Öm i huden (på magen)...
_0602 Februaribarn
  1. Linda m Isabelle + bf 4/2
    #1

    Öm i huden (på magen)...

    Hej allihopa! Har varit härifrån ett tag men är nu i v 30! Har en fundering: Igår värkte det lite i ryggen och på huden över magen, bebisen böka ganska rejält samtidigt och så kändes det som \"växtvärk\"! Efter ett par timmar gav det sig i ryggen men det känns som om jag har som ett blåmärke på hö sida högt upp på magen. Har inte ont på något sätt i magen men kläderna skaver emot och om jag nuddar försiktigt så ömmar det, precis som vid ett blåmärke (fast det syns inget utanpå)! Kan man få blåmärke efter att bebisen härjar runt väldigt mycket tro? När den knör för mycket på det stället gör det ont. Eller kan det vara nån nerv i kläm? När jag hade legat en timme förut var det som bortblåst men när jag gick upp igen kändes det likadant igen!!

    Så här hade jag inte när jag vänta tösen, hade ju värre krämpor då så jag är väldigt förskonad nu...men ändå, det är jobbigt att ha ont! Har fått börja med järntabl nu med.

    Förresten fyller vår gulleplutt 2 år på Onsdag (fast hon föddes 1:a advent, känns speciellt!)

    Hoppas nån vet vad jag menar och kan svara! Kramar
  2. 1
    Öm i huden (på magen)... Hej allihopa! Har varit härifrån ett tag men är nu i v 30! Har en fundering: Igår värkte det lite i ryggen och på huden över magen, bebisen böka ganska rejält samtidigt och så kändes det som \"växtvärk\"! Efter ett par timmar gav det sig i ryggen men det känns som om jag har som ett blåmärke på hö sida högt upp på magen. Har inte ont på något sätt i magen men kläderna skaver emot och om jag nuddar försiktigt så ömmar det, precis som vid ett blåmärke (fast det syns inget utanpå)! Kan man få blåmärke efter att bebisen härjar runt väldigt mycket tro? När den knör för mycket på det stället gör det ont. Eller kan det vara nån nerv i kläm? När jag hade legat en timme förut var det som bortblåst men när jag gick upp igen kändes det likadant igen!!

    Så här hade jag inte när jag vänta tösen, hade ju värre krämpor då så jag är väldigt förskonad nu...men ändå, det är jobbigt att ha ont! Har fått börja med järntabl nu med.

    Förresten fyller vår gulleplutt 2 år på Onsdag (fast hon föddes 1:a advent, känns speciellt!)

    Hoppas nån vet vad jag menar och kan svara! Kramar
  3. Medlem sedan
    Dec 2004
    #2

    Liknande i alla fall

    Vet inte om det är samma sak. Men ett av småtrollen brukar göra någon rörelse som gör att det gör jätteont precis till höger om naveln. Känner jag med handen känns det som ett huvud eller en rumpa som trycker utåt. Frågade min bm och hon gissade på att bebisen sträcker på benen och då tar spjärn mot ryggsidan vilket gör att huvud eller rumpa putar ut mitt i magen. Och det som gör ont gissade hon på var en nerv som kom ivägen. Det kan kännas någon timme när h*n varit där och spjärnat, men går över och känns inte annars. Men när det känns är det ungefär som ett blåmärke.
  4. 2
    Liknande i alla fall Vet inte om det är samma sak. Men ett av småtrollen brukar göra någon rörelse som gör att det gör jätteont precis till höger om naveln. Känner jag med handen känns det som ett huvud eller en rumpa som trycker utåt. Frågade min bm och hon gissade på att bebisen sträcker på benen och då tar spjärn mot ryggsidan vilket gör att huvud eller rumpa putar ut mitt i magen. Och det som gör ont gissade hon på var en nerv som kom ivägen. Det kan kännas någon timme när h*n varit där och spjärnat, men går över och känns inte annars. Men när det känns är det ungefär som ett blåmärke.
  5. Medlem sedan
    Jul 2005
    #3

    Jodå.

    Nu växer jag ju fortare än dig antar jag, men min hud är \"för trång\" ett par dagar och då är det allmänt jobbigt, sen är det ok några dagar innan det blir för trångt igen. Det är som om bebbarna och min hud växer i otakt.

    Om någon av bebbarna under de \"trånga\" dagarna får för sig att sparka/böka mycket på samma ställe, gärna nära min navel, gör det jätteont efter ett tag, precis som ett blåmärke.

    Jag frågade barnmorskan om det och hon tyckte inte att det var konstigt alls... :)
  6. 3
    Jodå. Nu växer jag ju fortare än dig antar jag, men min hud är \"för trång\" ett par dagar och då är det allmänt jobbigt, sen är det ok några dagar innan det blir för trångt igen. Det är som om bebbarna och min hud växer i otakt.

    Om någon av bebbarna under de \"trånga\" dagarna får för sig att sparka/böka mycket på samma ställe, gärna nära min navel, gör det jätteont efter ett tag, precis som ett blåmärke.

    Jag frågade barnmorskan om det och hon tyckte inte att det var konstigt alls... :)

Liknande trådar

  1. Huden?
    By snart här in forum Medelålders 45+
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-12-25, 22:32
  2. Huden på magen.
    By GladaKon in forum _0905 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-07, 10:13
  3. Huden på magen.
    By GladaKon in forum _0904 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-06-05, 22:43
  4. Ont i huden på magen?
    By blixten80 in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 12:15
  5. Huden på magen somnar...
    By annahpo in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-14, 11:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar