Hjärtljud, ni som vet kön
_0603 Marsbarn
  1. Kattis, bf 6/3
    #1

    Hjärtljud, ni som vet kön

    Hur väl stämmer hjärtljuden (högt för flicka, lågt för pojke) för er som vet könet???

    Vårt första barn hade konstant hjärljud 135-140. H*n som bor i magen just nu har 150, kan vi hoppas på flicka? :-)
  2. 1
    Hjärtljud, ni som vet kön Hur väl stämmer hjärtljuden (högt för flicka, lågt för pojke) för er som vet könet???

    Vårt första barn hade konstant hjärljud 135-140. H*n som bor i magen just nu har 150, kan vi hoppas på flicka? :-)
  3. Mia KL m Samuel-03, bf 26/3
    #2

    Vet inte nu men förra gången...

    så var hjärtljuden alltid över 150 och på slutet mot 160 och ut kom en liten kille så den gången stämde det inte. Nu vet jag inte vad för kön vi väntar och har hjärtljud på 155 så vi får se.
  4. 2
    Vet inte nu men förra gången... så var hjärtljuden alltid över 150 och på slutet mot 160 och ut kom en liten kille så den gången stämde det inte. Nu vet jag inte vad för kön vi väntar och har hjärtljud på 155 så vi får se.
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3

    Har inte stor koll på det där..

    ..men vår killes hjärtljud var 148 slag/min.
  6. 3
    Har inte stor koll på det där.. ..men vår killes hjärtljud var 148 slag/min.
  7. -A-K- m Oskar och lillebror 30/3
    #4

    146 sist vi var där..

    ...och vi ska ju få en lillebror, sägs det. Jag tror inte att det där med hjärtljuden stämmer med kön.
  8. 4
    146 sist vi var där.. ...och vi ska ju få en lillebror, sägs det. Jag tror inte att det där med hjärtljuden stämmer med kön.
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    Stämmer inte här!

    Max hjärtljud låg alltid på 135-140. Lillebrors hjärtljud har legat runt 150 nu två gånger. Så hade jag inte vetat att det var en kille till hade jag nog gissat på en flicka...:-).
  10. 5
    Stämmer inte här! Max hjärtljud låg alltid på 135-140. Lillebrors hjärtljud har legat runt 150 nu två gånger. Så hade jag inte vetat att det var en kille till hade jag nog gissat på en flicka...:-).
  11. Medlem sedan
    Apr 2003
    #6

    Stämmer inte här

    Den här gången vet vi att det är en flicka i magen och hjärtljuden ligger på 150 _men_ första graviditeten låg hjärtljuden också över 150 hela tiden och det var en liten kille.
  12. 6
    Stämmer inte här Den här gången vet vi att det är en flicka i magen och hjärtljuden ligger på 150 _men_ första graviditeten låg hjärtljuden också över 150 hela tiden och det var en liten kille.
  13. Sussan m.son-03 + Bf 2/3-06
    #7

    Stämmer inte.

    När jag väntade William låg han runt 130-140 aldrig över det. Den här gången då det också är en liten kille så har han legat på
    158
    146
    140
    145
    Antar att det är det man kallar höga hjärtljud.....

    Kan även tillägga att min syster osm har tre döttrar har haft både höga och låga med tjejerna.
  14. 7
    Stämmer inte. När jag väntade William låg han runt 130-140 aldrig över det. Den här gången då det också är en liten kille så har han legat på
    158
    146
    140
    145
    Antar att det är det man kallar höga hjärtljud.....

    Kan även tillägga att min syster osm har tre döttrar har haft både höga och låga med tjejerna.
  15. Sussan m.son-03 + Bf 2/3-06
    #8

    Detsamma....

    som för mig då......William hade som Max men den här killen ligger konstant lite högre. Hade jag inte vetat könet hade jag nog också gissat att jag väntade en tjej....
  16. 8
    Detsamma.... som för mig då......William hade som Max men den här killen ligger konstant lite högre. Hade jag inte vetat könet hade jag nog också gissat att jag väntade en tjej....
  17. Mammaneta
    #9

    En kul grej....

    ...som jag tyvärr inte tror har någon som helst betydelse för vilket kön det är...

    Sonen låg mellan 120-160 i hjärtljud, varierade mycket och nä, hur i hela världen skulle ett hjärtljud kunna säga vilket kön det är...

    Men visst, det är ju lite kul med alla sånna där saker.
    En del säger ju att man kan se på mammans ögon vilket kön det ska bli, en del på magformen...å en del med ul...Men till och med med ul kan det ju ibland vara knepigt (även om jag nog trots allt tror mest på den metoden av dom ovan nämnda ;-)
  18. 9
    En kul grej.... ...som jag tyvärr inte tror har någon som helst betydelse för vilket kön det är...

    Sonen låg mellan 120-160 i hjärtljud, varierade mycket och nä, hur i hela världen skulle ett hjärtljud kunna säga vilket kön det är...

    Men visst, det är ju lite kul med alla sånna där saker.
    En del säger ju att man kan se på mammans ögon vilket kön det ska bli, en del på magformen...å en del med ul...Men till och med med ul kan det ju ibland vara knepigt (även om jag nog trots allt tror mest på den metoden av dom ovan nämnda ;-)
  19. Medlem sedan
    Jun 2005
    #10

    våran

    lilla flicka har 140 i hjärtljud!
  20. 10
    våran lilla flicka har 140 i hjärtljud!

Liknande trådar

  1. hjärtljud
    By Mette med ToJ in forum _0707 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-02-02, 09:03
  2. Ang hjärtljud..
    By Sommarmamma in forum _0706 Junibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-01-28, 17:01
  3. Hjärtljud?
    By pixie in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-01-25, 16:42
  4. Hjärtljud
    By charlia in forum _0707 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 09:37
  5. hjärtljud...
    By mamma*4 in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-11, 20:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar