Fosterrörelser?
_0602 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Fosterrörelser?

    Hej tjejer!

    Hoppas allt är bra med magarna, har inte hunnit läsa ikapp efter ett par veckors frånvaro...

    Har en fråga till er! Hur ofta eller hur mycket känner ni er bebis i magen varje dag? Är det starka sparkar?
  2. 1
    Fosterrörelser? Hej tjejer!

    Hoppas allt är bra med magarna, har inte hunnit läsa ikapp efter ett par veckors frånvaro...

    Har en fråga till er! Hur ofta eller hur mycket känner ni er bebis i magen varje dag? Är det starka sparkar?
  3. Kiddan bf 10 feb
    #2

    Under en period på en dryg vecka

    runt v 27-28 så hade jag inte så mycket rörelser. Nu är det fart igen men mycket mindre \"sparkiga\" rörelser -gissar att bebis har mindre plats att röra sig på. Men det var lite nervigt under perioden med mindre rörelser. Kommer dock ihåg att det var så med dottern oxå så jag vart inte allt för orolig.
  4. 2
    Under en period på en dryg vecka runt v 27-28 så hade jag inte så mycket rörelser. Nu är det fart igen men mycket mindre \"sparkiga\" rörelser -gissar att bebis har mindre plats att röra sig på. Men det var lite nervigt under perioden med mindre rörelser. Kommer dock ihåg att det var så med dottern oxå så jag vart inte allt för orolig.
  5. Medlem sedan
    Jul 2005
    #3

    olika

    Min bebis skulle nog ses som slö vid jämförelse med många andra. Vid tre-fyra tillfällen om dagen får jag mig ett par rejäla sparkar. Annars är det mest en massa bökande därinne. Jag vet att den ligger med huvudet nedåt och med ryggen om min vänstra sida. Så den sparkar rakt mot levern. Därför känner jag de små nävarna mycket tydligare än fötterna. Men det är starka nävar.
    Stora stunder om dagarna känner jag ingenting och fattar inte riktigt att det är någon därinne över huvud taget.

    Men så kommer det dagar när det är full fart därinne från morgon till kväll. Oftast är dessa inte fler än två i rad. Och så är det lugnt i 4-5 dagar igen.

    Jag är ju ganska välkollad just nu. Har varit på tre ultraljud de senaste 15 dagarna, gjort ctg och lyssnat på hjärtat två gånger. Dessutom har jag urinodlats och blivit rejält genomklämd på magen. Så jag är inte orolig trots att bebisen är så lugn.
  6. 3
    olika Min bebis skulle nog ses som slö vid jämförelse med många andra. Vid tre-fyra tillfällen om dagen får jag mig ett par rejäla sparkar. Annars är det mest en massa bökande därinne. Jag vet att den ligger med huvudet nedåt och med ryggen om min vänstra sida. Så den sparkar rakt mot levern. Därför känner jag de små nävarna mycket tydligare än fötterna. Men det är starka nävar.
    Stora stunder om dagarna känner jag ingenting och fattar inte riktigt att det är någon därinne över huvud taget.

    Men så kommer det dagar när det är full fart därinne från morgon till kväll. Oftast är dessa inte fler än två i rad. Och så är det lugnt i 4-5 dagar igen.

    Jag är ju ganska välkollad just nu. Har varit på tre ultraljud de senaste 15 dagarna, gjort ctg och lyssnat på hjärtat två gånger. Dessutom har jag urinodlats och blivit rejält genomklämd på magen. Så jag är inte orolig trots att bebisen är så lugn.
  7. Medlem sedan
    Aug 2005
    #4

    Jag


    vaknar nästan varje natt av sparkar o buffar, och känner de flera gånger om dagen. Är i v. 28 o antar att det börjar bli lite trångt : )
  8. 4
    Jag
    vaknar nästan varje natt av sparkar o buffar, och känner de flera gånger om dagen. Är i v. 28 o antar att det börjar bli lite trångt : )
  9. Medlem sedan
    Oct 2002
    #5

    Det varierar

    En dag kan bebben sparka en massa, för att nästa dag knappt känna något. Det brukar vara 3-4 dagar i rad av varje slag. Tror det beror på vilket läge bebben ligger i, samt att jag har moderkakan i framvägg, vilket gör att jag känner lite färre sparkar.
  10. 5
    Det varierar En dag kan bebben sparka en massa, för att nästa dag knappt känna något. Det brukar vara 3-4 dagar i rad av varje slag. Tror det beror på vilket läge bebben ligger i, samt att jag har moderkakan i framvägg, vilket gör att jag känner lite färre sparkar.
  11. Medlem sedan
    Dec 2003
    #6

    Varje dag

    sparkar han och det är hårt och mycket.

    kram
  12. 6
    Varje dag sparkar han och det är hårt och mycket.

    kram
  13. Medlem sedan
    Sep 2001
    #7

    Ganska ofta

    Jag läste att man kunde göra ett sparkschema, så jag skrev ut veckokalender från almanackan i Outlook, med en veckas dagar indelade i halvtimmar och satte ett kryss varje gång jag kände något. Det var kul att se hur det blev. Hela dagen fylldes faktiskt med kryss! Jag fick en bättre bild med kalendern är vad jag hade innan.

    Sen dess har jag kollat vissa dagar. Det är skönt när man börjar tänka: Vänta, när kände jag nåt senast egentligen? Då kan man kolla på pappret. Det stod i min bok att man skulle kontakta förlossningen om rörelserna blev fmycket färre eller mindre än 10 tillfällen per dag.

    I en annan bok stod det att man kunde sätta kryss för den tid då man känt 5 rörelser och om det krysset senareläggs på dagen, så vet man att den rör sig mindre ofta. men det har jag inte provat. Kan inte komma ihåg att räkna.
  14. 7
    Ganska ofta Jag läste att man kunde göra ett sparkschema, så jag skrev ut veckokalender från almanackan i Outlook, med en veckas dagar indelade i halvtimmar och satte ett kryss varje gång jag kände något. Det var kul att se hur det blev. Hela dagen fylldes faktiskt med kryss! Jag fick en bättre bild med kalendern är vad jag hade innan.

    Sen dess har jag kollat vissa dagar. Det är skönt när man börjar tänka: Vänta, när kände jag nåt senast egentligen? Då kan man kolla på pappret. Det stod i min bok att man skulle kontakta förlossningen om rörelserna blev fmycket färre eller mindre än 10 tillfällen per dag.

    I en annan bok stod det att man kunde sätta kryss för den tid då man känt 5 rörelser och om det krysset senareläggs på dagen, så vet man att den rör sig mindre ofta. men det har jag inte provat. Kan inte komma ihåg att räkna.
  15. Lillan med Oliver -02 & Bebis v.27
    #8

    Kraftiga sparkar är det hos mig...

    ...iaf någon gång under dagen, annars mera knök och bök :) Känner min bebis varje dag.

    Kram
  16. 8
    Kraftiga sparkar är det hos mig... ...iaf någon gång under dagen, annars mera knök och bök :) Känner min bebis varje dag.

    Kram

Liknande trådar

  1. Fosterrörelser
    By SuperIza in forum _1007 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-28, 18:55
  2. Fosterrörelser
    By Lallahh in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-22, 09:43
  3. Fosterrörelser
    By lotwe in forum _0805 Majbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-12-09, 22:13
  4. Fosterrörelser
    By maskr0sen in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-06-27, 11:37
  5. Fosterrörelser
    By triss... in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 21:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar