Låna!
Hem & fritid
  1. Jessica
    #1

    Låna!



    Hej, jag och min make har vunnit budgivningen på ett radhus. Vi bor nu i en bostadsrätt med högre marknadsvärde som ej är pantsatt. Med andra ord så har vi inte behov av att låna förutom de månader som skiljer mellan köp och försöljning.

    Nästa vecka ska vi till banken och jag undrar vad som kommer att förväntas av oss och hur man ska göra. Ska man ha med sig kvitton och grejer? Maken börjar nytt jobb innan flytten men papper är ännu inte skrivna, kan det ställa till besvär? Är det något mer man ska tänka på?

    Tack på förhand!
  2. 1
    Låna!

    Hej, jag och min make har vunnit budgivningen på ett radhus. Vi bor nu i en bostadsrätt med högre marknadsvärde som ej är pantsatt. Med andra ord så har vi inte behov av att låna förutom de månader som skiljer mellan köp och försöljning.

    Nästa vecka ska vi till banken och jag undrar vad som kommer att förväntas av oss och hur man ska göra. Ska man ha med sig kvitton och grejer? Maken börjar nytt jobb innan flytten men papper är ännu inte skrivna, kan det ställa till besvär? Är det något mer man ska tänka på?

    Tack på förhand!
  3. Marie
    #2

    Kort & luddigt!

    Banken brukar ordna ett tillfälligt lån med bostaden som säkerhet. Har aldrig varit ett problemför oss i våra husaffärer.
  4. 2
    Kort & luddigt! Banken brukar ordna ett tillfälligt lån med bostaden som säkerhet. Har aldrig varit ett problemför oss i våra husaffärer.
  5. Jessica
    #3

    har

    ni haft med er papper med kontrakt och sånt eller kan de kolla det på annat sätt? Tack!
  6. 3
    har ni haft med er papper med kontrakt och sånt eller kan de kolla det på annat sätt? Tack!

Liknande trådar

  1. Nu ska jag låna
    By MYZOXE! in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-08-01, 21:54
  2. låna eller inte låna?
    By LillaHon in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-09-11, 17:57
  3. Kan man låna hos ..
    By Emelie i villa in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-14, 10:09
  4. Vad får vi låna?
    By tingeling2 in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-18, 12:37
  5. Får jag låna er?
    By Bridz in forum IVF-föräldrar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-12-20, 09:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar