Vilken spjälsäng skall man välja
_0605 Majbarn
  1. Victoria bf 2/5, v. 21
    #1

    Vilken spjälsäng skall man välja

    har hört att många blivit underkända. Någon som vet något test där man kan se vilka, så man slipper köpa någon sådan.
    Tack på förhand
  2. 1
    Vilken spjälsäng skall man välja har hört att många blivit underkända. Någon som vet något test där man kan se vilka, så man slipper köpa någon sådan.
    Tack på förhand
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2

    IKEAs

    spjälsängar är godkända i test. (Vi föräldrar har testat för några år sedan.)

    Till Clara köpte vi en säng på babyproffsen, den verkade vettig och det var inte för stort mellanrum mellan spjälorna. Botten kunde man ha i 3 lägen.

    Det man ska kolla är hur stort mellanrum det är mellan spjälorna, jag har för mig att det får vara max 6-7 cm (kan komma ihåg lite fel, det går att läsa på konsumentverket tror jag). Att sängen känns stadig och stabil och så.

    Lycka till!
  4. 2
    IKEAs spjälsängar är godkända i test. (Vi föräldrar har testat för några år sedan.)

    Till Clara köpte vi en säng på babyproffsen, den verkade vettig och det var inte för stort mellanrum mellan spjälorna. Botten kunde man ha i 3 lägen.

    Det man ska kolla är hur stort mellanrum det är mellan spjälorna, jag har för mig att det får vara max 6-7 cm (kan komma ihåg lite fel, det går att läsa på konsumentverket tror jag). Att sängen känns stadig och stabil och så.

    Lycka till!
  5. Medlem sedan
    Sep 2003
    #3

    kolla på

    konsumentverket.se där har de tester som gjorts.
    det finns ju fler som är bra än dessa men det man ska tänka på är att mäta avstånden mellan spjälorna så att det inte är för brett men det står vad det ska vara i testet.
  6. 3
    kolla på konsumentverket.se där har de tester som gjorts.
    det finns ju fler som är bra än dessa men det man ska tänka på är att mäta avstånden mellan spjälorna så att det inte är för brett men det står vad det ska vara i testet.
  7. Medlem sedan
    Aug 2016
    #4
    Min barn har en skummadrass 7-10cm tjock och han sover så gott på den. Jag rekomendera den typ madrassen
  8. 4
    Min barn har en skummadrass 7-10cm tjock och han sover så gott på den. Jag rekomendera den typ madrassen

Liknande trådar

  1. Vilken äppelsort skall jag välja?
    By Marija m S-02 & I-05 in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-12, 16:11
  2. Vilken spjälsäng?
    By J m fyra in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-30, 20:49
  3. Vilken ligginsats skall man välja
    By hellmut in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-21, 18:14
  4. Vilken färg skall jag välja? *OT*
    By Marija m S-02 & I-05 in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-05-29, 11:33
  5. Vilken färg skall jag välja?
    By Marija m S-02 & I-05 in forum Hem & fritid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-05-26, 19:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar