Blir så trött på exet ibland!
Singelmingel
  1. Medlem sedan
    Jan 2001
    #1

    Blir så trött på exet ibland!

    dotterns pappa då alltså.

    Vi brukar ta saker över msn, lättare än att prata i telefon med honom oftast. *suck*
    Jag undrar om han ska med på julen (han har firat med oss även efter vi separerat)
    - Ja, det gör jag ju alltid. svarar han
    Ja jo, men det är ju bra med en bekräftelse.

    Något år åkte han hem igen innan middagen på kvällen, så jag frågar om han ska stanna och äta, eftersom vi vill veta hur mycket mat vi ska göra.
    - Ja, det skulle väl vara himla tråkigt för *dottern* om jag åkte efter en timma eller så. =/

    Ja jooo... *suck* Förklarade att det gällde maten.

    Sen skriver han \"vem är *****\" (killnamn)
    Tja, inte vet jag säger jag, men en av barnen jag jobbar med heter så.

    han undrar om det inte är någon annan då?
    En av våra grannar heter också så, säger jag.
    \"Dottern säger att hon har träffat ***** där och där, och att det är din kompis\"
    Jag förstod direkt, och det var en av mina elver.

    Jaha, nu ska vi äta. säger han och loggar av.

    ÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHH, jag blir fullkomligt RASANDE.
    Sorry.
    Jag vet att just detta kanske inte är så mycket att bli arg för just nu, men när samma sak händer om och om och om igen så blir man fullkomligt tokig ibland.
    Han måste alltid luska om jag träffar någon.
    Tycker att jag MÅSTE berätta för honom, för dotterns skull, om jag träffar någon.
    Mitt ex (efter honom), som det tog slut med för lite över ett år sedan nu, kan han fortfarande inte ens höra namnet på utan att han blir rasande.
    Han har tom bett dottern inte nämna hans namn.
    och DÄR tyckte jag han gick över gränsen!
    Och själv träffade han en tjej i flera månader i somras och sa inte ett ord om det till mig.
    Jag bryr mig inte, tvärtom, jag blir glad om han träffar någon för han är på så mycket bättre humör då, och hela livet blir lättare för mig.
    Men om han tvingar mig att berätta ska han väl för f*n berätta själv också!
    (tyvärr höll det inte, och han vet kanske fortfarande inte om att jag vet)

    Och han antar alltid att jag vet precis vad han tänker, tycker och vill. Tycker att jag ska ställa upp för honom alltid, och kan jag tyvärr inte just då så blir han ARG.
    Visst, jag får också hjälp av honom ibland, men då komms det ihåg i typ 3 år efter, och jag står i evig tacksamhetsskuld...

    ahhh, jag blir tokig nu.
    Måste lugna ner mig med ett glas vin! ;P
  2. 1
    Blir så trött på exet ibland! dotterns pappa då alltså.

    Vi brukar ta saker över msn, lättare än att prata i telefon med honom oftast. *suck*
    Jag undrar om han ska med på julen (han har firat med oss även efter vi separerat)
    - Ja, det gör jag ju alltid. svarar han
    Ja jo, men det är ju bra med en bekräftelse.

    Något år åkte han hem igen innan middagen på kvällen, så jag frågar om han ska stanna och äta, eftersom vi vill veta hur mycket mat vi ska göra.
    - Ja, det skulle väl vara himla tråkigt för *dottern* om jag åkte efter en timma eller så. =/

    Ja jooo... *suck* Förklarade att det gällde maten.

    Sen skriver han \"vem är *****\" (killnamn)
    Tja, inte vet jag säger jag, men en av barnen jag jobbar med heter så.

    han undrar om det inte är någon annan då?
    En av våra grannar heter också så, säger jag.
    \"Dottern säger att hon har träffat ***** där och där, och att det är din kompis\"
    Jag förstod direkt, och det var en av mina elver.

    Jaha, nu ska vi äta. säger han och loggar av.

    ÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHH, jag blir fullkomligt RASANDE.
    Sorry.
    Jag vet att just detta kanske inte är så mycket att bli arg för just nu, men när samma sak händer om och om och om igen så blir man fullkomligt tokig ibland.
    Han måste alltid luska om jag träffar någon.
    Tycker att jag MÅSTE berätta för honom, för dotterns skull, om jag träffar någon.
    Mitt ex (efter honom), som det tog slut med för lite över ett år sedan nu, kan han fortfarande inte ens höra namnet på utan att han blir rasande.
    Han har tom bett dottern inte nämna hans namn.
    och DÄR tyckte jag han gick över gränsen!
    Och själv träffade han en tjej i flera månader i somras och sa inte ett ord om det till mig.
    Jag bryr mig inte, tvärtom, jag blir glad om han träffar någon för han är på så mycket bättre humör då, och hela livet blir lättare för mig.
    Men om han tvingar mig att berätta ska han väl för f*n berätta själv också!
    (tyvärr höll det inte, och han vet kanske fortfarande inte om att jag vet)

    Och han antar alltid att jag vet precis vad han tänker, tycker och vill. Tycker att jag ska ställa upp för honom alltid, och kan jag tyvärr inte just då så blir han ARG.
    Visst, jag får också hjälp av honom ibland, men då komms det ihåg i typ 3 år efter, och jag står i evig tacksamhetsskuld...

    ahhh, jag blir tokig nu.
    Måste lugna ner mig med ett glas vin! ;P
  3. M©ckan
    #2

    Gå med i min klubb

    Robinson ex, man skickar alla ex till en ö o de som FÖRLORAR får gifta sig med varandra.
  4. 2
    Gå med i min klubb Robinson ex, man skickar alla ex till en ö o de som FÖRLORAR får gifta sig med varandra.
  5. Medlem sedan
    Jan 2001
    #3

    ÅÅÅHHH!

    WOW!! Dit skickas han omedelbums!
    Får de stanna där resten av livet sen också?
    Ehh... fast det blir kanske synd om dottern iof...
  6. 3
    ÅÅÅHHH! WOW!! Dit skickas han omedelbums!
    Får de stanna där resten av livet sen också?
    Ehh... fast det blir kanske synd om dottern iof...
  7. miss x
    #4

    Bra idé

    Man kanske kan anmäla x-et till alla möjliga dokusåpor robinson, Big Brother, Floor Filler m.m. Det är ju jätte bra. :-)
  8. 4
    Bra idé Man kanske kan anmäla x-et till alla möjliga dokusåpor robinson, Big Brother, Floor Filler m.m. Det är ju jätte bra. :-)
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5

    Värsta exet?*flinar*

    Sveriges värsta ex, har de haft den varianten än??
  10. 5
    Värsta exet?*flinar* Sveriges värsta ex, har de haft den varianten än??
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6

    tror inte det!

    Kunde kanske vara kul?
  12. 6
    tror inte det! Kunde kanske vara kul?
  13. miss x
    #7

    Ja dom

    Kan ju bo ihop i en lägenhet i 10 veckor. I heron city så man kan kolla lite genom glasrutan på avstånd så där. :-)
  14. 7
    Ja dom Kan ju bo ihop i en lägenhet i 10 veckor. I heron city så man kan kolla lite genom glasrutan på avstånd så där. :-)
  15. Medlem sedan
    Jan 2001
    #8

    vilken bra idé!

    det måste genast införas!

    Läste annars en kul grej angående \"värsta\".
    I någon tidning hade de listat de \"värsta grannarna\" och hade en lång lista över anmälningar mot dessa grannar.

    En av dessa, som fastnade direkt, var en galen tanta som kastade sina sopor över staketet in till sin granne. Vad de än gjorde så slutade hon inte.
    De höjde staketet, men då skaffade hon en STEGE!
    De anmälde henne, men det blev inget av det. De hade inga bevis.
    Tillslut lyckades de filma/fota henne när hon gjorde det.
    Och tantan ramlade ner från stegen och bröt typ lårbenshalsen eller nåt och ANMÄLDE DEM för att de höjt sitt staket!

    Herregud säger jag bara!
    Nä, måste nog ta en klunk rödvin till!
  16. 8
    vilken bra idé! det måste genast införas!

    Läste annars en kul grej angående \"värsta\".
    I någon tidning hade de listat de \"värsta grannarna\" och hade en lång lista över anmälningar mot dessa grannar.

    En av dessa, som fastnade direkt, var en galen tanta som kastade sina sopor över staketet in till sin granne. Vad de än gjorde så slutade hon inte.
    De höjde staketet, men då skaffade hon en STEGE!
    De anmälde henne, men det blev inget av det. De hade inga bevis.
    Tillslut lyckades de filma/fota henne när hon gjorde det.
    Och tantan ramlade ner från stegen och bröt typ lårbenshalsen eller nåt och ANMÄLDE DEM för att de höjt sitt staket!

    Herregud säger jag bara!
    Nä, måste nog ta en klunk rödvin till!
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9

    *asg*

    Såg ett program från england om grannar där de planterade jättehöga tujor så att grannarna fick noll dagsljus..??!!

    Skumt folk finns det gott om.
  18. 9
    *asg* Såg ett program från england om grannar där de planterade jättehöga tujor så att grannarna fick noll dagsljus..??!!

    Skumt folk finns det gott om.
  19. Medlem sedan
    May 2004
    #10

    Jag brukar säga...

    ...att det enda som är bra med mitt ex är att det är så legitimt att avsky honom, ingen höjer på ögonbrynet när man klagar på ett ex.
  20. 10
    Jag brukar säga... ...att det enda som är bra med mitt ex är att det är så legitimt att avsky honom, ingen höjer på ögonbrynet när man klagar på ett ex.
  21. Wallander
    #11

    You lucky bastards

    youuuuu lucky bastards...

    (och det blir förståss extrapoäng om ni kan säga ur vilken film)

    Mitt ex ringde mig på eftermiddagen och frågade var hon skulle överlämna dottern på fredagen den 6:e som hon ska göra enligt domen. Fast jag pratar inte med henne längre om sådant, eftersom man aldrig kan lita på vad hon säger (tyvärr helt nödvängdigt) så har jag begärt att vi ska ta ALLT skriftligt.

    Fast sedan läste jag domen - och den säger att dottern ska vara där från fredag till måndag. Så mitt ex vill lämna dottern på fredag klockan 17, och efter det ska jag i ilfart lämna tillbaka henne så att hon ska vara hos exet från fredagkväll till måndag - då skolan börjar.

    Var djävligt glada att det går att prata med exen!!!
  22. 11
    You lucky bastards youuuuu lucky bastards...

    (och det blir förståss extrapoäng om ni kan säga ur vilken film)

    Mitt ex ringde mig på eftermiddagen och frågade var hon skulle överlämna dottern på fredagen den 6:e som hon ska göra enligt domen. Fast jag pratar inte med henne längre om sådant, eftersom man aldrig kan lita på vad hon säger (tyvärr helt nödvängdigt) så har jag begärt att vi ska ta ALLT skriftligt.

    Fast sedan läste jag domen - och den säger att dottern ska vara där från fredag till måndag. Så mitt ex vill lämna dottern på fredag klockan 17, och efter det ska jag i ilfart lämna tillbaka henne så att hon ska vara hos exet från fredagkväll till måndag - då skolan börjar.

    Var djävligt glada att det går att prata med exen!!!
  23. Medlem sedan
    Apr 2003
    #12

    Life of Brian

    Hur många extrapoäng blir det?
  24. 12
    Life of Brian Hur många extrapoäng blir det?
  25. Wallander
    #13

    Många...

    Du vinner en jul i Västergötland. Vilket år som helst.. Det finns inget bättre - ska dit själv på julen. Enligt plan i alla fall.
  26. 13
    Många... Du vinner en jul i Västergötland. Vilket år som helst.. Det finns inget bättre - ska dit själv på julen. Enligt plan i alla fall.
  27. Medlem sedan
    Apr 2003
    #14

    Men va fan!

    Jag bor ju i Västergötland.
  28. 14
    Men va fan! Jag bor ju i Västergötland.

Liknande trådar

  1. ibland blir jag så trött..
    By fiia in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-02-18, 19:46
  2. Ibland blir jag trött...
    By Erindriel in forum Ordet är fritt
    Svar: 72
    Senaste inlägg: 2009-02-18, 08:34
  3. ibland blir jag så trött
    By wildhearts in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-24, 18:06
  4. Blir så trött ibland..
    By Mamma till 8 in forum Tonåringar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-07-24, 14:31
  5. Ibland blir man ju så trött...
    By anna med linus-02 & julia-05 in forum Småbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-11-09, 10:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar