Behöver hjälp ang läggdags...
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Behöver hjälp ang läggdags...

    Hoppas nån har nåt bra tips. Hur skall jag få Alva att somna på kvällarna UTAN att jag oxå måste lägga mig. Som det nu är somnar hon ENDAST om vi båda lägger oss i dubbelsängen och hon får ligga tätt intill och amma samtidigt. Men nu känner jag att det börjar bli jobbigt för antingen måste jag lägga mig tidigt eller så är jag tvungen att ha Alva uppe och då bara gnäller hon. Har försökt att hon skulle somna i min eller makens famn och sen lägga henne i spjälsängen men icke. Hon kan somna men vaknar GENAST då man flyttar henne...eller så somnar hon inte alls utan bara gnäller.

    Jag vill ju oxå kunna sitta uppe på kvällarna i lugn och ro NÅNGÅNG.
  2. 1
    Behöver hjälp ang läggdags... Hoppas nån har nåt bra tips. Hur skall jag få Alva att somna på kvällarna UTAN att jag oxå måste lägga mig. Som det nu är somnar hon ENDAST om vi båda lägger oss i dubbelsängen och hon får ligga tätt intill och amma samtidigt. Men nu känner jag att det börjar bli jobbigt för antingen måste jag lägga mig tidigt eller så är jag tvungen att ha Alva uppe och då bara gnäller hon. Har försökt att hon skulle somna i min eller makens famn och sen lägga henne i spjälsängen men icke. Hon kan somna men vaknar GENAST då man flyttar henne...eller så somnar hon inte alls utan bara gnäller.

    Jag vill ju oxå kunna sitta uppe på kvällarna i lugn och ro NÅNGÅNG.
  3. Medlem sedan
    Apr 2003
    #2

    Funkar det inte

    att smyga iväg efter att hon har somnat? (alltså låta henne ligga kvar i dubbelsängen)
    Jag gör antingen så eller så söver jag henne i sjalen och låter henne sova där tills jag går och lägger mig.

    Det är tur att vi samsover för det är helt omöjligt att flytta på Sigrid utan att hon vaknar! (man får göra det så lätt för sig som möjligt!)
  4. 2
    Funkar det inte att smyga iväg efter att hon har somnat? (alltså låta henne ligga kvar i dubbelsängen)
    Jag gör antingen så eller så söver jag henne i sjalen och låter henne sova där tills jag går och lägger mig.

    Det är tur att vi samsover för det är helt omöjligt att flytta på Sigrid utan att hon vaknar! (man får göra det så lätt för sig som möjligt!)
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3

    Näää

    På dagarna går det att smyga sig upp men inte på kvällarna. Då är hon som höken på mig fast hon sover :)

    Har oxå ibland använt mig av sjalen men tycker dte blir så otroligt varmt när hon har legat där en längre tid. Blir det så för er oxå eller är det jag som gör nåt fel? Alva brukar bara ha en body på sig.
  6. 3
    Näää På dagarna går det att smyga sig upp men inte på kvällarna. Då är hon som höken på mig fast hon sover :)

    Har oxå ibland använt mig av sjalen men tycker dte blir så otroligt varmt när hon har legat där en längre tid. Blir det så för er oxå eller är det jag som gör nåt fel? Alva brukar bara ha en body på sig.
  7. Medlem sedan
    Jul 2004
    #4

    För liten?

    Hon kanske är för liten för att ens ha ett läggdags ännu? Vår Leah somnar för natten mellan 22-23 och vi försöker inte ens lägga henne innan dess utan hon ligger i soffan med oss.
    Om din dotter gnäller på kvällarna kanske din kille kan ta henne, så att du får lite ro?
    Om det känns jobbigt så tänk på att inget är beständigt med barn; om en vecka kan det vara helt andra vanor :-)
  8. 4
    För liten? Hon kanske är för liten för att ens ha ett läggdags ännu? Vår Leah somnar för natten mellan 22-23 och vi försöker inte ens lägga henne innan dess utan hon ligger i soffan med oss.
    Om din dotter gnäller på kvällarna kanske din kille kan ta henne, så att du får lite ro?
    Om det känns jobbigt så tänk på att inget är beständigt med barn; om en vecka kan det vara helt andra vanor :-)
  9. Medlem sedan
    Jul 2004
    #5

    Varmt ja

    Håller med om att det blir varmt- jag kan bara ha max en timme, sedan flyter både jag och leah bort.
  10. 5
    Varmt ja Håller med om att det blir varmt- jag kan bara ha max en timme, sedan flyter både jag och leah bort.
  11. Medlem sedan
    Apr 2003
    #6

    jo

    visst blir det varmt men ack så mysigt! ;-)
    Det blir ju varmast just där hon har kinden så där kan man ju lägga ett litet örngott eller nåt så det inte blir hud-mot-hud-svettigt.
  12. 6
    jo visst blir det varmt men ack så mysigt! ;-)
    Det blir ju varmast just där hon har kinden så där kan man ju lägga ett litet örngott eller nåt så det inte blir hud-mot-hud-svettigt.
  13. Medlem sedan
    Aug 2004
    #7

    Vetevärmare

    Magnus är (än så länge i alla fall) väldigt samarbetsvillig, till skillnad från sin storasyster.

    Caisami somnade alltid jättebra, men vaknade jämt när vi la ner henne i sängen. Sen kom min man på en bra grej - vi värmde en vetevärmare och la ner i hennes säng så den var varm när vi kom med hennes kropp. Under tiden Lasse gjorde det, låg hon och sov i min famn. Efter att vi börjat med det, så vaknade hon nästan aldrig.

    Jag tänker som så att det kan vara frånvaron av din kroppsvärme som väcker henne när du smyger ur sängen på kvällen .... om en vetevärmare läggs dit kanske hon inte upptäcker att du går upp igen.
  14. 7
    Vetevärmare Magnus är (än så länge i alla fall) väldigt samarbetsvillig, till skillnad från sin storasyster.

    Caisami somnade alltid jättebra, men vaknade jämt när vi la ner henne i sängen. Sen kom min man på en bra grej - vi värmde en vetevärmare och la ner i hennes säng så den var varm när vi kom med hennes kropp. Under tiden Lasse gjorde det, låg hon och sov i min famn. Efter att vi börjat med det, så vaknade hon nästan aldrig.

    Jag tänker som så att det kan vara frånvaron av din kroppsvärme som väcker henne när du smyger ur sängen på kvällen .... om en vetevärmare läggs dit kanske hon inte upptäcker att du går upp igen.
  15. Medlem sedan
    Jul 2005
    #8

    Vi har en vagga i tv-rummet

    så han har egentligen ingen egen läggtid. Vid 23-tiden(oftast) vaknar han. Då får han mat och vi byter till pyjamas och sedan går vi och lägger oss tillsammans. Det funkar för oss. Han är dock sällan gnällig på kvällen (har hänt enstaka gång).
    Han trivs med att sova i samma rum där vi är och det är lite ljud.
  16. 8
    Vi har en vagga i tv-rummet så han har egentligen ingen egen läggtid. Vid 23-tiden(oftast) vaknar han. Då får han mat och vi byter till pyjamas och sedan går vi och lägger oss tillsammans. Det funkar för oss. Han är dock sällan gnällig på kvällen (har hänt enstaka gång).
    Han trivs med att sova i samma rum där vi är och det är lite ljud.

Liknande trådar

  1. Kissnödig vid läggdags, hjälp!
    By asej in forum _01 Höstbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2018-04-09, 13:54
  2. Nu behöver jag hjälp...
    By pinja in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-05-12, 11:41
  3. Jag behöver hjälp.... jag behöver ändra
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-08-03, 10:23
  4. Behöver er hjälp!
    By annicaswe in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-26, 09:00
  5. Behöver er hjälp!
    By annicaswe in forum _0807 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-04-25, 11:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar