Pynta öppen spis?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Dec 2000
    #1

    Pynta öppen spis?

    Hur tycker ni att vi ska pynta vår öppna spis i advent/jul? Se bild på min sida om ni är gulliga och orkar komma med tips...
  2. 1
    Pynta öppen spis? Hur tycker ni att vi ska pynta vår öppna spis i advent/jul? Se bild på min sida om ni är gulliga och orkar komma med tips...
  3. Medlem sedan
    Apr 2005
    #2

    Om ingen eld

    När jag var liten gjorde vi ett tomteland i öppna spisen. Beror ju på om man vill elda i den... =)
  4. 2
    Om ingen eld När jag var liten gjorde vi ett tomteland i öppna spisen. Beror ju på om man vill elda i den... =)
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3

    Så här

    Helt enkelt bara 2 stora julstjärnor eller amaryllis i de två krukorna på sidorna, sedan kanske en lite finare tomte mellan dessa krukor, en sån där lite modernare o lite avlång tomte du vet??
    eller nån fin lite större ängel kanske.
    eller så kan man hänga en fin barr krans av nåt slag mitt emellan krukorna.

    Spisen var så snygg och \"ren\" i sej själv, så krångla inte till det nu med en massa krams!
  6. 3
    Så här Helt enkelt bara 2 stora julstjärnor eller amaryllis i de två krukorna på sidorna, sedan kanske en lite finare tomte mellan dessa krukor, en sån där lite modernare o lite avlång tomte du vet??
    eller nån fin lite större ängel kanske.
    eller så kan man hänga en fin barr krans av nåt slag mitt emellan krukorna.

    Spisen var så snygg och \"ren\" i sej själv, så krångla inte till det nu med en massa krams!
  7. Lilla Lisa
    #4

    Fin som den är

    Men en idé, som vi själva gjort, är att köpa röda små hjärtan i keramik el liknande från pandora. De har klisterdel på baksidan så det är lätt att sätta upp.
    Liten effekt till annars så fin spis.
  8. 4
    Fin som den är Men en idé, som vi själva gjort, är att köpa röda små hjärtan i keramik el liknande från pandora. De har klisterdel på baksidan så det är lätt att sätta upp.
    Liten effekt till annars så fin spis.
  9. LinBlå
    #5

    Så här tycker jag!

    Håller med Lottis om blommorna, men jag röstar för amaryllis!! En amaryllis i var kruka med sån där trådig mossa överst i krukan som kan få leva lite \"vilt\" hit och dit.
    I mitten ser det ut som om det skulle kunna funka att sätta ett maffigt blockljus?

    Verkligen snygg spis!! Överdekorera den inte så den försvinner.. :o)
  10. 5
    Så här tycker jag! Håller med Lottis om blommorna, men jag röstar för amaryllis!! En amaryllis i var kruka med sån där trådig mossa överst i krukan som kan få leva lite \"vilt\" hit och dit.
    I mitten ser det ut som om det skulle kunna funka att sätta ett maffigt blockljus?

    Verkligen snygg spis!! Överdekorera den inte så den försvinner.. :o)
  11. Sus + T
    #6

    Vi eldar jämt :-)

    så det funkar mindre bra, men tack för tipset!
  12. 6
    Vi eldar jämt :-) så det funkar mindre bra, men tack för tipset!
  13. Sus + T
    #7

    Amaryllis!

    Att vi inte tänkt på det själva, tack Lottis och LinBlå! Jag som funderat på var jag ska få plats med en amaryllis eftersom vi har så få sidobord eller skänkar el dyl - men jag har ju en fin spis att sätta dem på! Det blir perfekt och så något i mitten. I \"urgröpningen\" i mitten brukar vi alltid ha ett stort blockljus numera så ska man han något framför får det bli något lågt.

    Tack också för komplimangerna om spisen :-) Vi tycker också om den.
  14. 7
    Amaryllis! Att vi inte tänkt på det själva, tack Lottis och LinBlå! Jag som funderat på var jag ska få plats med en amaryllis eftersom vi har så få sidobord eller skänkar el dyl - men jag har ju en fin spis att sätta dem på! Det blir perfekt och så något i mitten. I \"urgröpningen\" i mitten brukar vi alltid ha ett stort blockljus numera så ska man han något framför får det bli något lågt.

    Tack också för komplimangerna om spisen :-) Vi tycker också om den.
  15. Sus + T
    #8

    Jag gillar rött

    så det skulle kunna passa med lite uppiggande rött kanske... Tack!
  16. 8
    Jag gillar rött så det skulle kunna passa med lite uppiggande rött kanske... Tack!
  17. Sus + T
    #9

    Som jag skrev till LinBlå

    Jättebra tips med amaryllis! Det ska jag införskaffa genast.
  18. 9
    Som jag skrev till LinBlå Jättebra tips med amaryllis! Det ska jag införskaffa genast.

Liknande trådar

  1. Wallies - öppen spis..
    By LiMa_3 in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-07, 17:53
  2. öPPEN SPIS, HUR ELDA?
    By rut123 in forum Hem & fritid
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-01-04, 14:36
  3. Insats i öppen spis?
    By 76an in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-02, 07:33
  4. HUR gör man eld i en öppen spis...
    By Petra in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-22, 12:13
  5. Installera en öppen spis
    By Thelma & Co in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-20, 13:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar