känner inga rörelser?!
_0512 Decemberbarn
  1. marie m prinsesorna
    #1

    känner inga rörelser?!

    . En fråga till ALLA...jag har inte kännt ngr hårda sparkar i magen på kankse ett dygn det är bara som om ngn ålar sig där inne imellan åt...fast man ser att hela magen rör sig och sånt, men det är MKT lugnare än vanligt...tror ni jag behöver oroa mig och ska jag kanske tom ringa till BM och säga det?? Eller är jag bara najjoig...åhh vad dte är svårt, om 4 dgr ska jag snittas....Ska det bli lugnare mot slutet? Snälla hopaps på många svar för att höra hur era bebisar i magen är och hur era bebisar i magen var för er som fött.
  2. 1
    känner inga rörelser?! . En fråga till ALLA...jag har inte kännt ngr hårda sparkar i magen på kankse ett dygn det är bara som om ngn ålar sig där inne imellan åt...fast man ser att hela magen rör sig och sånt, men det är MKT lugnare än vanligt...tror ni jag behöver oroa mig och ska jag kanske tom ringa till BM och säga det?? Eller är jag bara najjoig...åhh vad dte är svårt, om 4 dgr ska jag snittas....Ska det bli lugnare mot slutet? Snälla hopaps på många svar för att höra hur era bebisar i magen är och hur era bebisar i magen var för er som fött.
  3. Marie 2an 13/12
    #2

    min är också lugnare

    Men ja känner lite sparkar då och då och magen gungar runt lite då och då. Men ring om du är orolig. Bättre engågn för mycket än en förlite.
  4. 2
    min är också lugnare Men ja känner lite sparkar då och då och magen gungar runt lite då och då. Men ring om du är orolig. Bättre engågn för mycket än en förlite.
  5. marie m prinsesorna
    #3

    jo

    det är så jag känner med, en ggr för mkt en än ggr för lite... Men jag ser ju att hon rör sig i bland och känner, men absolut inte de hårda kikar som gör att magen bonkar ut, hon har sparkats i stortsätt hela grav och nu helt plötsligt lugnare...tänkte omd et var så det \"ska \" vara
  6. 3
    jo det är så jag känner med, en ggr för mkt en än ggr för lite... Men jag ser ju att hon rör sig i bland och känner, men absolut inte de hårda kikar som gör att magen bonkar ut, hon har sparkats i stortsätt hela grav och nu helt plötsligt lugnare...tänkte omd et var så det \"ska \" vara
  7. Medlem sedan
    Aug 2005
    #4

    Min med

    Min bebis är också lugnare och det känns precis som du säger som om någon ålar sig där inne. Jag tror inte vi behöver vara oroliga, jag ska till bm på tisdag så då får jag ju koll. Om du känner oro tycker jag ändå att du ska kontakta dem så du får en koll, absolut, för att lugna dig själv.
  8. 4
    Min med Min bebis är också lugnare och det känns precis som du säger som om någon ålar sig där inne. Jag tror inte vi behöver vara oroliga, jag ska till bm på tisdag så då får jag ju koll. Om du känner oro tycker jag ändå att du ska kontakta dem så du får en koll, absolut, för att lugna dig själv.
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5

    Lika för mig

    jag har bf 15/12 och i förrgår så blev det nästan helt stilla i magen efter att ha varit en livlig bebis. Jag gick o buffade o störde bebisen hela tiden men fick bara en seg respons som knappt behövde vara levande. Jag höll ut ett dygn och i går lördag så åkte jag in till förlossningen för att kolla med ctg. De kopplade på apparaten och jag var tvungen att ligga på rygg. Då vart det cirkus på barnet!! Jag höll nästan på att kräkas. De verkar inte gilla att man ligger på rygg, det gör man ju inte gärna heller. Hur som helst så kollades fostervattenmängd mm och allt var helt utmärkt och det fanns inget att oroa sig över. Jag minns inte hur det varit mot slutet med mina andra barn men både bm och läkaren sa att det alltid blir lungnare när det är någon vecka kvar till förlossning och man ska försöka att inte gå i taket. Men jag vet hur du känner dig men jag tror att du kan koppla av. Å andra sidan ska man ju inte behöva gå orolig en enda minut tycker jag. Hellre kolla en gång för mycket. Ring till förlossningen och dra på som sjutton med överdrifter så får du säkert komma och kolla. På ackis i Uppsala så är de jättegenerösa utan att man hittar på men vi kanske har tur här. Ta´t lugnt!!
  10. 5
    Lika för mig jag har bf 15/12 och i förrgår så blev det nästan helt stilla i magen efter att ha varit en livlig bebis. Jag gick o buffade o störde bebisen hela tiden men fick bara en seg respons som knappt behövde vara levande. Jag höll ut ett dygn och i går lördag så åkte jag in till förlossningen för att kolla med ctg. De kopplade på apparaten och jag var tvungen att ligga på rygg. Då vart det cirkus på barnet!! Jag höll nästan på att kräkas. De verkar inte gilla att man ligger på rygg, det gör man ju inte gärna heller. Hur som helst så kollades fostervattenmängd mm och allt var helt utmärkt och det fanns inget att oroa sig över. Jag minns inte hur det varit mot slutet med mina andra barn men både bm och läkaren sa att det alltid blir lungnare när det är någon vecka kvar till förlossning och man ska försöka att inte gå i taket. Men jag vet hur du känner dig men jag tror att du kan koppla av. Å andra sidan ska man ju inte behöva gå orolig en enda minut tycker jag. Hellre kolla en gång för mycket. Ring till förlossningen och dra på som sjutton med överdrifter så får du säkert komma och kolla. På ackis i Uppsala så är de jättegenerösa utan att man hittar på men vi kanske har tur här. Ta´t lugnt!!
  11. Lotta
    #6

    De är lugnare på slutet

    men jag blir också orolig när det blir sån skillnad. Har hittills varit inne två gånger för kontroll med CTG och som vanligt piggnar bebis till och sprattlar så fort de fäster dosorna på magen.... Men hellre en gång för mkt än en gång för lite, vår son rörde sig mindre pga att han var utmattad och hade för lite fostervatten - så den gången var det inte i onödan när vi åkte in. På KS har det hittills gått bra att komma in tätt och kolla för att slippa oroa sig. Min bebis är ändå mkt lugnare nu, som du säger ålar men sparkar inte och den mår bra enligt CTG. Åk in om du ändå är orolig - mkt skönare att kunna slappna av!
  12. 6
    De är lugnare på slutet men jag blir också orolig när det blir sån skillnad. Har hittills varit inne två gånger för kontroll med CTG och som vanligt piggnar bebis till och sprattlar så fort de fäster dosorna på magen.... Men hellre en gång för mkt än en gång för lite, vår son rörde sig mindre pga att han var utmattad och hade för lite fostervatten - så den gången var det inte i onödan när vi åkte in. På KS har det hittills gått bra att komma in tätt och kolla för att slippa oroa sig. Min bebis är ändå mkt lugnare nu, som du säger ålar men sparkar inte och den mår bra enligt CTG. Åk in om du ändå är orolig - mkt skönare att kunna slappna av!
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7

    Så var det för mig sista veckan...

    ... de har inte alltid tillräckligt med plats att sparka, det blir mest ålande och mjukare rörelser. Men man ska ju känna någonting flera gånger varje dag - annars ska man kontakta BB, men jag tror inte du behöver oroa dig öfr att fosterrörelserna ändrar karaktär - det sa de till mig i alla fall.
  14. 7
    Så var det för mig sista veckan... ... de har inte alltid tillräckligt med plats att sparka, det blir mest ålande och mjukare rörelser. Men man ska ju känna någonting flera gånger varje dag - annars ska man kontakta BB, men jag tror inte du behöver oroa dig öfr att fosterrörelserna ändrar karaktär - det sa de till mig i alla fall.

Liknande trådar

  1. V 20 och känner inga rörelser
    By Viivi in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-09, 16:49
  2. Känner inga sparkar/rörelser
    By Quintuz in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-08-04, 20:21
  3. Känner inga rörelser än...
    By brymaria in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-18, 12:47
  4. Känner inga rörelser än.
    By simsan78 in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-06-22, 06:59
  5. känner inga rörelser
    By marie 74 v.18 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-09, 13:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar