Linux hjälp
Hem & fritid
  1. mezz
    #1

    Linux hjälp

    Hej!
    Såg nedan att någon tipsade om linux. Tyckte det lät bra och var in och läste men jag fattar ingenting. Vilken av alla ska man ladda ner? Finns allting med på en nedladdning och fungerar som windows dvs att man kan surfa, eposta etc. Finns det på svenska. Kom till en svensk sida men förstår fortfarande inte vad jag ska ladda ner. Känner mig smått dum nu *S*.
    Någon här som kan ge en länk till ett linux system där allt finns med???
  2. 1
    Linux hjälp Hej!
    Såg nedan att någon tipsade om linux. Tyckte det lät bra och var in och läste men jag fattar ingenting. Vilken av alla ska man ladda ner? Finns allting med på en nedladdning och fungerar som windows dvs att man kan surfa, eposta etc. Finns det på svenska. Kom till en svensk sida men förstår fortfarande inte vad jag ska ladda ner. Känner mig smått dum nu *S*.
    Någon här som kan ge en länk till ett linux system där allt finns med???
  3. Medlem sedan
    Apr 2004
    #2

    SUSE Linux v 10.0..

    .. är nog det bästa för en nybörjare. Borde finnas att ladda lite varstans, t ex Sunet. Nedladdning från Sunet här:

    ftp://ftp.sunet.se/pub/Linux/distributions/suse/suse/i386/10.0/iso/

    I den här filen kan du läsa om dom olika alternativen för nedladdning:

    ftp://ftp.sunet.se/pub/Linux/distributions/suse/suse/i386/10.0/iso/README.txt

    Det känns som om SUSE kommit längst med Linux för slutanvändare, här finns stöd för trådlöst nätverk och Bluetooth t ex. Massor av program följer med!!
  4. 2
    SUSE Linux v 10.0.. .. är nog det bästa för en nybörjare. Borde finnas att ladda lite varstans, t ex Sunet. Nedladdning från Sunet här:

    ftp://ftp.sunet.se/pub/Linux/distributions/suse/suse/i386/10.0/iso/

    I den här filen kan du läsa om dom olika alternativen för nedladdning:

    ftp://ftp.sunet.se/pub/Linux/distributions/suse/suse/i386/10.0/iso/README.txt

    Det känns som om SUSE kommit längst med Linux för slutanvändare, här finns stöd för trådlöst nätverk och Bluetooth t ex. Massor av program följer med!!
  5. Medlem sedan
    Sep 2021
    #3
    Att lära sig Linux är väldigt enkelt. Bara börja använda den!

    Att installera Linux har blivit väldigt enkelt nuförtiden, så jag tror inte att du kommer att ha några problem med det. Då kan du stöta på några hårdvaruproblem eller uppgradera detta, där du automatiskt kommer att börja leta efter lösningar och bekanta dig med Linux i processen. Jag kan också rekommendera SSH Tutorial for Linux Users - Full Beginners Course som verkligen kommer att pumpa din skicklighet och bli nästan din bästa vän)
  6. 3
    Att lära sig Linux är väldigt enkelt. Bara börja använda den!

    Att installera Linux har blivit väldigt enkelt nuförtiden, så jag tror inte att du kommer att ha några problem med det. Då kan du stöta på några hårdvaruproblem eller uppgradera detta, där du automatiskt kommer att börja leta efter lösningar och bekanta dig med Linux i processen. Jag kan också rekommendera SSH Tutorial for Linux Users - Full Beginners Course som verkligen kommer att pumpa din skicklighet och bli nästan din bästa vän)

Liknande trådar

  1. Linux: sfär i Compiz - hur?
    By klirker in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-01-15, 21:22
  2. Linux was killed.
    By °Jools° in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 23:24
  3. Installera i Linux?
    By °Jools° in forum Hem & fritid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-10-23, 20:13
  4. Linux för nybörjare?
    By Bengt in forum Hem & fritid
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-04-05, 22:59
  5. krashad linux
    By ayeree in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-21, 22:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar