Dött dött härinne!
_0210 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2002
    #1

    Dött dött härinne!

    Men alla har väl kanske familjen hemma och myser med dom. jag har bara theodor hemma och han sover som en gris, maken är på hockey och Hannes sover hos kompis.
    Har rensat här hemma idag så jag är alldeles trött men oj vad grejer jag med gott samvete kunde rensa ur och se till att någon annan får nytta av. Böcker i mängder, kläder, handdukar, lakan och onödiga och ganska fula prydnadsgrejer. Mamma peppade mig ordetnligt när hon var, släng om du inte tycker om eller använder, punkt slut. Så rök även sånt som jag liksom tänkt att det kanske hade lite symboliskt värde trots att det är fult!
    Eftersom jag är ensam hemma så tror jag att jag fortsätter plocka och rensa. Imorgon packar vi bilen och lämnar av grejer på Stadsmissionen.

    Vad gör ni alla denna Nobellördag?

    Stora kramar till er alla, were ever you are!
  2. 1
    Dött dött härinne! Men alla har väl kanske familjen hemma och myser med dom. jag har bara theodor hemma och han sover som en gris, maken är på hockey och Hannes sover hos kompis.
    Har rensat här hemma idag så jag är alldeles trött men oj vad grejer jag med gott samvete kunde rensa ur och se till att någon annan får nytta av. Böcker i mängder, kläder, handdukar, lakan och onödiga och ganska fula prydnadsgrejer. Mamma peppade mig ordetnligt när hon var, släng om du inte tycker om eller använder, punkt slut. Så rök även sånt som jag liksom tänkt att det kanske hade lite symboliskt värde trots att det är fult!
    Eftersom jag är ensam hemma så tror jag att jag fortsätter plocka och rensa. Imorgon packar vi bilen och lämnar av grejer på Stadsmissionen.

    Vad gör ni alla denna Nobellördag?

    Stora kramar till er alla, were ever you are!
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2

    Vi har handlat julklappar :)

    Nu är våra egna 5 barn så gott som klara, syrrans ungar får 300:- var att handla för och syrran får en golvkudde (INES från Ikea)så nu återstår våra egna föräldrar och oss själva :)

    Vi har skrivit ut kalendrar på fint papper men nu återstår att binda dem? Hur tusan gör man det, kan man lämna in dem nånstans och få spiralrygg på dem?

    KRAM på er alla!
  4. 2
    Vi har handlat julklappar :) Nu är våra egna 5 barn så gott som klara, syrrans ungar får 300:- var att handla för och syrran får en golvkudde (INES från Ikea)så nu återstår våra egna föräldrar och oss själva :)

    Vi har skrivit ut kalendrar på fint papper men nu återstår att binda dem? Hur tusan gör man det, kan man lämna in dem nånstans och få spiralrygg på dem?

    KRAM på er alla!
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3

    nja, inte så värst

    pigga här. många nattvak har satt sina spår.
    vidde har förmodligen en rs-infektion. det skummar upp slem ur munnen på honom när han sover. lite läskigt. fast det verkar vara på bättringsvägen. och jag som trodde det var en elak form av krupp han fått...

    vi ska kolla på film ikväll med, såg corpse bride igår och idag blir det the 40yearold virgin...

    lördagskramar i överflöd
  6. 3
    nja, inte så värst pigga här. många nattvak har satt sina spår.
    vidde har förmodligen en rs-infektion. det skummar upp slem ur munnen på honom när han sover. lite läskigt. fast det verkar vara på bättringsvägen. och jag som trodde det var en elak form av krupp han fått...

    vi ska kolla på film ikväll med, såg corpse bride igår och idag blir det the 40yearold virgin...

    lördagskramar i överflöd
  7. Medlem sedan
    Apr 2002
    #4

    Men lillskrutt då!

    stora krya på sig kramar till Vidarsötnos!
    Läbbans med det däringa viruset, Theodor hade det men ändå ganska lindrigt. Tror vi var på sjukan en gång för andningsmedicin.
    Hoppas att det fortsätter gå åt rätt håll.
    Här roas vi av lillsonen som sov middag alldeles för sent. Nu ska här köras bilar, byggas garage och diskas grejer i handfatet, helst allt på en gång. Stackars hans gamla föräldrar som helst bara vill sitta i soffan och såsa......

    kramar i mängder!
  8. 4
    Men lillskrutt då! stora krya på sig kramar till Vidarsötnos!
    Läbbans med det däringa viruset, Theodor hade det men ändå ganska lindrigt. Tror vi var på sjukan en gång för andningsmedicin.
    Hoppas att det fortsätter gå åt rätt håll.
    Här roas vi av lillsonen som sov middag alldeles för sent. Nu ska här köras bilar, byggas garage och diskas grejer i handfatet, helst allt på en gång. Stackars hans gamla föräldrar som helst bara vill sitta i soffan och såsa......

    kramar i mängder!
  9. Medlem sedan
    Jan 2002
    #5

    Har Bakat sisådär 700st...

    Pepparkakor *ler* Och ja jag är inte riktigt klok *fniss* Nu ska vi bara ta å äta upp dom:-)(har gett bort 4 burkar redan,så riktigt alla ska jag inte smaska i mej) Mel & Molle har också hjälpt till på ett hörn.

    Annars har det varit en helt vanlig Lördag,vi har tvättat lite,varit ute i snön en stund och ätit Chiliconcarne till middag.
    Moltas är vedervärdig på kvällarna numer så det är rätt livat innan jag fått dom två vildingarna att somna,dom hinner ju elda upp varann en hel del också. Så klockan hann bli 21,30 innan dom stora blå föll igen på Moltas,Mel somnade en halvtimma innan.

    Har precis snaskat i mej lite godis,det finns tyvärr aldelens för mycket av den varan här hemma. Det följer med en hel del ifrån mitt jobb......Men trots det så närmar jag mej mitt mål,nu har jag bara nåt kilo kvar innan jag passerar 70 sträcket. Mitt mål har varit/är att vågen ska visa en 6:a först istället för en 7:a eller en 8:a som det varit tidigare...Sakta men säkert som man säger:-)

    Många kramar till er alla,jag försöker titta in då och då,men när ungarna är vakna finns inte en chans att jag hinner skriva nåt vettigt på datorn.Och när dom somnat så är jag för trött för att sitta här.

    Julklapparna har jag knappt börjat med,eller har lagt undan en hel del på jobbet,så det är på gång.Men nog fattas det några,men jag känner ändå ingen panik.Det brukar ordna sej.

    *Tjingeling & ha de gott*
  10. 5
    Har Bakat sisådär 700st... Pepparkakor *ler* Och ja jag är inte riktigt klok *fniss* Nu ska vi bara ta å äta upp dom:-)(har gett bort 4 burkar redan,så riktigt alla ska jag inte smaska i mej) Mel & Molle har också hjälpt till på ett hörn.

    Annars har det varit en helt vanlig Lördag,vi har tvättat lite,varit ute i snön en stund och ätit Chiliconcarne till middag.
    Moltas är vedervärdig på kvällarna numer så det är rätt livat innan jag fått dom två vildingarna att somna,dom hinner ju elda upp varann en hel del också. Så klockan hann bli 21,30 innan dom stora blå föll igen på Moltas,Mel somnade en halvtimma innan.

    Har precis snaskat i mej lite godis,det finns tyvärr aldelens för mycket av den varan här hemma. Det följer med en hel del ifrån mitt jobb......Men trots det så närmar jag mej mitt mål,nu har jag bara nåt kilo kvar innan jag passerar 70 sträcket. Mitt mål har varit/är att vågen ska visa en 6:a först istället för en 7:a eller en 8:a som det varit tidigare...Sakta men säkert som man säger:-)

    Många kramar till er alla,jag försöker titta in då och då,men när ungarna är vakna finns inte en chans att jag hinner skriva nåt vettigt på datorn.Och när dom somnat så är jag för trött för att sitta här.

    Julklapparna har jag knappt börjat med,eller har lagt undan en hel del på jobbet,så det är på gång.Men nog fattas det några,men jag känner ändå ingen panik.Det brukar ordna sej.

    *Tjingeling & ha de gott*

Liknande trådar

  1. Vad dött det var härinne
    By Anonym in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-01-01, 13:13
  2. hmm..ganska dött härinne..
    By enmama in forum _02 Sommarbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-06-17, 13:45
  3. oj vad dött det är härinne
    By Linda m. 4 barn in forum _99/00 Vinterbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-06-13, 15:02
  4. Oj va dött det är härinne + bläääää
    By Millish m N+M in forum _0607 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-12, 17:41
  5. ähh.. är lite dött härinne,vi drar
    By Nini med Fredrik in forum Föräldraskap
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2006-03-10, 13:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar