Är era 7-åringar trotsiga?
Stora barn
  1. Cecilia
    #1

    Är era 7-åringar trotsiga?

    Jag har en kille som är 7 år. Han tycker skolan är jobbig. Han är lättretlig på lillasyster som är 3.5 år. Han går in i konflikter på skolan med barn som behandlar honom orättvist. Vilket leder till att han känner sig ledsen. Han retar mig genom att säga eller göra saker faST JAG BER HONOM SLUTA. hAN TESTAR GRÄNSERNA VÄLDIGT OFTA. Jag börjar fundera på om det är en speciell period,som han går igenom? Är det någon som har erfarenhet och vill dela med sig av den vore jag tacksam.
  2. 1
    Är era 7-åringar trotsiga? Jag har en kille som är 7 år. Han tycker skolan är jobbig. Han är lättretlig på lillasyster som är 3.5 år. Han går in i konflikter på skolan med barn som behandlar honom orättvist. Vilket leder till att han känner sig ledsen. Han retar mig genom att säga eller göra saker faST JAG BER HONOM SLUTA. hAN TESTAR GRÄNSERNA VÄLDIGT OFTA. Jag börjar fundera på om det är en speciell period,som han går igenom? Är det någon som har erfarenhet och vill dela med sig av den vore jag tacksam.
  3. Misan med 4 killar
    #2

    Min sjuåring

    är i perioder väldigt trotsig. Speciellt läxor har vi mycket konflikter kring. Läxorna SKA göras, det är inte förhandlingsbart, och det gillar han inte alltid.
    Däremot är han aldrig i konflikter i skolan (inga allvarligare i alla fall). Det är flera mycket bråkiga, stökiga killar i hans klass och han går snarare undan om det är bråk. Det är bara hemma han håller på så, nog så jobbigt...
    Jag har två äldre killar och de var också trotsiga i den åldern, så jag tror det är helt normalt!
  4. 2
    Min sjuåring är i perioder väldigt trotsig. Speciellt läxor har vi mycket konflikter kring. Läxorna SKA göras, det är inte förhandlingsbart, och det gillar han inte alltid.
    Däremot är han aldrig i konflikter i skolan (inga allvarligare i alla fall). Det är flera mycket bråkiga, stökiga killar i hans klass och han går snarare undan om det är bråk. Det är bara hemma han håller på så, nog så jobbigt...
    Jag har två äldre killar och de var också trotsiga i den åldern, så jag tror det är helt normalt!

Liknande trådar

  1. 2 års trotsiga barn?
    By DollyLolly in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-10-21, 19:52
  2. trotsiga 6åringar
    By Afrodite in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-06-07, 18:38
  3. Trotsiga 5½ åringar...
    By Karin_S in forum _0406 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-02, 00:44
  4. Trotsiga?
    By AnNa m TiLdA in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-18, 08:58
  5. Hur trotsiga är era 6 åringar??
    By Norrlandsmamma in forum _99/00 Vinterbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-29, 16:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar