Hej hej!
_05/06 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2004
    #1

    Hej hej!

    Ja, nu kan man äntligen skriva in sej här. Vår lilla älskling Alice dök upp i onsdags och är nu hela 4 dagar! Hon är sötast på jorden och jag är sååå himla lycklig. Men mitt i allt det lyckliga är jag så skraj att något ska hända. Jag vill inte lämna henne en sekund, men det måste jag ju. Och jag bölar floder åt allt och ingenting. Och Alice är så duktig och sover lika bra i syskonens famn som i min, men jag är nästan lessen över att hon inte är mer \"mammig\" så det finns en anledning att hon är med mej. :) Jag ÄR verkligen helt knäpp... Men det är tur att jag ammar för det kan banne mej ingen annan klara.
    Nu är det mat!
  2. 1
    Hej hej! Ja, nu kan man äntligen skriva in sej här. Vår lilla älskling Alice dök upp i onsdags och är nu hela 4 dagar! Hon är sötast på jorden och jag är sååå himla lycklig. Men mitt i allt det lyckliga är jag så skraj att något ska hända. Jag vill inte lämna henne en sekund, men det måste jag ju. Och jag bölar floder åt allt och ingenting. Och Alice är så duktig och sover lika bra i syskonens famn som i min, men jag är nästan lessen över att hon inte är mer \"mammig\" så det finns en anledning att hon är med mej. :) Jag ÄR verkligen helt knäpp... Men det är tur att jag ammar för det kan banne mej ingen annan klara.
    Nu är det mat!
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2

    Hej hej!

    *vinkar*

    Visst är det mysigt med bebis. :-)

    Själv sitter jag och väntar på att min lilla fis ska kvickna till så vi kan byta blöja och börja kvällstuttarmaraton. *s*
  4. 2
    Hej hej! *vinkar*

    Visst är det mysigt med bebis. :-)

    Själv sitter jag och väntar på att min lilla fis ska kvickna till så vi kan byta blöja och börja kvällstuttarmaraton. *s*
  5. Medlem sedan
    Dec 1998
    #3

    Hej på dig

    du är inte alls knäpp! Jag kände mig sååå ensam igår när lillknoddis satt hos sin farmor en lång stund! MIN BEBIS!! fast jag behärskade mig =O) och sen fick jag ingen aaaaaaaaaaaallt inatt när han BARA ville vara med mamma (mammas tutte...)
  6. 3
    Hej på dig du är inte alls knäpp! Jag kände mig sååå ensam igår när lillknoddis satt hos sin farmor en lång stund! MIN BEBIS!! fast jag behärskade mig =O) och sen fick jag ingen aaaaaaaaaaaallt inatt när han BARA ville vara med mamma (mammas tutte...)
  7. Medlem sedan
    Dec 2004
    #4

    Ååå

    det är helt otroligt mysigt. Jag kan inte fatta att hon är \"min\".
  8. 4
    Ååå det är helt otroligt mysigt. Jag kan inte fatta att hon är \"min\".
  9. Medlem sedan
    Dec 2004
    #5

    Himla tur man har boobs

    säger jag. Då finns det liksom en anledning att säga till slut att \"Nämen, nu är det dax för mat!\" så syskonen får släppa ifrån sej henne. Jag är jätteegoistisk när det gäller Alice. Jag vill ha henne i famnen hela tiden. Det känns tomt bara det går en minut. Hon är sååå underbar.
  10. 5
    Himla tur man har boobs säger jag. Då finns det liksom en anledning att säga till slut att \"Nämen, nu är det dax för mat!\" så syskonen får släppa ifrån sej henne. Jag är jätteegoistisk när det gäller Alice. Jag vill ha henne i famnen hela tiden. Det känns tomt bara det går en minut. Hon är sååå underbar.
  11. Anna i Seattle
    #6

    Hej du!

    Visst är det underbart. Men jag är rätt glad att Daniel vill vara hos sin pappa också för annars skulle min L (som är 2 1/2) bli galen för att han inte fick någon tid med mig.

    Just nu ligger Daniel och sover i vagnen - vilket han gjort de senaste tre timmarna.... det var 3 1/2 timme sen han åt så det börjar spänna ordentligt i brösten nu. Men han lär väl vakna snart. (klockan är 4 på e.m här).
  12. 6
    Hej du! Visst är det underbart. Men jag är rätt glad att Daniel vill vara hos sin pappa också för annars skulle min L (som är 2 1/2) bli galen för att han inte fick någon tid med mig.

    Just nu ligger Daniel och sover i vagnen - vilket han gjort de senaste tre timmarna.... det var 3 1/2 timme sen han åt så det börjar spänna ordentligt i brösten nu. Men han lär väl vakna snart. (klockan är 4 på e.m här).
  13. Medlem sedan
    Dec 2004
    #7

    Jovisst.

    Men det är väl en helt annan sak med andra barnet. Då måste man ju ha tid för båda vilket gör att man inte kan sitta och gulla 24 timmar om dygnet vilket jag helst av allt vill göra. :)
    Idag har jag fått varit ensam med Alice nästan hela dagen. Och hon har varit snorig så jag har inte velat lämna henne en sekund. När jag lagt ner henne har hon velat komma upp direkt eftersom det verkar som det varit svårare att andas när hon ligger ner platt än när hon ligger på mitt bröst och sover. Men nu börjar hon faktiskt bli lite bättre tror jag. Den värsta snorigheten är över, peppar peppar.
    Känner igen det där spännandet över brösten. Men visst är det otroligt att det funkar med boobsen. Jag är helt överväldigad. JAG kan amma!!! Hoppas verkligen att det ska fortsätta så.
    Vad är det för väder i Seattle så här års? Nu ska väl kylan komma lite hit tror jag, efter plusgradersdagar och slask, så jag ska investera i amningsinlägg i ylle för att inte riskera mjölkstockning...
    Nu är det dax för en kvällsdusch!
  14. 7
    Jovisst. Men det är väl en helt annan sak med andra barnet. Då måste man ju ha tid för båda vilket gör att man inte kan sitta och gulla 24 timmar om dygnet vilket jag helst av allt vill göra. :)
    Idag har jag fått varit ensam med Alice nästan hela dagen. Och hon har varit snorig så jag har inte velat lämna henne en sekund. När jag lagt ner henne har hon velat komma upp direkt eftersom det verkar som det varit svårare att andas när hon ligger ner platt än när hon ligger på mitt bröst och sover. Men nu börjar hon faktiskt bli lite bättre tror jag. Den värsta snorigheten är över, peppar peppar.
    Känner igen det där spännandet över brösten. Men visst är det otroligt att det funkar med boobsen. Jag är helt överväldigad. JAG kan amma!!! Hoppas verkligen att det ska fortsätta så.
    Vad är det för väder i Seattle så här års? Nu ska väl kylan komma lite hit tror jag, efter plusgradersdagar och slask, så jag ska investera i amningsinlägg i ylle för att inte riskera mjölkstockning...
    Nu är det dax för en kvällsdusch!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar