Märkeskläder??
Småbarn
  1. Trött på denna sida
    #1

    Märkeskläder??

    Nej, i min värld är inte POP några märkeskläder. Helt vanliga barnkläder till normalpris skulle jag säga. Löjligt att kalla kläder som 90% av alla barn har på sig för något exklusivt.
  2. 1
    Märkeskläder?? Nej, i min värld är inte POP några märkeskläder. Helt vanliga barnkläder till normalpris skulle jag säga. Löjligt att kalla kläder som 90% av alla barn har på sig för något exklusivt.
  3. Mamma till V04 & D05
    #2

    POP = normala kläder

    där ett par mjukisbyxor kanske kostar 175:-... när vissa andra kanske hittar såna på HM för under hundra lappen. Men man avgör väl själv var man handlar nånstans.
  4. 2
    POP = normala kläder där ett par mjukisbyxor kanske kostar 175:-... när vissa andra kanske hittar såna på HM för under hundra lappen. Men man avgör väl själv var man handlar nånstans.
  5. Mamma med 6 barn
    #3

    90% av alla barn?

    Hm....det är nog lite olika från stad till stad då, för här har inte äns hälften av alla barn dessa kläder. Sedan om man kan kalla de märkeskläder eller ínte är ju en sak att tvista om. Men normalpris tycker jag inte det är för en overall för 350 kronor eller en tröja för 200...jag tycker det är mycket pengar för så lite kläder...
    Men, ibland kan jag köpa ändå om jag gillar det starkt, eller handlar på rea :)
  6. 3
    90% av alla barn? Hm....det är nog lite olika från stad till stad då, för här har inte äns hälften av alla barn dessa kläder. Sedan om man kan kalla de märkeskläder eller ínte är ju en sak att tvista om. Men normalpris tycker jag inte det är för en overall för 350 kronor eller en tröja för 200...jag tycker det är mycket pengar för så lite kläder...
    Men, ibland kan jag köpa ändå om jag gillar det starkt, eller handlar på rea :)
  7. Trött på denna sida
    #4

    Ja,

    Eller så är man en smart konsument. När man har barnen på dagis så är det ingen dum idé att handla ett helt gäng billiga mjukisbyxor (från t ex HM) eftersom de kläderna kommer att vara utslitna och behöva slängas efter en kort period. Visserligen tycker jag att 175 lät väldigt billigt för ett par byxor också men jag skulle nog hellre köpa 2 för samma pris med tanke på just dagis och allmänt slitage.
  8. 4
    Ja, Eller så är man en smart konsument. När man har barnen på dagis så är det ingen dum idé att handla ett helt gäng billiga mjukisbyxor (från t ex HM) eftersom de kläderna kommer att vara utslitna och behöva slängas efter en kort period. Visserligen tycker jag att 175 lät väldigt billigt för ett par byxor också men jag skulle nog hellre köpa 2 för samma pris med tanke på just dagis och allmänt slitage.
  9. Mamma till V04 & D05
    #5

    Jag har inga dagisbarn *imt*

    .
  10. 5
    Jag har inga dagisbarn *imt* .
  11. Medlem sedan
    May 2003
    #6

    Nja, 90% av alla barnen!

    Inte här i Gävle, på min älsta sons dagis har de flesta barnen H&M och lindex, därför tycker jag det är lite kul att köpa från POP för att Noah inte ska ha precis allt lika som de andra på hans avdelning! Men han har även mycket H&M och Lindex och ser då ut som resten av skaran på dagis .-))

    Men måste faktiskt säga att jag får lite avsmak av POPs kläder efter att läsa på denna sida!!

    Jag köper de kläder jag tycker är snygga sen om det står ÖB eller Timberland på lappen spelar ingen roll så länge jag själv tycker att jag har de pengarna och vi behöver kläderna!!
  12. 6
    Nja, 90% av alla barnen! Inte här i Gävle, på min älsta sons dagis har de flesta barnen H&M och lindex, därför tycker jag det är lite kul att köpa från POP för att Noah inte ska ha precis allt lika som de andra på hans avdelning! Men han har även mycket H&M och Lindex och ser då ut som resten av skaran på dagis .-))

    Men måste faktiskt säga att jag får lite avsmak av POPs kläder efter att läsa på denna sida!!

    Jag köper de kläder jag tycker är snygga sen om det står ÖB eller Timberland på lappen spelar ingen roll så länge jag själv tycker att jag har de pengarna och vi behöver kläderna!!
  13. Trött på denna sida
    #7

    Ja...

    POPs marknadsavdelning skulle nog bannlysa vissa självutnämnda ambassadörer om de läste här :-)
  14. 7
    Ja... POPs marknadsavdelning skulle nog bannlysa vissa självutnämnda ambassadörer om de läste här :-)
  15. Medlem sedan
    Apr 2002
    #8

    Istämmer...

    Även jag börjar fundera på om jag verligen ska handla där mer. Tänk om det är så jag uppfattas när dottern har POP-kläder på dagis. Som någon som vill skryta och vara \"finare/bättre\" än andra... Tur i så fall att vi mest har annat och allt valt för att jag tycker det är snyggt!
  16. 8
    Istämmer... Även jag börjar fundera på om jag verligen ska handla där mer. Tänk om det är så jag uppfattas när dottern har POP-kläder på dagis. Som någon som vill skryta och vara \"finare/bättre\" än andra... Tur i så fall att vi mest har annat och allt valt för att jag tycker det är snyggt!
  17. Nape
    #9

    Men, vad spelar det för roll?

    Jag klassar inte heller POP som märkeskläder, men mig gör det inget om någon annan tycker så.

    Ja, jag har märkt att det finns många POP-fantaster här, men jag stör mig inte det minsta. Tycker det är jättekul att läsa här, om alla olika stilar och smaker!
  18. 9
    Men, vad spelar det för roll? Jag klassar inte heller POP som märkeskläder, men mig gör det inget om någon annan tycker så.

    Ja, jag har märkt att det finns många POP-fantaster här, men jag stör mig inte det minsta. Tycker det är jättekul att läsa här, om alla olika stilar och smaker!
  19. Trött på denna sida
    #10

    Håller med

    Men på denna sida är det ju så att man får inte säga något negativt om POP för då är man avundsjuk, fattig eller bara knäpp. DET är fel tycker jag.
  20. 10
    Håller med Men på denna sida är det ju så att man får inte säga något negativt om POP för då är man avundsjuk, fattig eller bara knäpp. DET är fel tycker jag.
  21. Medlem sedan
    May 2003
    #11

    Precis min tanke...

    tror folk att jag vill vara \"finare\" bara för att jag köper vissa kläder från POP! Så vill jag absolut inte uppfattas och jag är inte en sådan person. Däremot gillar jag snygga kläder, både på mina barn , på mig och min sambo!
  22. 11
    Precis min tanke... tror folk att jag vill vara \"finare\" bara för att jag köper vissa kläder från POP! Så vill jag absolut inte uppfattas och jag är inte en sådan person. Däremot gillar jag snygga kläder, både på mina barn , på mig och min sambo!
  23. Medlem sedan
    Sep 2004
    #12

    Håller med dig

    :-)
  24. 12
    Håller med dig :-)
  25. #13

    Fånigt

    V kommer ju att börja dagis så fort som möjligt har du skrivit tidigare. Det är ju så tungt med två barn.
    Du har mycket att lära än
  26. 13
    Fånigt V kommer ju att börja dagis så fort som möjligt har du skrivit tidigare. Det är ju så tungt med två barn.
    Du har mycket att lära än

Liknande trådar

  1. Märkeskläder
    By Uttern in forum Ordet är fritt
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2010-03-10, 14:29
  2. Märkeskläder
    By heltidsMamman in forum Många barn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-05-29, 12:10
  3. Märkeskläder
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2008-05-17, 22:34
  4. märkeskläder?
    By näthandelsugen in forum Tonåringar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-18, 18:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar