. 9
    De är kramade rejält nu!! De kom hem til lunch och nu ska de köra in och ta blodprover på Alexander som ju inte alls är frisk idag. Han har fått penicillin och hostdämpande utskrivet så snart ska han väl bli OK igen.

    Efter det får de inte lämna mig igen idag.

    VI ska prata och kramas!!
  19. Medlem sedan
    Mar 2002
    #10

    Usch vad hemskt!

    Värsta mardrömmen!!!!!!!!

    Hoppas innerligt att dom är hemma nu och det känns lite bättre!

    Jättekram!
  20. 10
    Usch vad hemskt! Värsta mardrömmen!!!!!!!!

    Hoppas innerligt att dom är hemma nu och det känns lite bättre!

    Jättekram!
  21. Medlem sedan
    May 2005
    #11

    Men hjälp!

    Blir alldeles darrig i bröstet.... usch och fy Åsa! Kan knappt föreställa mig....

    Stor kram!!!
  22. 11
    Men hjälp! Blir alldeles darrig i bröstet.... usch och fy Åsa! Kan knappt föreställa mig....

    Stor kram!!!
  23. Åsa m A&E
    #12

    Nej men usch så hemskt

    att höra smällen via telefonen oxå. Men så otroligt skönt ändå att det gick bra. Ta hand om er nu.
  24. 12
    Nej men usch så hemskt att höra smällen via telefonen oxå. Men så otroligt skönt ändå att det gick bra. Ta hand om er nu.
  25. Jenny medwilliam0211 och wiktor050404
    #13

    läser lite för sent men

    USCH! *ryser*
    Hur gick det med dom? Hur mår du?
    Stor kram till dig och din familj.
  26. 13
    läser lite för sent men USCH! *ryser*
    Hur gick det med dom? Hur mår du?
    Stor kram till dig och din familj.
  27. Åsa m Alex`94, Molly`98 & Klara 021129
    #14

    Ja, det kunde ju gått så illa...

    ...om de hade haft mötande trafik.

    Dom mår bra (Alexander har ju dessutom fått penicillin och hosmedicin så han mår nog bättre på det planet också!) och de får många kramar!!

    Jag mår också bra, men jag gråter så fort jag tänker på vad jag hörde i telefonen och hur illa det hade kunnat gå för mina älskade pojkar.

    Tack för omtanke snälla du!!
  28. 14
    Ja, det kunde ju gått så illa... ...om de hade haft mötande trafik.

    Dom mår bra (Alexander har ju dessutom fått penicillin och hosmedicin så han mår nog bättre på det planet också!) och de får många kramar!!

    Jag mår också bra, men jag gråter så fort jag tänker på vad jag hörde i telefonen och hur illa det hade kunnat gå för mina älskade pojkar.

    Tack för omtanke snälla du!!
  29. Åsa m Alex`94, Molly`98 & Klara 021129
    #15

    Det värsta var ju...

    ...att jag inte visste vad som hände. Jag förstod ju att det var något hemskt, men kunde ju inte veta precis vad som hände. Jag hann tänka på både lastbilar och att jag skulle förlora Alexander och Mats.

    Skönt att det gick bra!!

    Tack för omtanken!!
  30. 15
    Det värsta var ju... ...att jag inte visste vad som hände. Jag förstod ju att det var något hemskt, men kunde ju inte veta precis vad som hände. Jag hann tänka på både lastbilar och att jag skulle förlora Alexander och Mats.

    Skönt att det gick bra!!

    Tack för omtanken!!
  31. Åsa m Alex`94, Molly`98 & Klara 021129
    #16

    TACK...

    ...för värmande kram!

    Jag vill aldrig vara med om något sådant igen (alltså inte kramen -olyckan syftade jag på!!)
  32. 16
    TACK... ...för värmande kram!

    Jag vill aldrig vara med om något sådant igen (alltså inte kramen -olyckan syftade jag på!!)
  33. Åsa m Alex`94, Molly`98 & Klara 021129
    #17

    Alla är hemma...

    ..och det känns bättre. Kan jag nu bara sluta tänka på telefonsamtalet så ska det bli riktigt bra.

    Mats och Alexander har fått många kramar av oss tjejer sedan de kom hem.

    Tack snälla du för jättekramen!!
  34. 17
    Alla är hemma... ..och det känns bättre. Kan jag nu bara sluta tänka på telefonsamtalet så ska det bli riktigt bra.

    Mats och Alexander har fått många kramar av oss tjejer sedan de kom hem.

    Tack snälla du för jättekramen!!
  35. Medlem sedan
    Apr 2002
    #18

    Hu så hemskt!

    Vilken otäck upplevelse, att bara på avstånd veta att något hemskt hände, men inte vad... Förstår att du är tacksam över att inget hände och skakad av vad som kunde ha hänt om vartannat... ta det så lugnt du kan och tillåt dig själv att tycka synd om dig för att du fick våndas så. Goda tankar och hopp om en lugnare morgondag!
  36. 18
    Hu så hemskt! Vilken otäck upplevelse, att bara på avstånd veta att något hemskt hände, men inte vad... Förstår att du är tacksam över att inget hände och skakad av vad som kunde ha hänt om vartannat... ta det så lugnt du kan och tillåt dig själv att tycka synd om dig för att du fick våndas så. Goda tankar och hopp om en lugnare morgondag!
  37. Medlem sedan
    Oct 2002
    #19

    men fy

    så läskigt :( blev dom skadade eller klarade dom sig?
    kan verkligen förstå att du befinner dig i chock, prata prata prata om det som hänt så du inte behåller dina tankar inom dig!
    varma kramar och ta hand om varandra!!
  38. 19
    men fy så läskigt :( blev dom skadade eller klarade dom sig?
    kan verkligen förstå att du befinner dig i chock, prata prata prata om det som hänt så du inte behåller dina tankar inom dig!
    varma kramar och ta hand om varandra!!
  39. Medlem sedan
    Oct 2002
    #20

    alltså

    jag förstod juh att dom klarade sig, jag menade om dom klarade sig utan skador? lät lite konstigt såg jag..
    kramis igen!
  40. 20
    alltså jag förstod juh att dom klarade sig, jag menade om dom klarade sig utan skador? lät lite konstigt såg jag..
    kramis igen!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Bilolycka :(
    By -TH- in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 17:52
  2. Bilolycka
    By StockholmsMaria in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-02-04, 20:10
  3. Bilolycka...
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-01-20, 16:59
  4. Bilolycka
    By klockan in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-05-16, 06:16
  5. Bilolycka
    By Asa-73 in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-28, 20:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar