Tips på varm dryck till barn?
Barnsjukdomar
  1. Madicken
    #1

    Tips på varm dryck till barn?

    Hej,

    har läst att varm dryck är bra för hostande barn. Men vilka varma drycker då? Te är ju inte så populärt... Vatten med honung är ju inte heller så gott. Saft? Nån annan dryck som jag har missat?

  2. 1
    Tips på varm dryck till barn? Hej,

    har läst att varm dryck är bra för hostande barn. Men vilka varma drycker då? Te är ju inte så populärt... Vatten med honung är ju inte heller så gott. Saft? Nån annan dryck som jag har missat?

  3. Medlem sedan
    Mar 2000
    #2

    varm saft

    bäst är ju svart vinbärsaft, men annars funkar ju blåbärssoppa....
  4. 2
    varm saft bäst är ju svart vinbärsaft, men annars funkar ju blåbärssoppa....
  5. Johanna
    #3

    Fast jag undrar över det här med sa

    med saft....är inte saft och andra söta drycker väldigt slemBILDANDE?
  6. 3
    Fast jag undrar över det här med sa med saft....är inte saft och andra söta drycker väldigt slemBILDANDE?
  7. Cilibelle med Eddie
    #4

    Grönt thè

    innehåller nästan ingen koffein och rött the är helt koffein fritt. Testa dom!!
  8. 4
    Grönt thè innehåller nästan ingen koffein och rött the är helt koffein fritt. Testa dom!!
  9. Nalla
    #5

    Jag gör

    anis och fänkålste till min tjeja. det är väldigt populärt, smakar ju lite lakrits.
  10. 5
    Jag gör anis och fänkålste till min tjeja. det är väldigt populärt, smakar ju lite lakrits.
  11. Anonym
    #6

    Barn under 1½ skall ju inte äta

    honung.
    Men sjukvården rek varm röd saft!
  12. 6
    Barn under 1½ skall ju inte äta honung.
    Men sjukvården rek varm röd saft!
  13. Lisa
    #7

    Buljong

    det dricker mina barn.Köper grösnaksbuljong på burk och blandar m vatten.De brukar gilla det lilla salta.
  14. 7
    Buljong det dricker mina barn.Köper grösnaksbuljong på burk och blandar m vatten.De brukar gilla det lilla salta.
  15. Birgitta, since 1997
    #8

    Nej

    Mjölk är slembildande, men inte söta drycker.
  16. 8
    Nej Mjölk är slembildande, men inte söta drycker.
  17. Medlem sedan
    Jun 2005
    #9

    vänte lite nu...te???

    har ett svagt \"lång bak i hjärnan minne\" att te har en negativ verkan på levern på små barn...kan vara ett felaktigt minne, men jag skulle onekligen kolla det...hupp var gör man det tro???
  18. 9
    vänte lite nu...te??? har ett svagt \"lång bak i hjärnan minne\" att te har en negativ verkan på levern på små barn...kan vara ett felaktigt minne, men jag skulle onekligen kolla det...hupp var gör man det tro???
  19. - Miko -
    #10

    Anis/fänkål är ofarligt.

    Det kan man ge bebisar som har magont/kolik.
    Det är inte te som i svart te (det vi vuxna dricker, med koffein i). Det är kryddor.
  20. 10
    Anis/fänkål är ofarligt. Det kan man ge bebisar som har magont/kolik.
    Det är inte te som i svart te (det vi vuxna dricker, med koffein i). Det är kryddor.
  21. Anne
    #11

    nyponsoppa! imt...

    ngng
  22. 11
    nyponsoppa! imt... ngng
  23. Medlem sedan
    Jun 2005
    #12

    fast det jag menade var grönt te

    det är det förutom det \"vanliga\" svarta, som jag har hört skulle vara skadligt för levern. MEN som sagt, jag vet inte riktigt vem som kan svara...
  24. 12
    fast det jag menade var grönt te det är det förutom det \"vanliga\" svarta, som jag har hört skulle vara skadligt för levern. MEN som sagt, jag vet inte riktigt vem som kan svara...

Liknande trådar

  1. Tips på mat/dryck vid illamående
    By josefinh in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-03-25, 09:35
  2. Barn o dryck?
    By H med E in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-20, 11:30
  3. Varm-dryck tips?
    By Hanna. in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 19:35
  4. Varm dryck?
    By jeslin in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-13, 12:33
  5. Dryck till mat?
    By johi in forum _0507 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-18, 22:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar