Hjälp! förändrade fosterrörelser
_0602 Februaribarn
  1. Lisa Li
    #1

    Hjälp! förändrade fosterrörelser

    Är lite orolig...lilla bebben har verkat så slö sista dagarna...pratade med min barnmorska så vi ska lyssna på hjärtat imorgon (lördag, hon tar hem apparaten så åker jag dit, gullehenne!) Hon tycker att jag ska åka in på förlossningen om jag inte känner mig lugn efteråt...inte det svar jg väntade mig direkt när jag ringde henne...hade hoppats på att få höra \"helt normalt\", oroa dig inte...
    Men hur är det för er andra? Kan ni känna att bebben är lugnare vissa dagar? Jag känner att den rör sig, men inte alls lika livligt som för några dagar sedan...har nån annan erfarenhet av det?? Hjälp - är det här nåt att vara riktigt orolog för???
  2. 1
    Hjälp! förändrade fosterrörelser Är lite orolig...lilla bebben har verkat så slö sista dagarna...pratade med min barnmorska så vi ska lyssna på hjärtat imorgon (lördag, hon tar hem apparaten så åker jag dit, gullehenne!) Hon tycker att jag ska åka in på förlossningen om jag inte känner mig lugn efteråt...inte det svar jg väntade mig direkt när jag ringde henne...hade hoppats på att få höra \"helt normalt\", oroa dig inte...
    Men hur är det för er andra? Kan ni känna att bebben är lugnare vissa dagar? Jag känner att den rör sig, men inte alls lika livligt som för några dagar sedan...har nån annan erfarenhet av det?? Hjälp - är det här nåt att vara riktigt orolog för???
  3. Medlem sedan
    Oct 2005
    #2

    hejsan...

    jag kan säga så här att när jag väntade min dotter Saga så kände jag tydliga fosterrörelser hela tiden från vecka 19. Men denna gången kände jag absolut ingenting förren i vecka 23....
    Jag var jätte orolig....men försökte att inte tänka på det. Visa dagar känner jga massor hela tiden vad jag än gör vissa dagar ingenting kanske en spark då och då.
    Jag försöker att inte tänka negativt för det är inte bra för fostret.
    Men det går nog bra och hoppas att fosterrörelserna är normala och att du slipper vara orlig mer.
    Kram marina

  4. 2
    hejsan... jag kan säga så här att när jag väntade min dotter Saga så kände jag tydliga fosterrörelser hela tiden från vecka 19. Men denna gången kände jag absolut ingenting förren i vecka 23....
    Jag var jätte orolig....men försökte att inte tänka på det. Visa dagar känner jga massor hela tiden vad jag än gör vissa dagar ingenting kanske en spark då och då.
    Jag försöker att inte tänka negativt för det är inte bra för fostret.
    Men det går nog bra och hoppas att fosterrörelserna är normala och att du slipper vara orlig mer.
    Kram marina

  5. MiaKL m S-03,bf26/3
    #3

    Det kan förändras...

    en i vår grupp (marsgruppen) upplevde samma sak och var till KS på undersökning. Där framkom det att bebisen numera sparkade mycket mot ryggen och därför kände inte hon inte sparkarna. Så det behöver inte betyda. ¨

    Men man brukar alltid rekommendera att besöka förlossningen ifall man är orolig bara för att få bort oron, den är nog värst.
  6. 3
    Det kan förändras... en i vår grupp (marsgruppen) upplevde samma sak och var till KS på undersökning. Där framkom det att bebisen numera sparkade mycket mot ryggen och därför kände inte hon inte sparkarna. Så det behöver inte betyda. ¨

    Men man brukar alltid rekommendera att besöka förlossningen ifall man är orolig bara för att få bort oron, den är nog värst.
  7. Kiddan -99 & bf10/2
    #4

    Här varierar bebis-rörelserna

    mycket. Jag kände inte heller nåt förren en bit efter v 20 (har MK i framkant).

    Vissa dagar är det ett OTROLIGT bökande där inne - hon verkar stark denna bebis - men vissa dagar är det SUPERLUGNT uppfattar jag det som.

    Men jag är inte orolig avs styrkan i rörelserna, bara jag känner minsta lilla rörelse är jag nöjd. Och vips - någon dag senare så börjar \"discot\" i magen i full fart igen.
  8. 4
    Här varierar bebis-rörelserna mycket. Jag kände inte heller nåt förren en bit efter v 20 (har MK i framkant).

    Vissa dagar är det ett OTROLIGT bökande där inne - hon verkar stark denna bebis - men vissa dagar är det SUPERLUGNT uppfattar jag det som.

    Men jag är inte orolig avs styrkan i rörelserna, bara jag känner minsta lilla rörelse är jag nöjd. Och vips - någon dag senare så börjar \"discot\" i magen i full fart igen.
  9. Medlem sedan
    Apr 2002
    #5

    Hej

    Min bebbe är ganska vild vanligtvis och rörelserna brukar kännas utanpå magen och har gjort så sedan runt vecka 22 ungefär. För två veckor sedan var bebisen dock VÄLDIGT lugn i två dagar och det kändes precis som du beskriver. Jag kände att den rörde sig, men inte alls på samma sätt som vanligt. Min BM sa då att det är mycket vanligt att rörelsemönstret förändras nu under de här veckorna. Dels börjar det bli trångt så att de inte kan \"ta i\" lika mycket när de sparkar och så är det så att de växer mycket den här perioden vilket medför att de vilar mer än vanligt. En annan förklaring är att bebisen kan ha vönt sig med ryggen utåt och att den därmed sparkar inåt vilket, konstigt nog, inte känns så mycket.

    Hoppas att hjärtljuden låter fina idag och jag håller med BM om att du ska åka in om du känner dig orolig. Det är alltid bättre att kolla en extra gång än att du går runt och är på helspänn. Jag tror säkert inte att det är någon fara med den lill* utan att hennes råd mer är tillför att se till att du är så lugn och trygg som möjligt.

    Hoppas att du känner dig bättre idag och att bebben har levt rövare i magen så att du inte behöver oroa dig mer!

    Stora kramar från mig.
  10. 5
    Hej Min bebbe är ganska vild vanligtvis och rörelserna brukar kännas utanpå magen och har gjort så sedan runt vecka 22 ungefär. För två veckor sedan var bebisen dock VÄLDIGT lugn i två dagar och det kändes precis som du beskriver. Jag kände att den rörde sig, men inte alls på samma sätt som vanligt. Min BM sa då att det är mycket vanligt att rörelsemönstret förändras nu under de här veckorna. Dels börjar det bli trångt så att de inte kan \"ta i\" lika mycket när de sparkar och så är det så att de växer mycket den här perioden vilket medför att de vilar mer än vanligt. En annan förklaring är att bebisen kan ha vönt sig med ryggen utåt och att den därmed sparkar inåt vilket, konstigt nog, inte känns så mycket.

    Hoppas att hjärtljuden låter fina idag och jag håller med BM om att du ska åka in om du känner dig orolig. Det är alltid bättre att kolla en extra gång än att du går runt och är på helspänn. Jag tror säkert inte att det är någon fara med den lill* utan att hennes råd mer är tillför att se till att du är så lugn och trygg som möjligt.

    Hoppas att du känner dig bättre idag och att bebben har levt rövare i magen så att du inte behöver oroa dig mer!

    Stora kramar från mig.
  11. Lisa Li
    #6

    tack!

    det känns bra att veta att det är andra som känt likadant. Bebben har rört sig en del, men \"långsammare\" än förut...det är nog sant att den kanske växer mkt nu och då är \"tröttare\". Ska lyssna på bebben idag - vill inte oroa mig, det är nog inte bra för lillen heller...
    igen, tack för alla goa svar!
    kram från norraste sverige
  12. 6
    tack! det känns bra att veta att det är andra som känt likadant. Bebben har rört sig en del, men \"långsammare\" än förut...det är nog sant att den kanske växer mkt nu och då är \"tröttare\". Ska lyssna på bebben idag - vill inte oroa mig, det är nog inte bra för lillen heller...
    igen, tack för alla goa svar!
    kram från norraste sverige
  13. Medlem sedan
    Mar 2002
    #7

    Ja, det varierar

    men vad gulligt av barnmorskan att ta hem apparaten på helgen så du kan få lyssna på lilla hjärtat!

    Hoppas & tror att allt är bra med er lill- bebis!

    kramar
  14. 7
    Ja, det varierar men vad gulligt av barnmorskan att ta hem apparaten på helgen så du kan få lyssna på lilla hjärtat!

    Hoppas & tror att allt är bra med er lill- bebis!

    kramar
  15. Medlem sedan
    Jul 2005
    #8

    det är väldigt

    olika ,olika dagar.
    Ibland är hon stark som en oxe det lilla livet.. nästan så att man viker sig dubbel av alla boxsparkar. andra dagar är det lugnare i magen och bara lite aktivitet på kvällen vid läggdax..

    så jag antar att det är som det ska vara.

  16. 8
    det är väldigt olika ,olika dagar.
    Ibland är hon stark som en oxe det lilla livet.. nästan så att man viker sig dubbel av alla boxsparkar. andra dagar är det lugnare i magen och bara lite aktivitet på kvällen vid läggdax..

    så jag antar att det är som det ska vara.

  17. sarah m maxen-03 o smultronet v31
    #9

    Ja från vild till lugn till småvild

    är min bebis rörelsemönster. När den var så där lugn (under någon vecka. Kände den varje dag men den var inte alls så aktiv) skickade min BM mig till förlossnigen där de tog en CTGremsa, men allt såg ok ut på den.

    De kan ha perioder då de rör sig mindre utan att något är fel, dessutom börjar det bli mindre plats i magen nu. Men vid minsta oro tycker jag ändå du ska be dem kolla upp det, bättre 10 ggr för mycekt än en för lite!
  18. 9
    Ja från vild till lugn till småvild är min bebis rörelsemönster. När den var så där lugn (under någon vecka. Kände den varje dag men den var inte alls så aktiv) skickade min BM mig till förlossnigen där de tog en CTGremsa, men allt såg ok ut på den.

    De kan ha perioder då de rör sig mindre utan att något är fel, dessutom börjar det bli mindre plats i magen nu. Men vid minsta oro tycker jag ändå du ska be dem kolla upp det, bättre 10 ggr för mycekt än en för lite!
  19. Medlem sedan
    Apr 2005
    #10

    Exakt samma för mig..

    För ett par veckor sedan så kände jag hur bebisen blev slöare därinne, inte alls lika pigg och vaken som tidigare..
    Det börjar ju bli trångt och så nu i slutet.
    På min hemsida i dagboken skrev jag lite mer ingående om det..
    Vi åkte in till KS och fick göra ett ultraljud eftersom att bm rekommenderade det om det var stor skillnad..
    har alltid haft en lugn liten bebis, men nu är det ännu mer försiktigt därinne, han ligger mest och skruvar på sig om dagarna..
    Åk in och kolla om du är orolig, men det är helt normalt i de flesta fallen :)
  20. 10
    Exakt samma för mig.. För ett par veckor sedan så kände jag hur bebisen blev slöare därinne, inte alls lika pigg och vaken som tidigare..
    Det börjar ju bli trångt och så nu i slutet.
    På min hemsida i dagboken skrev jag lite mer ingående om det..
    Vi åkte in till KS och fick göra ett ultraljud eftersom att bm rekommenderade det om det var stor skillnad..
    har alltid haft en lugn liten bebis, men nu är det ännu mer försiktigt därinne, han ligger mest och skruvar på sig om dagarna..
    Åk in och kolla om du är orolig, men det är helt normalt i de flesta fallen :)

Liknande trådar

  1. fosterrörelser
    By höstmojan in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-02-15, 13:39
  2. Utgående/förändrade köksluckor på IKEA
    By Notte m tjejer in forum Hem & fritid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-03-10, 19:25
  3. Förändrade symptom?
    By Mia80 in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-18, 09:48
  4. fosterrörelser..?!
    By sanni87 in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-06, 20:39
  5. Fosterrörelser
    By annasthlm in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2006-03-13, 18:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar