När lägger sig bebisen normalt "rätt" ?
_0602 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2005
    #1

    När lägger sig bebisen normalt \"rätt\" ?

    Känner ni som har bf i början av februrari att de redan börjar inta position? Min ligger fortfarande mest i säte o sparkar på min blåsa.. *suck*
    När känner de efter på mvc i vilket läge den ligger? Jag kommer inte ihåg fastän det inte var så länge sen.. De har känt på min mage, men inte hur den ligger. Nästa kontroll är på lucia-dagen, 32 fullgångna veckor.
  2. 1
    När lägger sig bebisen normalt \"rätt\" ? Känner ni som har bf i början av februrari att de redan börjar inta position? Min ligger fortfarande mest i säte o sparkar på min blåsa.. *suck*
    När känner de efter på mvc i vilket läge den ligger? Jag kommer inte ihåg fastän det inte var så länge sen.. De har känt på min mage, men inte hur den ligger. Nästa kontroll är på lucia-dagen, 32 fullgångna veckor.
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2

    När jag var hos BM

    för två veckor sedan hade lillen lagt sig med huvudet neråt och det var ruckbart. Ser att min mage har sjunkit sedan helgen och det kändes även då jag satt ner. Ömmade ganska bra down under då. :)

    kram
  4. 2
    När jag var hos BM för två veckor sedan hade lillen lagt sig med huvudet neråt och det var ruckbart. Ser att min mage har sjunkit sedan helgen och det kändes även då jag satt ner. Ömmade ganska bra down under då. :)

    kram
  5. Medlem sedan
    Dec 1998
    #3

    De börjar

    kolla nästa gång på mig, då är det runt v 30.
    Bm kollade på mitt önskemål sist, bara för att jag var nyfiken och min buse ligger oxå i säte. Och lär säkert förbli så, det gjorde ju de andra :-)
    Men runt v 30-32 börjar man kolla så vitt jag minns från de andra gångerna.
  6. 3
    De börjar kolla nästa gång på mig, då är det runt v 30.
    Bm kollade på mitt önskemål sist, bara för att jag var nyfiken och min buse ligger oxå i säte. Och lär säkert förbli så, det gjorde ju de andra :-)
    Men runt v 30-32 börjar man kolla så vitt jag minns från de andra gångerna.
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    Ungefär

    sex veckor innan förlossningen ska de ha lagt sig till rätta, men vissa barn sänger ju runt in i det sista. Tårtan fixerade sig tidigt, men han var ju första barnet och tvillingarna la sig med huvuden neråt förra veckan. Tror att ettan börjar komma ner i bäckenet nu.
  8. 4
    Ungefär sex veckor innan förlossningen ska de ha lagt sig till rätta, men vissa barn sänger ju runt in i det sista. Tårtan fixerade sig tidigt, men han var ju första barnet och tvillingarna la sig med huvuden neråt förra veckan. Tror att ettan börjar komma ner i bäckenet nu.
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5

    Min BM sa att runt v 36

    vill de att huvudet är nedåt. Men många vänder sig ännu senare, helt själv. Min bebis ligger mest med huvudet nedåt, men det verkar vara gott om plats därinne för den ligger ofta på tvären också. Jag bad BM kolla förra gången och huvudet var mycket riktigt nedåt, men väldigt högt uppe (strax under min navel sa hon... hur får den plats därinne egentligen?)
  10. 5
    Min BM sa att runt v 36 vill de att huvudet är nedåt. Men många vänder sig ännu senare, helt själv. Min bebis ligger mest med huvudet nedåt, men det verkar vara gott om plats därinne för den ligger ofta på tvären också. Jag bad BM kolla förra gången och huvudet var mycket riktigt nedåt, men väldigt högt uppe (strax under min navel sa hon... hur får den plats därinne egentligen?)
  11. Medlem sedan
    Sep 2001
    #6

    Jo

    Vi var hos mamaMia förra veckan i vecka 30 hos en ny vikarie i raden, en äldre och hon kände för första gången hur bebisen ligger och konstaterade att hon ligger diagonalt med huvudet ner på vänster sida och ryggen uppåt och sparkar på min högra sida.

    Bm var väldigt van och frågade direkt om det sparkar mest på höger sida och satte hjärtljudsmikrofonen rätt på direkt! Hon kände väldigt lätt, så det knappt märktes på magen och ändå kunde hon känna hur den ligger!

    Vi ska ju ändå förlösas med snitt, men man vill ju veta ändå. Förra gången tog de ju fel in i det sista. Först ett extra ul i v38 visade att bm + gyn tagit fel och att han låg i säte.
  12. 6
    Jo Vi var hos mamaMia förra veckan i vecka 30 hos en ny vikarie i raden, en äldre och hon kände för första gången hur bebisen ligger och konstaterade att hon ligger diagonalt med huvudet ner på vänster sida och ryggen uppåt och sparkar på min högra sida.

    Bm var väldigt van och frågade direkt om det sparkar mest på höger sida och satte hjärtljudsmikrofonen rätt på direkt! Hon kände väldigt lätt, så det knappt märktes på magen och ändå kunde hon känna hur den ligger!

    Vi ska ju ändå förlösas med snitt, men man vill ju veta ändå. Förra gången tog de ju fel in i det sista. Först ett extra ul i v38 visade att bm + gyn tagit fel och att han låg i säte.
  13. Medlem sedan
    Jun 2003
    #7

    Min kollade nu i veckan

    och hon konstaterade att bebisen ligger med huvudet nedåt, är i vecka 30.
    när jag väntade Nova var jag fixerad i vecka 32 och hon hade sjunkit ned ordentligt.
  14. 7
    Min kollade nu i veckan och hon konstaterade att bebisen ligger med huvudet nedåt, är i vecka 30.
    när jag väntade Nova var jag fixerad i vecka 32 och hon hade sjunkit ned ordentligt.
  15. Medlem sedan
    Mar 2002
    #8

    MIn BM kände i v27 att

    bebisen låg med huvudet uppe till höger. Tjejerna har legat rätt & fixerat kring v 33-35, så vi får se hur det blir denna gången. Ska till barnmorskan på onsdag, är då i v.30. Tycker det känns som om h-n lever runt rätt bra fortfarande, så än tror jag inte h-n lagt sig tillrätta. Men vem vet?

    Hm, lär ju se på tisdag på UL förresten hur bebben ligger :)

    Kram
  16. 8
    MIn BM kände i v27 att bebisen låg med huvudet uppe till höger. Tjejerna har legat rätt & fixerat kring v 33-35, så vi får se hur det blir denna gången. Ska till barnmorskan på onsdag, är då i v.30. Tycker det känns som om h-n lever runt rätt bra fortfarande, så än tror jag inte h-n lagt sig tillrätta. Men vem vet?

    Hm, lär ju se på tisdag på UL förresten hur bebben ligger :)

    Kram
  17. Medlem sedan
    Jul 2005
    #9

    Hon har lagt sig..

    ...rätt nu,huvudet nedåt men det finns fortfarande plats att svänga lite...såg på Ul:et i måndags hur hon ligger,placerat sig på högra sidan av magen...hmpf...trycker aningens mot revbenen...
  18. 9
    Hon har lagt sig.. ...rätt nu,huvudet nedåt men det finns fortfarande plats att svänga lite...såg på Ul:et i måndags hur hon ligger,placerat sig på högra sidan av magen...hmpf...trycker aningens mot revbenen...

Liknande trådar

  1. Lägger inlägget rätt nu då *S*
    By NiniLA in forum Singelmingel
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-25, 18:04
  2. Lägger till mig, hoppas det blivit rätt.
    By Ztiina in forum _1005 Majbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-09-16, 15:02
  3. lägger mig på "rätt" rad...
    By frubrandman in forum _1005 Majbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-09-08, 06:24
  4. Vad är normalt/inte normalt
    By Irene Huss in forum _0406 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-23, 23:02
  5. Yipiee! Bebisen ligger rätt!
    By webwife in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-03-28, 17:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar